Företagsnamn, langa ett förslag:)

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
Planerar du att hålla verksamheten inrikes? Om inte så är ett namn på Engelska bättre, då du kommer få bättre placeringar på sökmotorer utomlands, även om man googlar det exakta företagsnamnet.

Skippar du å, ä och ö så blir det givetvis bättre online (och utomlands).

IMO så låter företagsnamn i form av "*Namn*s *område*" sällan bra. T.ex. så skriker inte "Freddans Import och Byggen" kvalité, åtminstone inte i mina öron.

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Planerar du att hålla verksamheten inrikes? Om inte så är ett namn på Engelska bättre, då du kommer få bättre placeringar på sökmotorer utomlands, även om man googlar det exakta företagsnamnet.

Skippar du å, ä och ö så blir det givetvis bättre online (och utomlands).

IMO så låter företagsnamn i form av "*Namn*s *område*" sällan bra. T.ex. så skriker inte "Freddans Import och Byggen" kvalité, åtminstone inte i mina öron.

ja absolut är tanken att det kan vara utanför sveriges gränser!
du låter påläst! rätt spår som jag tänkt mig därför probike tex är ett bra namn för det visar att man sysslar med något med motorcyklar samtidigt som det ligger bra i munnen :)

du sitter inte på något bra namn förslag i stil med det?

//FA

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
Med såhär lite info om vad (och hur) du ska göra så kan du ju slänga ihop vad som helst med, ja, typ "Bike". Känner du för att dra iväg ett PM när saker har börjat styra upp sig lite mer, så är jag intresserad av att höra, och ska se om jag kan bidra med något :krama

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Hoj
Par stycken Ktm:er
Ett klaschigt firma namn är inte allt, men självklart väcker ett sånt intresse å om de är lätt sökt via nätet underlättar...
Många kända firma namn är klart intet sägande om vad verksamheten handlar om.. Ta typ IKEA, alla känner igen de å vet va dom sysslar me, men namnet säger inge...

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
Med såhär lite info om vad (och hur) du ska göra så kan du ju slänga ihop vad som helst med, ja, typ "Bike". Känner du för att dra iväg ett PM när saker har börjat styra upp sig lite mer, så är jag intresserad av att höra, och ska se om jag kan bidra med något :krama

ja vad vill du veta mer då? man avslöjar ju aldrig sina affärs ideér innan dom är i hamn :)

//FA

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Har tappat räkningen
Om du beskriver lite bättre hur du vill nischa in din firma så kanske du får lite seriösare svar. Men egentligen tror jag det är för sent för det här är sporthoj och tråden har redan spårat ur så den är nog redan bortom räddning.

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Låt dig inspireras av verkligheten: Jannes mek o smek utanför stenungsund, eller Kött å Svets i fristad.

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Tänkte bara påpeka att det är rätt svårt att komma på ett firmanamn till och med när det är ens egen firma som man ska ha ett namn till.

Kan inte säga att det blir lättare att då hitta på till någon annan där dom enda uppgifterna man har är en massa "kanske", "ungefär" och andra halvluddiga beskrivningar.

Ska du sälja reservdelar till moderna eller gamla hojar?
Ska du erbjuda service av hojar?
Ska du bygga om hojar?
Ska du bygga hojar från scratch?
Ska du fokusera på nåt speciellt märke?
Ska du fokusera på en speciell modell inom ett märke?

Vilken nisch du tänkt dig gör att namnet blir rätt så avgörande så utan att veta det är det nog svårt att brainstorma några vettiga namn åt dig.

"Fred's Wheels"?

Unknowing

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2015
Hoj
Obefintlig
ja vad vill du veta mer då? man avslöjar ju aldrig sina affärs ideér innan dom är i hamn :)
//FA
Ska man ta fram ett namn som är anknytet till vad företaget gör så vill man ju gärna ha ett övergripande tema, arbetsmetod m.m. Annars blir det Lelles ved och porr.

Självklart kan man, som JPT skriver, välja ett namn man gillar utan att det har något med saken att göra. Det är absolut inte sämre.

"Man avslöjar ju aldrig sina affärs ideér innan dom är i hamn" är sanning med modifikation. Visst, lite försiktighet är bra. Ber man om hjälp så kan man dock behöva ge med sig lite. När du har lanserat så kan vem som helst se det, sno hela idén rakt av och köra själv. Det finns x antal företag som gör samma saker, inom så gott som allt du kan tänka på. Inte heller är det en regel att det ena behöver vara bättre/billigare/något annat, än de andra. Senap, sill, sökmotorer, resebolag, mc-märken etc.

Jag hoppas i vilket fall att det går bra, och ser fram emot lansering :yoparty

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Fler förslag:
Hojboj Inc
AKSMM - Alex Köp Sälj Motorcykel Mix
Växjö 2wheel Machine Hut
Moonshine Wheels
Arabiska sommarmaskinen
Skånska Slingerbulten

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Bikevendor, bikemonger, bikemerchant, choppermonger, choppermerchant, hojhandeln, Växjö Bike & Choppers, BikeSite, BikeSide Växjö, iBike, YourBike, OurBike, MyBike, AllBike, Bikes&Stripes, Bikes&Builds, VulgoBikes, NiceBikes

alex_112

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Hoj
Honda CBR1000RR Repsol
jag förstår att det är svårt att förstår vad jag egentligen ska syssla med och att det kan vara bra att veta för att få ett korrekt namn:)

men några bra förslag har jag iaf fått:tummenupp

det är ombyggnationer av motorcyklar! coustom, sport, touring mm som ska utföras :) kan det kanske vara till någon hjälp?

//FA

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...