Förgasarjustering Ktm

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Hhahaha du e grym du :)

Jo, det ligger väl något i det... jag kör med lite halvportad topp, gammal EXC dämpare som garanterat inte har så mkt packning kvar i, borrad luftkåpa på sidan (inga strypningar kvar heller såklart).

Ska prova det du säger, ska se om dom har 210/220 eller nåt inne och borra mina gamla till 200. Men ett kritvitt stift med eller utan axpump känns inte bra... det måste vara alldeles för litet.

Det roliga är ju att han körde med ståltråd förut den gamle ägaren med 178/40 munstycken...


Om hojjen knappt går starta och jag måste höjja tomgången som fan om jag byter position på nålen - säger det dig något ? Undrar om nålen är helt j*vla fel alltså.. hade ju en extra nål men den är tjockare än den som sitter i (ser man tom med ögat).
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Hhahaha du e grym du :)

Jo, det ligger väl något i det... jag kör med lite halvportad topp, gammal EXC dämpare som garanterat inte har så mkt packning kvar i, borrad luftkåpa på sidan (inga strypningar kvar heller såklart).

Ska prova det du säger, ska se om dom har 210/220 eller nåt inne och borra mina gamla till 200. Men ett kritvitt stift med eller utan axpump känns inte bra... det måste vara alldeles för litet.

Det roliga är ju att han körde med ståltråd förut den gamle ägaren med 178/40 munstycken...


Om hojjen knappt går starta och jag måste höjja tomgången som fan om jag byter position på nålen - säger det dig något ? Undrar om nålen är helt j*vla fel alltså.. hade ju en extra nål men den är tjockare än den som sitter i (ser man tom med ögat).

Det kan hända i värsta fall att du har en pillsnernål som andvänds vid strypta versionen då kan man förtså den underligt höga bestyckning den vill ha ge mig nummret på nålen så ska jag gå ner i källaren och rota fram den nål som ska sitta där har av en händelse en sådan gasare hemma nu för portning ktm 525 med 178" i högfart och lågen.........mins inte kan kolla och det är samma som du ska åka med ... Tur Va:tummenupp
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Försökte idag igen, såg dock inlägget nu först...

Provade detta:

+ 220 huvudmunstycke (178 org.)
+ 50 lågart (42 org. tror jag)
+ Gjorde rent membranet till acc-pumpen (var jätteskitigt)

Nu gick hojjen bra som fan, rapp på gasen osv förutom när man har riiiktigt låga varv, då kövde den sig lite men väldigt fort kom upp i varv.

Däremot såg stiftet inte tillräckligt bra ut tycker jag, kommer upp bild snart på det. Det har blivit brunare, men inte tillräckligt tycker jag.

TROR jag har en "OBDVR" nål i!
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Försökte idag igen, såg dock inlägget nu först...

Provade detta:

+ 220 huvudmunstycke (178 org.)
+ 50 lågart (42 org. tror jag)
+ Gjorde rent membranet till acc-pumpen (var jätteskitigt)

Nu gick hojjen bra som fan, rapp på gasen osv förutom när man har riiiktigt låga varv, då kövde den sig lite men väldigt fort kom upp i varv.

Däremot såg stiftet inte tillräckligt bra ut tycker jag, kommer upp bild snart på det. Det har blivit brunare, men inte tillräckligt tycker jag.

TROR jag har en "OBDVR" nål i!

låter bra men underligt stort munstycke det ska räcka med 178 190.. Förutsatt att det nu sitter likadan gasare på en 05 ktm 525 så borde det sitta en obdtn nål i Du får forska i det. låter inte normalt med så stort munstycke så stort har man när man kör metanål!!
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Ja det känns konstigt med nålen...

Vart får man tag i nålar billigt då ?
Det ska vara samma nål på en 525 vad jag vet..

Här är en bild på mitt tändstift taget av Cool_Lilja som inte direkt är någon kirurg :)
 

Bifogat

  • DSC00255.JPG
    DSC00255.JPG
    120.1 KB · Visningar: 149

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Ja det känns konstigt med nålen...

Vart får man tag i nålar billigt då ?
Det ska vara samma nål på en 525 vad jag vet..

Här är en bild på mitt tändstift taget av Cool_Lilja som inte direkt är någon kirurg :)

stiftet går inte att avläsa.. för rent men vitt är det ju inte ivf. jo helt klart är det någe som inte står rätt till med din mackapär!! det ska inte ens gå att dra över halv gas med så stor munstycke den ska drunkna!! du får göra ett nålmunstycketest samma test gäller även om nålen är för tjock (telefonstolpe) Jo ta bort huvudmunstycket helt och starta upp motorn den ska då gå relativt hyffsat upp till halv gas ,,,,men sedan ska den börja drunkna och slår du fullt gärn ska den sura så den stannar!! skulle den gå att köra hyffsat bra på över halv-fullt gärn så är det endera fel nålmunstycke (emersionsrör) eller för tjock nål!! Tänkbart senarium,, på fabriken var någon anställd full och stoppade i fel nålmunstycke eller nål:D Men detta borde väl finnas att läsa sig till violken nål som SKA sitta i. I värsta fall får du köpa nålen som jag rekomenderade (525a) det är ju samma motor och bestyckningarna brukar var lika! Nålen får du nog köpa hos vilken ktm återförsäljare som hellst fråga vad det ska stå på org nålen. Är nog rätt dyr!!
 

henrik gasar

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2007
Ort
västerås
Hoj
Ingen hoj nu
Fattar inte varför man slänger på en annan förgasare än orginal om man inte har kunskap att ställa in den senare.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Fattar inte varför man slänger på en annan förgasare än orginal om man inte har kunskap att ställa in den senare.

Ja helt riktig Världen är full av dårar:D .............men du har råkat missa en sak.....tråden vart ju kapad för ett tag sedan av pin-gu eller vad han nu heter och han har orginalgasare det är därför det är så otroligt underligt att den ska ha så stora munstycken.
 

mr_ping

Page
Gick med
10 Feb 2004
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 525
Jag har gjort detta flera gånger förut dessutom och lyckats.. det är därför det känns så jävla fel... Ska prova polarens kehin 39a han har på sin 525, eller ev. kolla hans nål. Kan mycket väl tänka mig att det sitter en strypnål i den nu med tanke på vilka munstycken jag provat.
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag har gjort detta flera gånger förut dessutom och lyckats.. det är därför det känns så jävla fel... Ska prova polarens kehin 39a han har på sin 525, eller ev. kolla hans nål. Kan mycket väl tänka mig att det sitter en strypnål i den nu med tanke på vilka munstycken jag provat.

Har gjort förut och lyckats....men du har ju inte bytt gasare? det är väl orginalaren?? Ja men vad bra om du kunde få låna kompisarens hellst bara nål ,för den lär ju heta samma som sitter i 39an som ligger källaren OBDT N men då får du lägga i 178" munstycket igen. Detta här var ett intresant problem för mig åtminstonde:D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top