Peter1980
Team Ajvar
- Gick med
- 25 Jan 2009
- Ort
- Stockholm/Tyresö
- Hoj
- Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Hallå!
En fråga som jag hoppas når fram till någon som vet.
Har en TRX850 från 98 som läcker lite kylvätska från förgasartrakten.
Det är ett mindre läckage i form av att det droppar lite av och till.
Blev lite förvånad över kylvätska från förgasarna, men det verkar var någon sorts vätskebaserad förvärmning eller liknande. Har rivit så pass långt så att jag är framme vid förgasarna och har hittat slangarna som går till och från förgasarna och som i sin tur går vidare till kylarslangarna.
Så jag gissar att jag antingen har någon trasig slang eller en packning nånstans.
Slangen som kopplar ihop båda förgasarna sitter på undersidan så den kommer jag inte åt att kontrollera utan att helt lyfta ur förgasarna.
Frågan är om det går att plugga till och från-slangarna dvs mellan kylarslangarna och förgasarna och köra utan förvärmningen för att få slut på droppandet till tid finnes att plocka ur gasarna ?
Eller behövs förvärmningen för driften? Förgasarna ska vara Mikuni BDST38.
Bonusfråga är om någon känner till och kan tipsa om en mindre verkstad i Sthlm som skulle kunna ta ur förgasarna om de behöver tas i sär för packningsbyte? Har usla garageförutsättningar själv så det känns inte aktuellt att stå utomhus och börja plocka ur det där.
En fråga som jag hoppas når fram till någon som vet.
Har en TRX850 från 98 som läcker lite kylvätska från förgasartrakten.
Det är ett mindre läckage i form av att det droppar lite av och till.
Blev lite förvånad över kylvätska från förgasarna, men det verkar var någon sorts vätskebaserad förvärmning eller liknande. Har rivit så pass långt så att jag är framme vid förgasarna och har hittat slangarna som går till och från förgasarna och som i sin tur går vidare till kylarslangarna.
Så jag gissar att jag antingen har någon trasig slang eller en packning nånstans.
Slangen som kopplar ihop båda förgasarna sitter på undersidan så den kommer jag inte åt att kontrollera utan att helt lyfta ur förgasarna.
Frågan är om det går att plugga till och från-slangarna dvs mellan kylarslangarna och förgasarna och köra utan förvärmningen för att få slut på droppandet till tid finnes att plocka ur gasarna ?
Eller behövs förvärmningen för driften? Förgasarna ska vara Mikuni BDST38.
Bonusfråga är om någon känner till och kan tipsa om en mindre verkstad i Sthlm som skulle kunna ta ur förgasarna om de behöver tas i sär för packningsbyte? Har usla garageförutsättningar själv så det känns inte aktuellt att stå utomhus och börja plocka ur det där.