förlåt om jag lånar tråden lite med, men min har ett liknande problem.. om man ligger och fis kör (oavsett växel) så vid exakt 5000rpm så börjar den gå ojämt och "bluddrar" lite, men är man lite under eller lite över så går den som vanligt igen.. va kan de va?, alltså bara vid 5000varv, inte en längre tid som solid sa.. ps. jag kör orginal men utan strypning.. kan de va dags för ny storlek på munstycket kanske?Solid snake skrev:Lånar tråden lite.
Min TZR bluddrar vid 4500rpm till 5500rpm, e det nålen som ska ner ett steg?
Vill gärna ha ett svar på denna lilla frågan så jag slipper riva av tanken o prova mig fram.
nicke skrev:förlåt om jag lånar tråden lite men min har ett liknande problem.. om man ligger och fis kör så vid exakt 5000rpm så börjar den gå ojämt och "bluddrar" lite, men är man lite under eller lite över så går den som vanligt igen.. va kan de va?, alltså bara vid 5000varv, inte en längre tid som solid sa.. ps. jag kör orginal men utan strypning.. kan de va dags för ny storlek på munstycket kanske?
njae, de just de att det är BARA vid 5000varv den är så.. så vrider man lite till på gasen (eller släpper) så går den som vanligt igen.. okey, inte så farligt men kan vara lite ireterande ibland..Esquina skrev:Nja, nytt munstycke tror jag inte du behöver iaf...
Exakt samma "problem" på min. Detta har med tändningen att göra. Inte mycket du kan göra åt de. När jag bytte CDI till en -91a så försvann problemet.nicke skrev:förlåt om jag lånar tråden lite med, men min har ett liknande problem.. om man ligger och fis kör (oavsett växel) så vid exakt 5000rpm så börjar den gå ojämt och "bluddrar" lite, men är man lite under eller lite över så går den som vanligt igen.. va kan de va?, alltså bara vid 5000varv, inte en längre tid som solid sa.. ps. jag kör orginal men utan strypning.. kan de va dags för ny storlek på munstycket kanske?
0nicke0 skrev:Du menar med förgasar olja? Spruta in lite här å där?
Edholm skrev:Hoho, Nej du ska inte spruta in nån förgasar olja i flotörhuset.. Förgasarolja ska man använda till CV-Förgasare..
0nicke0 skrev:okej.. men jag har tagit bort flottörs huset flera gånger med det e ingeting dära vad jag sett...det går att köra den fast bara om man kör full gas helatiden
Fluxir skrev:det räcker väl??
ta ut flottören å kolla i en burk med soppa så den flyter.
cRoC skrev:Är det plastklossar?
cRoC skrev:Hur uppstod problemet egentligen? Dom går ju inte bara sönder sådär...
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |