Fördomsfull?! Blir mer o mer!

Holger

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
VTR 1000 Firestorm
jaja radera det då sorry,chrille får vara ensamt exempel då eftersom jag inte orkar läsa igenom tråden igen...
tycker sådana här trådar är så meningslösa,sverige är delat i sådana här frågor även sporthoj så kommer det att förbli...

URRninja skrev:
Nej, det gjorde jag inte, jag var sarkastisk. Det jag menade var tävlingen "vem-kan-komma-på-elakaste-grejen" blev lite fånig till slut. Vad är syftet med att berätta vad man skulle göra med dem om inte att visa att man är tuff och hård? För övrigt, var fick du "moralkärring" ifrån?

Och även om jag skulle sagt "du tycker att du är tuffast" till Avelin så skulle det fortfarande inte vara ett personangrepp.

Diversion

Guest
Ang. Nationalsången så är det självklart att den skall kunna sjungas i t.ex. skolor. Det är också självklart att man skall kunna flagga vid midsommar osv.

Vad gäller svenska flaggan på kläderna, så visst. Det skall vara tillåtet. Dock så tycker jag att det ofta är personer med en viss ideologi som känner ett sådant där brinnande behov av att sy fast flaggan på sin jacka...

t-rex

Bäst!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
KTM 690 SMC-R
Holger skrev:
57 och 150 och några till små emellan sen säkert dom felsta efter eftersom d vart hetare o hetare men jag orkade inte längre än till sid 8...

Varken 33, 57 eller 150 är personangrepp. Gör om, gör rätt. Och uppdatera din uppfattning om vad ett personagrepp är.

Tips: inlägg 162, eller de flesta inlägg i närheten av samma användare.

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
t-rex skrev:
Varken 33, 57 eller 150 är personangrepp. Gör om, gör rätt. ....

Lite fel av mig att quota i #150. Det är inget personligt menat men jag kan förstå om det uppfattas så av vissa.

Sorry croc, det var inte riktat mot dig personligen.

Nr:18

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
JoUh skrev:
Får man sticka in lite nu när diskussionen vinklas mot islam?
Det efterfrågades hänvisning till främjandet av våld i samband med islam. Jag hittade ingen svensk översättning, men engelska borde alla här klara av(?):

"O Prophet! strive hard against the unbelievers and the Hypocrites, and be firm against them. Their abode is Hell,- an evil refuge indeed." [Qu'ran 9:73]

"Fight those who believe not in Allah nor the Last Day, nor hold that forbidden which hath been forbidden by Allah and His Messenger, nor acknowledge the religion of Truth, (even if they are) of the People of the Book, until they pay the Jizya with willing submission, and feel themselves subdued." [Qu'ran 9.29]

"Fight them, and Allah will punish them by your hands, cover them with shame, help you (to victory) over them, heal the breasts of Believers," [Qu'ran 9:14]

"It is not ye who slew them; it was Allah: when thou threwest (a handful of dust), it was not thy act, but Allah's: in order that He might test the Believers by a gracious trial from Himself" [Qu'ran 8:17]

"It is a 'divine' commandment to persecute Jews and Christians, to defeat them in battle and then to consign them either to slavery or to death" [Surah 8:39; 9:5,29: 47:4]
Vad detta har att göra med aggressioner mot kvinnor att göra är en gåta för mej....
Läs tråden och leta upp ett relevant svar.

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Nova skrev:
Du gjorde själv samma sak förut när du nämnde läsförståelse :va
Men läste du hans inlägg då? Det står exakt vad han ansåg! Då måste det ju handla om att du läst det men inte förstått= Läsförståelse!

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
Masonit skrev:
Det är kul å se hur Chrille, Nr:18, Bingo, Urrninja, Gladh med flera kämpar med sin moral. Så fort man skriver något fel så är de framme med sin kaxiga attityd :mattias . Säger man invandrare så börjar det gnällas direkt om att man drar alla över en kamm. Självklart finns det även bra invandrare och många av era :mattias är rätt men de hör hemma i en sagovärld. Man behandas inte indvidiuellt idag. Fanns säkert många Irakier som inte tyckte illa om Usa men fick endå betala för andras hat. Precis som jag som ännu inte kraschat med hojen. Får betala för andras krascher genom min försäkring.

