HanneZ skrev:Typ klämmor runt insuget?
Jockek_84 skrev:ja det sitter nån form av slangklämma runt. men hur f.n ska jag komma åt skruvarna? nån som har mekat R6??
Suomalainen skrev:Det är inte så svårt, en lång skruvmejsel behövdes om jag inte minns fel... När klämmorna är loss så är det bara att lyfta.
Rundningsmärke skrev:På min är det insex-skallar på klämmorna, operationen går till på följande sätt:
De första tre räknat från vänster (när du sitter på hojen) kan du ta framifrån,
den längst till höger tar du via öppningen i ramen (ta bort den svarta kåpan som
sitter med 3 skruvar).
Du behöver en lång, rak, insex-nyckel, bra ljus och tålamod. En liten ficklampa är
inte heller i vägen. Det går inte alltid att se vad man gör, lite fingertoppskänsla underlättar.
/A
Storleken har jag förträngt. Börja med den längst till höger, på min kan man se skallen genom ramen, det underlättar en del om man är osäker på storleken.Jockek_84 skrev:Som jag förmodade då...ett jäkla pilljobb...men vad hade du för insex (storlek) och var den extra lång eller bara en vanlig ca 10 cm...?
Rundningsmärke skrev:Storleken har jag förträngt. Börja med den längst till höger, på min kan man se skallen genom ramen, det underlättar en del om man är osäker på storleken.
Min nyckel är ca 15 cm lång. Om du vill slippa ta nytt tag efter ett halvt varv bör inte "utsticket", vinkeln alltså, vara mycket mer än 2 cm.
/A
Nej, nej, nej, brickor och rör tar man bort, de sätter man inte dit!Jockek_84 skrev:Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
pvcraketen skrev:Nej, nej, nej, brickor och rör tar man bort, de sätter man inte dit!
Du har väl tagit en öl nu?Jockek_84 skrev:Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
Jockek_84 skrev:Bryggan loss...nästa problem...brickorna är på plats...men jag fick också med 4st "rör" som jag förmodar är trottelstopp...vart skall de monteras?
Jockek_84 skrev:jaja...men nu ska jag ha dit skiten=) nån?
pila skrev:hoho! har nu startat upp ett strypnings projekt fasen vad drygt det är å hålla på, fick dock loss förgasarbryggan efter tips här.lokaliserade och lossade på slangklämmorna och vips så satt det lös, lyckades med en insex nyckel av kort modell så det är även möjligt. han inte sätta i brickorna men ska fortsätta på lördag. dom där gummina!?! låter in ge bra att "limma" fast dom?
skaq dom inte bara ligga där det förklarade dom för mig iaf där jag köpte kittet. aja! knäpper även jag kort på allt och lägger upp det här om någon skulle behöva lite hjälp i framtiden.
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|