Förgasarproblem på Fude 150cc.

Moparboy440

Medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
crm 180cc *SÅLD*,fude 150cc,samurai 150cc,AF1 futura sportpro
Förgasarproblem på Fude 150cc.*Löst*

min fude startar fint då den är kall, men när den är varm startar den inte alls.
man kan bara starta den med choken på och den börjar gå sämre efter 1-2 minuter och dör sen.
om man försöker ta av choken dör den, och den går inte alls på tomgång utan man måste varva den hela tiden.
jag provade starta upp den idag och då gick den lite längre/bättre än vad den gjorde då vädret var varmare.
motorn är en loncin 150cc och förgasaren är en Jing Ke.
jag har tagit upp förgasaren och kollat lite och munstyckena verkar inte vara stockade.
jag provade också spruta startgas runt insuget och den gick inte bättre, så det verkar inte heller vara tjuvluft som är felet.
vad är felet? det måste väl ändå vara förgasaren som spökar eller?
sen så undrar jag om skruven som jag har markerat på bilderna är en bränsleskruv?
bilder på gasarna:
iwpy6r.jpg

15rzlhg.jpg

2e217j6.jpg

tacksam för hjälp m.v.h jacob.

Last edited:

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
låter ju som det är dags å bestycka om, kolla stifftes färg. skall vara ljusbrunt om den får si så lagom, men efter som det är 4t kan du bestycka den lite snålt.. Å skruven du markerat in är för skjustera luft.

Mitt tips är att inskaffa en VM 26mm. förgasaren du har nu är rena kina skiten..

Moparboy440

Medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
jo den verkar ju gå för snålt, men ja tycker det är lite konstigt att den går bättre då den är kall/vädret är kallt?
hur läser man av stift på en 4-taktare :rodnar ? och hur bestyckar man rätt?
är det alls någon vits att lägga ner tid på jing ke förgasaren, går det att få den rätt injusterad? jag är inte så sugen på att köpa en ny förgasare då det bara handlar om ett lågbudjet projekt som jag köpte för 700kr.
eller är en VM 26:a billig?

Nelsen

#169 Superbike
Gick med
28 Jan 2009
Hoj
Panigale 899
jo den verkar ju gå för snålt, men ja tycker det är lite konstigt att den går bättre då den är kall/vädret är kallt?
hur läser man av stift på en 4-taktare :rodnar ? och hur bestyckar man rätt?
är det alls någon vits att lägga ner tid på jing ke förgasaren, går det att få den rätt injusterad? jag är inte så sugen på att köpa en ny förgasare då det bara handlar om ett lågbudjet projekt som jag köpte för 700kr.
eller är en VM 26:a billig?

Går den bättre när det är kallt ute så får den för mycket soppa. På kvällarna är luften friskare å hojjen kan andas lättare, testa bestycka ner, kolla färgen på stifftet som ja redan skrivit, det skall vara ljusbrunt när den får bra.

vill du inte lägga pengar så kommer det strula så äre det bara. fiddy är en matrial sport,och du får va du betalar för helt enkelt.

Moparboy440

Medlem
Gick med
30 Apr 2008
Hoj
Felet hittat! det vara bara skräp i nålventilen. nu går den kanonbra :).

Nyheter
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Helgen efter midsommar arra...

Svedea bidrar med 718.000 kronor till SMC

Roger Berzell, generalsekre...

Uppgraderad KTM-garanti erbjuder 4 års täckning

KTM erbjuder nu sina kunder...

Rekordmånga personliga regskyltar

Under 2024 godkände Transpo...

SMC får 700.000 kronor i bidrag

Roger Berzell, generalsekre...

Brembo vinner Good Design Award