Jag vet inte var alla har fått sin uppfattning om invandrare ifrån. Men det verkar som att många bildat sin uppfattnig utifrån vad man hört och inte vad man upplevt. Jag vill påstå att de flesta som är 30 och uppåt igentligen inte riktigt vet vad de snackar om. Jag som är 22 har växt upp med första generationen invandrare. Det är just dem och de yngre utlänningarna som jag har svårt för. Det är en rejäl kultur krock och jag med många andra svenskar upplever dem som extremt störande.

Min högstadieskola har efter mitt avslut förvandlats från en väldigt bra skola till en usel där t ex lärare misshandlas väldigt ofta. Detta beror enbart på det ökade antalet invandrare på skolan. Det är i varje fall vad lärarna på skolan påstår och lärare är idag de som har störst koll på hur yngre invandrare beter sig.

\Masonit
Du påstår en hel massa utan att ha fakta att underbygga med! Att påstå att vi över 30 inte har umgåtts med invandrare är befängt! Några av mina bästa vänner är invandrare, både i 1:a och 2:a generationen. Min högstadieskola ligger mitt i ett så kallat problemområde med en invandrarandel på ca 60%. Om du inte varit så inskränkt utan kunde se mäniskor som individer istället för att klumpa ihop alla som inte ser ut och tycker som du skulle du ha lättare att upptäcka att invandrarna är inte så mycket annorlunda än du och jag. De värsta idioterna på min skola var inte nån av den stora mängden invandrare utan helt vanliga killar som gick ut på lördag kväll och spöade folk för skojs skull. Att bara för det hata alla svenskar hade ju varit ganska korkat av mej, eller hur?

Snabbare än Don Queer
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR 1000
kaZmur skrev:
Det är svårt att svara på men det känns väl ungefär som när vissa invandrare kallar mig och andra för jävla svenne osv.
Jag kan ju bara gissa i detta fallet, men en gissning är att jag faktist hade varit evigt tacksam. Sen att det finns rötägg som snackar skit om "mitt folkslag" är väl något som man får acceptera eller försöka bekämpa med lämpliga medel, då inte misshandel och rån osv.
Sure, evigt tacksam! Alla mäniskor har en tröskel där nävarna kommer fram.
Men du motsäger dej lite när du skriver "rötägg som snackar skit om mitt folkslag". Dessa rötägg är motsvarigheten tilll de invandrare som rånar och misshandlar här i sverige! Man kan inte döma alla invandrare efter vad rötäggen gör!

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Hoj
Tuono V4
Nr:18 skrev:
Vad detta har att göra med aggressioner mot kvinnor att göra är en gåta för mej....
Läs tråden och leta upp ett relevant svar.

Sure baby. Vaschego!

"As to those women on whose part ye fear disloyalty and ill-conduct, admonish them, refuse to share their beds, beat them... " [Surah 4:34]

"Fair in the eyes of men is the love of things they covet: women and sons, heaped-up hoards of gold and silver; horses..." [Surah 3:14]

Tolkningen av [Surah 4:11] (enl. Razi) säger:
"(The males share is that of two females). Man is more perfect than the woman in creation, and intelligence, and in the religious sphere, such as the suitability to be a judge, and a leader in worship. Also, the testimony of the man is twice that of the woman. So that whoever is given great responsibilities must be given correspondingly great privileges. As the woman is deficient in intelligence and of great lust, if she is given much money, much corruption will be the result. "

Jag kan gladeligen ge dig fler ex. Ett tips är att flukta lite på "Hadith" också, ett och annat ögonbryn kommer att höjas och man får sig dessutom ett riktigt gott skratt.

MikkE

Guest
Holger skrev:
tycker sådana här trådar är så meningslösa,sverige är delat i sådana här frågor även sporthoj så kommer det att förbli...
då kan man ju undra varför du e så jävlans aktiv i just denna tråd.. suck säger jag bara

