Förföljd av galningar!

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Nope:mad: Provat det med.. Då måste man kunna skicka in en kopia på biljetten allt åka upp till p bolaget o visa upp den att man betalt under den tiden man fått p böter.. :huvet

vafan:va hur i hela ******* skulle det gå till om man nu blivit bestulen på biljetten!?:huvet

UltraMarine

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Inga märkvärdiga saker
Jäkla skumt!
Jag själv blivit hänvisad till en plats bredvid ett cykelställ av P-Pelle
vid Solna Centrum. Det var inga som helst konstigheter.
Men hur fan ska man fästa en p-biljett på hojen?

Trist med psyk-attacken på däcken.. :S
Är det också ett resultat av öppen psykvård, kan man undra? ;)
P-platsen för mc, i solna C, finns i "häcken" bra mycket vid sidan om gatan!
Och den är gratis (var i allafall)
Annar får du betala.

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
.....

Saknar ett fordon registreringsskylt så riskerar man att detta blir flyttat då polisen beslagtar fordon som saknar en registreringsskylt.

:D :D :D *ASG*
Uhm.. är det bara jag som tycker att krockade/rasade bilar som står på HELT fel ställe (läs trafikfarligt) står i ungefär en och en halv evighet?

Så Carparks uttalande håller inte riktigt, utom kanske i det lååånga perspektivet.
:arsele

Da bitch

Jag är inte dum... bara blondin!
Gick med
13 Aug 2006
Hoj
hojlös... :(
:D :D :D *ASG*
Uhm.. är det bara jag som tycker att krockade/rasade bilar som står på HELT fel ställe (läs trafikfarligt) står i ungefär en och en halv evighet?

Så Carparks uttalande håller inte riktigt, utom kanske i det lååånga perspektivet.
:arsele

Håller med.. men oftast så har dom faktiskt regplåt...
Lösningen är enkel.. Står ett fordon länge på samma ställe(krockad/vrak) skruva bort regplåten.. då borde dom ju komma o hämta den bums!!!:rolleyes:

Sen vill jag bara tillägga något jag sagt mååååånga gånger: Västerås är en stad som alldeles för många p-lisor som är alldeles för nitiska. Parkera för faan aldrig någonstans där man inte får, för jag tror fan dom gömmer sig i buskarna och kommer springande när man gått från hojen.

Last edited:

hobbes

Snabbast på 2ans växel.
Gick med
10 Apr 2007
Hoj
848
Jag kontrade med att polisanmäla min p-lapp som stulen när jag fick en bot för att parkerat 1m utanför MC rutan i tokholm city, Sheriffen smålog och tog en "inbrottsanmälan" i MCn, 2 veckor senare kom en kreditering på min P-Bot.

Hemskt att man inte kan lämna P-lappen på MCn, den va ju värd 130kr för hela arbetsdagen. ;)

/A

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Vore det inte ett alternativ för p-bolagen att utforma biljettautomaten så att man ser skillnad på mc-biljett och bil-biljett. Samma taxa förstås. Men en liten symbol eller någon kod/nrserie så man ser att det är en mc-biljett? Då kan ju inte bilägare sno och nyttja biljetten iaf. Fast jag gissar att parkeringsbolagen inte är intresserade...

Blå R1

Hoppsan, blev visst 1000cc igen
Gick med
26 Jul 2004
Hoj
ZX 10R -05 och PitPro
Jag kontrade med att polisanmäla min p-lapp som stulen när jag fick en bot för att parkerat 1m utanför MC rutan i tokholm city, Sheriffen smålog och tog en "inbrottsanmälan" i MCn, 2 veckor senare kom en kreditering på min P-Bot.

Hemskt att man inte kan lämna P-lappen på MCn, den va ju värd 130kr för hela arbetsdagen. ;)

/A
Du är ett geni. Man kan bara buga sig inför denna humorfyllda lilla samhällsrevolt.

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
...
Det där är bara skrämselpropaganda. Jag har skruvat av min plåt till och från i tio års tid. Det har aldrig hänt någonting (förutom diverse lappar med just denna skrämselpropaganda). Uppenbarligen prioriterar polisen annat.

Japp. Minns jag det rätt så flytar bara polisen fordon som är en trafikfara där dom står.

Vi har väl alla sett tillräckligt många skrotbilar så i ett par tre veckor längs motorvägen för att förstå att dom inte rycker ut med blåljusen för att plocka en hoj :)

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Hoj
Hornet 606
Sååå, var köper man snabblås för regskyltar billigast? :)

De går väl fint in under cutsen ändå.

Bara inte Carcark och resten av maffian har något avtal med bärgningsfirmor...

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Hoj
HRC RC213V
Städer suger oftast.

Lite annorlunda i Lödde där man kan ställa hojen nästan var somhelst.

Jag har vart på Max i Lödde. Låg även en BK där om jag inte minns fel. Finns det nåt mer än så? Eller var det hela lödde som låg runt Max där?

Oddjob

Bannad
Gick med
5 Mar 2005
Hoj
2010, Skakig 1000RR
Jag har vart på Max i Lödde. Låg även en BK där om jag inte minns fel. Finns det nåt mer än så? Eller var det hela lödde som låg runt Max där?

Haha nä du, du var i utkanten av lödde.

Bifogat

• Untitled.jpg
    Untitled.jpg
    48.6 KB · Visningar: 34
Last edited:
Nyheter
MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S