Jag har original Yamaha manualen så undrar du något mer är det bara att hojjta till
View attachment 451748
Kommer dessa passa rakt av? Risken är väl att det är större avstånd mellan insugen på en 500 än på din 400. Blir hur som helst intressant att läsa fortsättningen.Glada nyheter, SS Bikeparts i göteborg verkar ha ett set förgasare till xj 500 från 81. Så det blir att beställa dom snarast
Lite surt eftersom jag har en tight budget för hojen, men sånt är ju livet
Uppdatering.
Förgasarna sitter på och är rengjorda. Ikväll lyckades jag dra igång hojen. Första rundan behövdes lite startgas men sen startar den rätt lätt den verkar bete sig likadant som sist dock. Den varvar mycket på tomgång när den är varm. Den lägger sig stabilt på 4000 varv och när man gasar så sjunker varvtalet för långsamt tillbaka om ni fattar vad jag menar. Har läst lite om läckage runt insugen osv men det verkar inte vara det. Beror detta på igensatta lågfartsnålar?
Ja det är ett riktigt härke att få på gummina, men dom sitter där dom ska med slangklämmor runt. Men ska jag vara ärlig så har jag testkört utan luftfiltret monterat.
Det låter dock lite märkligt tycker jag att båda förgasarna skulle vara i lika mycket osynk så att den går likadant med båda på samma sätt som att lågfartsmunstyckena skulle vara lika igensatta. Nu är jag inte hemma på ett par veckor, men jag ska definitivt sätta dit filtret o kolla hur den går på cylindrarna. Körde inte den länge igår för jag vet inte skicket på oljan, men spontant tror jag inte alla cylindrarna gick felfritt
Nej, men det känns inte som första åtgärden riktigt.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|