Förföljd av bilist

Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
När två filer går ihop, kör man hela vägen fram tills det går ihop., Därefter "blixtlås-principen". det ger det absolut mest effektiva flödet. KAN DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA !!!!

Beroende på hastigheten kan "hela vägen fram tills det går ihop" variera från 5 m till 150 m .....
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
När två filer går ihop, kör man hela vägen fram tills det går ihop., Därefter "blixtlås-principen". det ger det absolut mest effektiva flödet. KAN DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA !!!!

Beroende på hastigheten kan "hela vägen fram tills det går ihop" variera från 5 m till 150 m .....

Japp så tänker jag alltid att man bör göra vid sådana tillfällen. Det verkar dock som att det inte är så många andra som tänker likadant.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
När två filer går ihop, kör man hela vägen fram tills det går ihop., Därefter "blixtlås-principen". det ger det absolut mest effektiva flödet. KAN DET VARA SÅ SVÅRT ATT FATTA !!!!

Beroende på hastigheten kan "hela vägen fram tills det går ihop" variera från 5 m till 150 m .....

Det mest effektiva flödet är att man MED HÄNSYN TILL ÖVRIG TRAFIK så smidigt som möjligt byter fil innan två körbanor blir en. Hela vägen fram kan innebära att det plötsligt inte är ledigt i högerfilen och då måste man bromsa in vilket stoppar upp bakomvarande etc etc.

Välkommen till Norrbotten så ser ni hur bra det fungerar när "blixlåsprincipen" är omvandlad till "försten vinner". Kör man bil i Paris flyter det på i största smidighet, så icke i svenska småorter som Stockholm och Piteå.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Jag tycker det har fungerat förvånansvärt bra i år, visst jag tar inte för mig mer än jag behöver och försöker inte sätta hastighetsrekord mellan köerna heller. Sen ser man bedrövliga förare oavsett men finns marginalen kan man bara garva åt det, tummen upp brukar ta fint vid uppenbar blunder.

Sen har vi moppefukkon bland oss som ligger o härjar, torrvarvarvar o lever jävel för att hävda sin rätt i köerna. Om/när dom ligger o sprattlar med stukad stolthet gör inte mig så mycket, faktiskt.
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
om man inte kommer in i högerfilen så beror det på att tomten i högerfilen saknar samarbetsförmåga. ( eller har liten kuk alt. brist på dito)
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
När jag bodde i Stockholmo så kändes det som att de flesta trafikproblemen berodde på utsocknes som besökte stan.

Det var på den tiden infrastrukturen ändå hyfsat höll jämn nivå med trafiken, nu är det infarkt överallt så snart kommer alla att köra som i Ryssland. Då ska du se att Trafikverket får hjärtsnörp.
 
Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Top