Håller på och ställer in förgasaren på min strypta mito men det vill sig inte riktigt
Fick den att gå hyffsat bra innan med 100-munstycke (original) och nålen på högsta eller näst högsta hacket (clipset på lägsta eller näst lägsta hacket).
Testade igår att plocka bort luftburksstrypningen (strypt i röret också) och försökte ställa in förgasaren efter det istället. Med nålen på högsta hacket och 118-munstycke gick den sådär. Med nålen på näst högsta hacket gick den sämre...
Satte i ett 110-munstycke och då gick den lite sämre än innan.
Utan choke:
[YOUTUBE-ID]b78pnBmSJnY[/YOUTUBE-ID]
Den bara sölar ner sig vid halv- och fullgas på de lägre varven medan den funkar bättre på de högre varven. Vet att man egentligen ska belasta den och se hur den går men tänkte att det är lättare att filma när den står stilla.
Med choke:
[YOUTUBE-ID]_CnhAuqyUo8[/YOUTUBE-ID]
Med choke går den utan tvekan bättre. Kolla vid 0:14 när jag ger fullt, där blöddrar den lite va?
Ska nog sätta tillbaka luftburksstrypningen. Senare när jag ska strypa av den helt vill jag ju helst veta ungefär hur jag ska ställa in den så att jag kan köra direkt och slippa pilla på förgasaren i 2 veckor. Därför frågar jag nu:
Vad ska jag göra om den fortfarande sölar ner sig på halvgas när jag har satt i större munstycke? Ska jag byta nål eller nålmunstycke?
-------------------------------
Har för mig att om man kan skruva ut bränsleskruven/skruva in luftskruven helt utan att den dör på tomgång så är lågfartsmunstycket för litet. Stämmer det?
Har #55 nu och vill testa #60. Det finns ett litet munstycke som sitter innanför lågfartsmunstycket som det står B55 på. Måste jag byta detta också isf?
På bilden: Lågfartsmunstycke till vänster och det andra munstycket till höger.
Någon som har några tips till mig? Något generellt om förgasarinställning? Någonstans jag tänker fel? Alla är välkomna
Fick den att gå hyffsat bra innan med 100-munstycke (original) och nålen på högsta eller näst högsta hacket (clipset på lägsta eller näst lägsta hacket).
Testade igår att plocka bort luftburksstrypningen (strypt i röret också) och försökte ställa in förgasaren efter det istället. Med nålen på högsta hacket och 118-munstycke gick den sådär. Med nålen på näst högsta hacket gick den sämre...
Satte i ett 110-munstycke och då gick den lite sämre än innan.
Utan choke:
[YOUTUBE-ID]b78pnBmSJnY[/YOUTUBE-ID]
Den bara sölar ner sig vid halv- och fullgas på de lägre varven medan den funkar bättre på de högre varven. Vet att man egentligen ska belasta den och se hur den går men tänkte att det är lättare att filma när den står stilla.
Med choke:
[YOUTUBE-ID]_CnhAuqyUo8[/YOUTUBE-ID]
Med choke går den utan tvekan bättre. Kolla vid 0:14 när jag ger fullt, där blöddrar den lite va?
Ska nog sätta tillbaka luftburksstrypningen. Senare när jag ska strypa av den helt vill jag ju helst veta ungefär hur jag ska ställa in den så att jag kan köra direkt och slippa pilla på förgasaren i 2 veckor. Därför frågar jag nu:
Vad ska jag göra om den fortfarande sölar ner sig på halvgas när jag har satt i större munstycke? Ska jag byta nål eller nålmunstycke?
-------------------------------
Har för mig att om man kan skruva ut bränsleskruven/skruva in luftskruven helt utan att den dör på tomgång så är lågfartsmunstycket för litet. Stämmer det?
Har #55 nu och vill testa #60. Det finns ett litet munstycke som sitter innanför lågfartsmunstycket som det står B55 på. Måste jag byta detta också isf?
På bilden: Lågfartsmunstycke till vänster och det andra munstycket till höger.
Någon som har några tips till mig? Något generellt om förgasarinställning? Någonstans jag tänker fel? Alla är välkomna
Bifogat
Last edited: