Teddy
"...I been here for years"
Förgasarna i Skatungen är modifierade. De har ett borrat 1,5 mm hål mitt i trotteln på dess framsida 3mm under insugets överkant. Varför har man gjort så?
Teddy skrev:2588133Förgasarna i Skatungen är modifierade. De har ett borrat 1,5 mm hål mitt i trotteln på dess framsida 3mm under insugets överkant. Varför har man gjort så?
Det stämmer säkert för det är ju just en 96'a jag har som konstruerades original utan airbox men som sedan fått en monterad på sig i efterhand.Linmag skrev:2588207Om jag inte minns fel så är det en modifiering som man kunde göra när man bygger om en RS250 utan airbox till en RS250 med airbox. Fick det tipset av Kihlander vill jag minnas...
/ Magnus
Då frågar man sig ju varför man måste göra så iom ombyggnationen?Linmag skrev:2588207Om jag inte minns fel så är det en modifiering som man kunde göra när man bygger om en RS250 utan airbox till en RS250 med airbox. Fick det tipset av Kihlander vill jag minnas...
/ Magnus
Gustav O skrev:2588233Då frågar man sig ju varför man måste göra så iom ombyggnationen?
Gustav O skrev:2588233Då frågar man sig ju varför man måste göra så iom ombyggnationen?
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|