Fördriva vintern!

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
P@trik skrev:
Fördriva vintern ?

Vintern det är ju då man försöker hinna med allt som man skjutit åt sidan för all hojåkning under sommaren...
man fördriver vintern med att jobba å tjäna ihop pengar till kommande säsong.

Mighty Leif

Real men play with pucks....NOT BALLS!
Gick med
7 Jul 2005
Hoj
Kawasaki kxf 250 -07
Tonky skrev:
Ja men inte kaffelaget tack :hihi
fy skäms! :fatta! får verkligen hoppas att dom byter sponsor till stadium snart, så man slipper bli mobbad för kaffe :4skrika

inte bara fbk, Arvika hc också i div 3 :yoparty

edit: såg att du va ifrån karlskoga, färjestad verkar inte gillas av boforsingar. undra varför? :rolleyes:

Last edited:

JiMpA

Söör på bara!
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
KTM 525 EXC-07 Motard
Hade en gixxer600 förut, så jag vet hur det är på vintarna... men nu har jag köpt mig en motard! så fort det blir vinter och tjock is så är det bara på med offroadfälgarna med isdäck och Gäääsa igen :rock :banana

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
MostWanted skrev:
man fördriver vintern med att jobba å tjäna ihop pengar till kommande säsong.

Problemet med det är bara att hur mycket du än jobbar och hur mycket du än sparar så kostar nästa säsong liiiite mer än vad man har råd med...jävla konstigt det där..

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
Köpa billig cross och sen på med isdäck! Finns det något vettigare alternativ? Fattar inte varför inte fler satsar på det? Man kan även binda fast ett långt rep och åka pulka, snowboard, skidor, bildäck mm efter! HUR KUL SOM HELST!

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Ducati Streetfighter 1098 & CBR900RR Turbo - Såld & Honda Cbr 600rr - Såld
JiMpA skrev:
Hade en gixxer600 förut, så jag vet hur det är på vintarna... men nu har jag köpt mig en motard! så fort det blir vinter och tjock is så är det bara på med offroadfälgarna med isdäck och Gäääsa igen :rock :banana

Hell yeah! :yoparty

Nirre skrev:
Köpa billig cross och sen på med isdäck! Finns det något vettigare alternativ? Fattar inte varför inte fler satsar på det? Man kan även binda fast ett långt rep och åka pulka, snowboard, skidor, bildäck mm efter! HUR KUL SOM HELST!

haha ja eller en motorhuv. :hihi funkar hur bra som helst.. Åkte det efter en sidovagn i vintras, det var dock inte lika roligt när man fick sig en liten flyg tur.. :)

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
IceY skrev:
Hell yeah! :yoparty

haha ja eller en motorhuv. :hihi funkar hur bra som helst.. Åkte det efter en sidovagn i vintras, det var dock inte lika roligt när man fick sig en liten flyg tur.. :)

Bara det är bra med snö så klarar man sig! :) Det värsta är de där jeffla uppborrade fiskehålen, kan göra så satans ont när nysnö har lagts sig över skiten... Jag och polarna gjorde en film från förra årets iskörning. En ofrisk kille hoppade med miniskidor på vårat nybyggda hopp, flög ca: 10 meter och landade på huvet. Har nog aldrig vart så rädd förut, men det är kul att ha det på film :D! Kanske slänger upp den här om ett tag ;).

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Nirre skrev:
Bara det är bra med snö så klarar man sig! :) Det värsta är de där jeffla uppborrade fiskehålen, kan göra så satans ont när nysnö har lagts sig över skiten... Jag och polarna gjorde en film från förra årets iskörning. En ofrisk kille hoppade med miniskidor på vårat nybyggda hopp, flög ca: 10 meter och landade på huvet. Har nog aldrig vart så rädd förut, men det är kul att ha det på film :D! Kanske slänger upp den här om ett tag ;).

hehe, jo provade även att åka miniskidor men det var mindre lyckat.. benen hade en tendens att glida ifrån varran.. haha! fick ni med det på film? släng upp den för f*n! :tummenupp

Nirre

Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Ducatis
IceY skrev:
hehe, jo provade även att åka miniskidor men det var mindre lyckat.. benen hade en tendens att glida ifrån varran.. haha! fick ni med det på film? släng upp den för f*n! :tummenupp

Vi har den på DVD. Får dra till polarn imorgon och minska ner storleken på den först isåfall.

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
Nirre skrev:
Vi har den på DVD. Får dra till polarn imorgon och minska ner storleken på den först isåfall.

hehe... tycker jag absolut att du ska göra.. :hihi lite skadeglädje är aldrig fel.. :)

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jag kommer spendera hela vintern jobbandes övertid så att jag har råd att fixa min nyblivna jordfräs... Och när jag inte jobbar mekar jag självklart...

Bifogat

• Picture(70).jpg
    Picture(70).jpg
    36.8 KB · Visningar: 44
  • Picture(69).jpg
    Picture(69).jpg
    29.3 KB · Visningar: 51
Last edited:

joker78

återuppstod
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
Suzuki Bandit 650 -05, gsxr750 -96
Nirre skrev:

Ja släng upp den för f*n.

Säger som många andra. Skaffa en offroad av något slag så kan man åka hoj året runt. Jag längtar faktist tills snön kommer och man kan ge sej ut på isarna. :tummenupp

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
joker78 skrev:
Ja släng upp den för f*n.

Säger som många andra. Skaffa en offroad av något slag så kan man åka hoj året runt. Jag längtar faktist tills snön kommer och man kan ge sej ut på isarna. :tummenupp

hellre riktig kyla än detta halv kalla och tråkiga väder...

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
imaster skrev:
Jag kommer spendera hela vintern jobbandes övertid så att jag har råd att fixa min nyblivna jordfräs... Och när jag inte jobbar mekar jag självklart...

tycker det ser ut som en street fighter

IceY

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2004
Hoj
[- sNaIjK -] skrev:
16-17 grader i skuggan på dagarna är inte helt fel :tummenupp

what?! här är det ju kallt som f*n! på söndag ska det till och med bli 0 gradigt på morgonen.. inte så trevligt.. men man kör ju tills frosten lägger sig rejält.. :tomten

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Hoj
KTM LC4
Snöskoter damnit...
DSCN0631.JPG

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Skulle jag ha haft stålarna så hade jag köpt mig en reggad quad att ha som leksak på vintern.

Kombinationen dubbdäck/vinter på en tvåhjuling är nog lite väl spännande. Iofs kanske inte lika spännande som kombinationen sommardäck/vinter på en tvåhjuling. Men iaf lite för spännande för min smak. :gnissla

Och jag har aldrig förstått tjusningen med snöskoter. Enbart en snordyr leksak som drar en massa soppa och som man inte kan använda för att frakta arslet in till stan eller leka med i stan. :confused:

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...