Förgöraren
Inte som Du!
I mars förra året blev jag förälskad
i nya Bladen och efter en propagandaoffensiv från Alhqvisten blev det en "all in" inför slutet av säsongen ... 954:an uppgraderades till en 1000-08!!! I ett försök att spara nerverna och inte göra om den asfaltsslipning jag gjorde med 954:an så skaffade jag även race-kåpor från start.
Hur fånigt det än låter så, om man köper en ny hoj så vill man fan få lite uppmärksamhet ... men Hellmopper-Freddan hade dock gjort samma sak som jag själv och efter 2 dagar på Mantorp bredvid hans Bladerunner så började jag lacka ur
på kommentarer som:
"Asså du fortätter med din 03a Mårten ..." och "är det samma hoj som du vurpade med på Kinnekulle?".
I början av februari hade frustrationen växt till handling och tillsamans med de andra Hellmöppersarna hos Freddan på Visera, uppfördes en fältmässig "lackbox" av ett pensionerat partytält och massa gladplast. Freddans proffskunskaper på ämnet dekaler
överskuggade mina egna rookie-misstag inom lackering och det blev fan bättre än vad jag vågat hoppats på! Check it out:
1. I skuggan av Freddans Blade på Mantorp i sep 2008 ...
2. Photoshop-skiss av 2009-Förgöraren-look ...
3. "Lackbox" och Intercom-system på Visera ...
4. Sentimentalt avsked till passagerarfotpinnar ...
5. Förgöraren-Blade 2009 #1
6. Förgöraren-Blade 2009 #2
7. Förgöraren-Blade 2009 #3
![Kärlek :kär :kär](/img/smilies/love.gif)
Hur fånigt det än låter så, om man köper en ny hoj så vill man fan få lite uppmärksamhet ... men Hellmopper-Freddan hade dock gjort samma sak som jag själv och efter 2 dagar på Mantorp bredvid hans Bladerunner så började jag lacka ur
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
![Gnissla :gnissla :gnissla](/img/smilies/gnissla.gif)
"Asså du fortätter med din 03a Mårten ..." och "är det samma hoj som du vurpade med på Kinnekulle?".
I början av februari hade frustrationen växt till handling och tillsamans med de andra Hellmöppersarna hos Freddan på Visera, uppfördes en fältmässig "lackbox" av ett pensionerat partytält och massa gladplast. Freddans proffskunskaper på ämnet dekaler
![Buga :Bugar :Bugar](/img/smilies/nya/hail.gif)
1. I skuggan av Freddans Blade på Mantorp i sep 2008 ...
2. Photoshop-skiss av 2009-Förgöraren-look ...
3. "Lackbox" och Intercom-system på Visera ...
4. Sentimentalt avsked till passagerarfotpinnar ...
5. Förgöraren-Blade 2009 #1
6. Förgöraren-Blade 2009 #2
7. Förgöraren-Blade 2009 #3