Jag har nu köpt en ny förgasare till CRM´en. Och tänkte därför informera er lite om det, ifall någon annan undrar
Jag köpte en 30 mm Mikuni.
Mikuni TMX 30 PJ Flatslide förgasare med powerjet.
TMX-30 är bestyckad från fabrik med:
Huvudmunstycke - 180
Powerjetmunstycke - 80
Pilotjet - 35
Bild på förgasaren, monterad och klar:
http://i32.photobucket.com/albums/d17/Robin_1337/PICT5921.jpg
Den passade direkt på original insuget. Smidigt som fan. Det enda som jag behövde göra var att fixa anslutningen till oljeslangen för att slippa blanda olja i tanken. Det var busenkelt. Anslutningen fanns redan, jag behövde bara borra ett hål i anslutningen så att oljan kan ta sig in i förgasaren. Sen var det avklarat.
Det andra "problemet" var att gasvajern stack ut för lite ur skyddsskalet. Men det var bara att skala bort lite av det och så var det klart.
Blev en jävla skillnad mot original (28 mm förgasaren). Vet inte än hur mkt den surplar i sig men jag återkommer. Jag skall ta med hojen till Roffe som säljer förgasarna och så ska han bestycka om förgasaren så den går optimalt.
Jag stoppade in ett 220 huvudmunstycke igår, går bra. Tändstiftet blir ljusbrunt.
Jag vet inte om man får skriva länkar till ÅF, men jag gör det för informationens skull. Jag köpte förgasaren på den här sidan. Han har verkstad i uppsala, ruskigt trevlig kille!
www.vrm.se
/Robin