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
man kan vända o vrida på allting så mycket som möjligt, men kan aldrig frågå medias belysning på de grova brotten, vålds/rån/mord och det är i princip mer regel än undantag ALDRIG svenskar, bankrånet i norge som var nu te x, den svenska albanligan inblandad, för inte så länge sedan höggs en viss politiker ner på öppen gata, och för ca 3 veckor sedan så kunde man läsa om fritagningen av de 3 farligaste män i sverige på kumla, inte heller de var särskilt svenska.
Dessa rubriker blir man matad av, dygnet runt, och så får vi inte glömma vårat debatterade efterlyst, utlänsk härkomst säkert 90% av fallen. (NEJ, jag har inte statestik på mina uppskattade 90%)
det är albanligan, jugoslavmaffian, original ganster, fuckt for life och listan skulle kunnas göra mkt längre.
det man ser o hör, det är det som formar ens tycke, gå ut o fråga någon äldresom yngre på stan som vågar yttra sig, så är det inga vackra saker, jag tror jag aldrig i hela mitt liv har hört någon säga nått gott om invandringen, däremot så har jag hört jäävligt mycket illa om det, ( jag har en bred bekantskapskrets) jag är övertygad om att vi hade en annonym röstning så skulle siffrorna se skrämmande ut, se bara som Sverigedemokraterna frammarcherade i valet, över 90 mandat har jag för mig! (?)

så, nu kan ni som gillar o säga emot frossas av min förmodligen snart påstådda rasism, men jag som de allra flesta har bildat mig en uppfattning på vad jag upplevt, sett, hört, läst osv. men jag kan avsluta med att jag skulle hemsk gärna blivit motbevisad.
Men det är ganska svårt att göra det av en svensk som mest gillar att skriva emot folk, den dagen jag ser att de bidrar med goda saker o ser till landets bästa istället för att se enbart till sig själva, då kanske man kan ändra tycke, men ärligt talat, skall reaktionen vara som min förra flickväns bror sade när han följde med sin mamma till göteborg o frågade när de gick i centrum, har vi åkt utomlands nu mamma?
förändringar javisst, men i måttlig mängd!

//Niklas

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
nikke skrev:
man kan vända o vrida på allting så mycket som möjligt, men kan aldrig frågå medias belysning på de grova brotten, vålds/rån/mord och det är i princip mer regel än .....

förändringar javisst, men i måttlig mängd!

//Niklas

Den första delen av ditt inlägg är väl ok, det viktiga i frågan är VARFÖR invandrare syns o hörs så mycket i de här sammanhangen och det är ju det som vi tjatar om hela tiden.

Din avslutning är dock bara inskränkt. Vi lever i ett samhälle som förändras hela tiden, att accenter och hudfärg är en del a denna förändring behöver på intet sätt vara negativt.

Gabor

Guest
Enligt polisen i Uppsala så står ca 300 personer för 80 % av ALLA brotten i stan. :mad:
Dessa är blandat "nysvenskar " och svenskfödda..... :confused:
Någon som har riktigt bra ide vad vi skatte betalare ska göra med denna subkultur.?

Chrille

Äntligen hoj igen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Pippigul SV650
tassen skrev:
.
....:
Någon som har riktigt bra ide vad vi skatte betalare ska göra med denna subkultur.?

Japp. Gotland.

Avfolka skiten från vanligt hederligt folk och inför "three times and out" där out är Gotland. Eller va fan Gotland Ring..... spräng bron och ta Öland istället.....eller Tjörn.

Personligen har jag en betydligt krassare syn på brottslingar än vad som anses vara PK. Brottslingar bör, för att skydda de oskyldiga, tas bort. På något sätt.

Henken

Guest
Jag tycker vi bygger ett stort jävla stängsel runt hela Sverige. Nä, den idén var visst tagen redan...

Diversion

Guest
Chrille skrev:
Japp. Gotland.

Avfolka skiten från vanligt hederligt folk och inför "three times and out" där out är Gotland. Eller va fan Gotland Ring..... spräng bron och ta Öland istället.....eller Tjörn.

Personligen har jag en betydligt krassare syn på brottslingar än vad som anses vara PK. Brottslingar bör, för att skydda de oskyldiga, tas bort. På något sätt.

Sett Flykten från New York ett par ganger? :hihi

nikke

tror ibland inte sina öron :o)
Gick med
5 Dec 2003
Hoj
fd vmax98 160 kusar, nu honda cbr 600f (99a)
Chrille skrev:
Den första delen av ditt inlägg är väl ok, det viktiga i frågan är VARFÖR invandrare syns o hörs så mycket i de här sammanhangen och det är ju det som vi tjatar om hela tiden.

Din avslutning är dock bara inskränkt. Vi lever i ett samhälle som förändras hela tiden, att accenter och hudfärg är en del a denna förändring behöver på intet sätt vara negativt.

inskränkt, ja det kan kanske stämma, men som det heter, ändra aldrig ett vinnande lag...tiden får utvisa.

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0