Förgasar problem med GPZ 900 89

KAWA 89

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Hoj
1989 Kawasaki 900r
Hej,
Min kawa GPZ 900 läcker soppa ner i oljan och ena avgasröret, antar att det är flotör nålarna. min fråga är, skall jag köpa nya nålar eller går de att fixa själv?
Önskar även råd hur man går tillväga när man plockar bort förgasarna på lättast sätt. det är ganska trångt mellan insuget och luftburken, måste man lossa gasvajrana vid styret för att kunna lyfta fram alla 4 förgasarna.

Önskar snabbt svar
Michael

sportbike

Guest
Nu minns jag inte hur trångt det är att få bort kopparna i botten på fuggarna,men ibland har det hänt att en eller flera flottörer börjat ta in bensin och således mist sin flytförmåga.
För att demontera förgasarbryggan,räcker det med att lossa justeringarna vid styret så att vajrarna kan lyftas av vid förgasarbryggan,men för att få loss hela paketet brukar man få ta loss gummina mellan luftburken och förgasarna inifrån.Luftburken alltså.Hoppas du fattar.

KAAK

..en snickarjäkel,,;-)
Gick med
18 Sep 2006
Hoj
Rejsbåge..
..tja..antingen e ju nålen eller sätet slitet..= byta ut..kan du se om dom ser ut lite som timglas..då håller dom inte tätt så bra..,
Har för mig när jag hade en sån att jag tog ut förgasarna åt vänster...och sen vid monteringen använde silglyde (fett) för att lättast få dom på plats igen..,tog bort gummina mellan airboxen o förgasarna först..eller tryckte dom bakåt..minns inte riktigt..och sen från "insugsgummina"...wirarna fick man lossa på...,om det nyligen hänt dig och du precis startat upp den från vinter vilan e det möjligt att bensinen skiktat sig och det har bildats en hinna på nål/säte..och då räcker det med rengjöring...men du får ändå plocka ner förgasarna och då kanske ta isär o rengjöra alltihop lika gärna..nåt för aluminium brukar funka fint... typ fälgrengöring..whurts sprayflaska med fälgrengöring e riktigt bra..men akta ögonen...:)

KAWA 89

Ny medlem
Gick med
2 Jun 2009
Hoj
1989 Kawasaki 900r
Förgasar problem

Tack grabbar era svar hjälper mig mycket för att jag skall komma i gång med arbetet, man vill ju inte meka loss mer än nödvändigt.
Kawa 89

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...