Förgasare

DreamBike

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Kalix
Hoj
1998 Susuki GSXF600
Hej

Har plockat lös mina förgasare på min gsxf600 -98 den har lite problem att går på tomgång så jag har kollat alla munstycken. Hittade lite dynga i ett av lågfartsmunstycken men kan det vara lösningen. Alla membran verkar vara hela och fina. Finns det nått mer man skulle kunna göra när man lika har haft isär den? Annars var det rent och fint.

Såg att det fanns nå skruvar under gasarna antar att det är luftskruvar hur vet men hur dom ska vara ställt. Finns det nån fabriksinställning?
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Det låter som du hittat problemet. Om du tagit lös alla munstycken och blåst med trycklufft överallt så är det ok, ta även lös nålventilmunstycket och rengör i nålsätet med topps och tandkräm så det garanterat tätar (ej flödar) Ta även lös nålventilsätet och kolla så inte det är något boss där bakom! Kolla även så det är kliniskt ren i spåren för vacumtrottlarna så dom går snorlätt. Något mer ska du inte behöva göra
 

DreamBike

Ny medlem
Gick med
7 May 2008
Ort
Kalix
Hoj
1998 Susuki GSXF600
Det låter som du hittat problemet. Om du tagit lös alla munstycken och blåst med trycklufft överallt så är det ok, ta även lös nålventilmunstycket och rengör i nålsätet med topps och tandkräm så det garanterat tätar (ej flödar) Ta även lös nålventilsätet och kolla så inte det är något boss där bakom! Kolla även så det är kliniskt ren i spåren för vacumtrottlarna så dom går snorlätt. Något mer ska du inte behöva göra

Såg en guide här tidigare på hur man skulle ställa in pilotskruvarna, är det nått man bör göra nån förinställning på innan man sätter dit dom rätt jobbigt att komma åt dom.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Såg en guide här tidigare på hur man skulle ställa in pilotskruvarna, är det nått man bör göra nån förinställning på innan man sätter dit dom rätt jobbigt att komma åt dom.

Kolla så dom är lika mycket insruvade bara, Brukar ligga runt 1-1,5v ut från fullt inskruvade Orginal! men har du slipon kan ju någon ställt in dom lite hur som hells så går den bra nu så ställ alla likadant som genomsnittet ligger på.
 
Last edited:

Offroad

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Utanför Söderhamn
Hoj
XR650R, HD 350-28:a, Compact 60cc, Kinamoto, Wv1303s
Kolla så dom är lika mycket insruvade bara, Brukar ligga runt 1-1,5v ut från fullt inskruvade Orginal! men har du slipon kan ju någon ställt in dom lite hur som hells så går den bra nu så ställ alla likadant som genomsnittet ligger på.

Ta reda på hur mycket "skruvarna underifrån" Pilot skruvarna = lågfartsmunstycken, ska vara utskruvade, skiljer mycket mellan olika modeller!
På min är 2 och 1/4 varv orginal, med Dynocrap 4 varv.
 
Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...

Top