Föredrag om Saxtorp i Landskrona

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu

Bifogat

• Saxtorp GP karta.jpg
    Saxtorp GP karta.jpg
    123.6 KB · Visningar: 158
  • Saxtorp GP karta nu 2.jpg
    Saxtorp GP karta nu 2.jpg
    117.7 KB · Visningar: 193
Last edited:

elwe

Att veta och kunna är inte samma sak ...
Gick med
2 Sep 2003
Hoj
PS 1000 LE från "Den lille fabrikk" och HVA 1950
Fan att jag missade det ...

På den tiden fanns inte den livsfarliga "ingången" till Dösjöbro där det är en hög trottoarkant på den 3 m breda refugen. Mitt i står en pil till höger. Är det mörkt så man inte ser mer än den reflekterande pilen och man kör nån meter till höger om pilen så smackar man rakt in i trottoarkanten.
Finns det inga EU-regler eller nationella regler för hur trafikhinder får se ut?

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Fan att jag missade det ...

På den tiden fanns inte den livsfarliga "ingången" till Dösjöbro där det är en hög trottoarkant på den 3 m breda refugen. Mitt i står en pil till höger. Är det mörkt så man inte ser mer än den reflekterande pilen och man kör nån meter till höger om pilen så smackar man rakt in i trottoarkanten.
Finns det inga EU-regler eller nationella regler för hur trafikhinder får se ut?

Jag hoppas varje vinter vi skall få så mycket snö att någon snöplog kör sönder refugen för den är verkligen värdelös.....

Dynamit någon?

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Jag hoppas varje vinter vi skall få så mycket snö att någon snöplog kör sönder refugen för den är verkligen värdelös.....

Dynamit någon?
Men vägen från Saxtorpskorset (rondellen) fram till den där satans refugen är riktigt trevlig att "trycka till" lite extra på. :D

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Härligt inlägg Zoidberg!

Fantastisk förstabild! Min farsa såg flera GP:n på Saxtorp i slutet av trettiotalet o tjatar om BMW o ladepumpDKW:ar. Leta rätt på Rolf Gülich o be honom berätta hur det var. Bosse Granath kan säkert berätta massor om 500:aQvarnan.

Rolf var med på invigningen av utställningen, ...och föredragshållaren Lars Lagergren har kört banslingan tillsammans med honom i samband med sitt forskande i ämnet. Tyvärr gjorde han ingen ljudupptagning under denna färd.
Men hans bok går att köpa här för den intresserade:
http://www.bokia.se/saxtorps-grand-prix-lars-lagergren-9171395660/bok/9789171395665/
http://www.bokus.com/cgi-bin/book_search.cgi?rewrite=no&FAST=lars+lagergre&PRODUCT_GROUP=B

M:et

#88 Supermoto
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2x Honda CRF 450
Trevlig läsning med svensk motorsportshistoria:tummenupp Extra kul blev det när jag ser att svärföräldrarna bor mitt på banan i Hofterup/Henkelstorp :)

Mc känsla

Ny medlem
Gick med
3 May 2007
Hoj
2011, Honda, CBR 1000rr
Nu missa man detta också :(
Men kan glädja mig att där var man som fyra åring och sprätte i gruset till tonåring :)

Bifogat

• Scan10029.JPG
    Scan10029.JPG
    81.3 KB · Visningar: 63
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras