Hej!
Försöker få liv i en gammal Kawasaki kl250 från 1980. Efter ny oljering, justerade ventiler och rengjord förgasare så startade den men gick dåligt.
Den startade enbart med hjälp av startgas och om man håller en trasa över insuget för att "strypa" lufttillförseln lite. Men den levde egentligen bara på varvet och dog ganska fort om man inte höll på att dra gashandtaget fram och tillbaka. Så jag rev förgasaren igen och försökte rengöra den mer noggrant.
Förgasaren är en mikuni bs34 och har försökt följa den här guiden för att rengöra den:
http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Mikuni_BS-CV_Carburetor_Rebuild_Tutorial.pdf
Har kommit fram till att det måste vara stopp i kanalen som går från flottörhuset till pilotmunstycket eftersom det inte går att spruta igenom 5-56 där (Se första bilden, och andra bilden för en förklaring till hur det hänger ihop med pilotmunstycket.) Har försökt rengöra med 5-56, borste, ståltråd och tryckluft men utan framgång. Är det någon som har några tips på hur man kan få igång kanalen? Har funderat på att borra ur den men är rädd att det sitter något mer där nere, eller att storleken är viktig. Tycker mig se något mässingsfärgat där men svårt att se i det smala hålet.
Försöker få liv i en gammal Kawasaki kl250 från 1980. Efter ny oljering, justerade ventiler och rengjord förgasare så startade den men gick dåligt.
Den startade enbart med hjälp av startgas och om man håller en trasa över insuget för att "strypa" lufttillförseln lite. Men den levde egentligen bara på varvet och dog ganska fort om man inte höll på att dra gashandtaget fram och tillbaka. Så jag rev förgasaren igen och försökte rengöra den mer noggrant.
Förgasaren är en mikuni bs34 och har försökt följa den här guiden för att rengöra den:
http://www.mtsac.edu/~cliff/storage/gs/Mikuni_BS-CV_Carburetor_Rebuild_Tutorial.pdf
Har kommit fram till att det måste vara stopp i kanalen som går från flottörhuset till pilotmunstycket eftersom det inte går att spruta igenom 5-56 där (Se första bilden, och andra bilden för en förklaring till hur det hänger ihop med pilotmunstycket.) Har försökt rengöra med 5-56, borste, ståltråd och tryckluft men utan framgång. Är det någon som har några tips på hur man kan få igång kanalen? Har funderat på att borra ur den men är rädd att det sitter något mer där nere, eller att storleken är viktig. Tycker mig se något mässingsfärgat där men svårt att se i det smala hålet.