Förgasarproblem på Kawa zx9r??

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
Var ute och körde i går när cykeln började gå jäkligt illa. Verkade som om den gick på ett par burkar först. Vände hemåt men kom inte speciellt långt innan den gick ännu sämre. Vek av in på en väg som skulle leda mig till verkstaden där jag tänkte ställa hojen, men jag kom inte så långt. Blev bärgare och 1500 kronor fattigare.

Cykeln började alltså gå väldigt dåligt och när jag gav gas så dog den. Provade att starta med choke och då gick den en kort stund innan den la av igen. La jag i växel och gav gas så dog den direkt när jag försökte köra. Verkar definitivt som om den inte fick tillräckligt med bränsle. Cykeln var nytankad innan och jag hade varit ute i ungefär 30 minuter och kört innan den började strula.

Förslag på vad det kan vara?? :confused:

RacerBarber

racerbarber
Gick med
14 Nov 2005
Hoj
ducati monster s4r 2004 zxr750 92
kan ju va skit enkelt tank problem, skit i tanken typ,,, att fuggarna haft några större problem har jag ej hört så mycket om på 98:eek:rna,, men gå in på kawasaki forums,,,,,,tror ja den heter,, du kanske hittar nån med liknande problems där,,,,,,,har för mig dock att det fanns nåt problem med vissa fuggar med nåt munstycke,,,,men har för mig det var på höga rpm

Briareus

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2003
Hoj
ZX9R
råkade ut för samma sak för något år sedan. Plötsligt gick cykeln som en kråka. Gick på tomgång men dog om jag gasade. befann mig långt ute i skogen 10 mil hemifrån en sen lördagskväll. Tog ett tag innan jag fick tag på någon som var nykter och kunde hämta mig...
Igensatta lågfartsmunstycken var det. inga större problem att fixa, tog två timmar för mig som aldrig skruvat förgasare förut.

Fick ett liknande problem idag faktiskt, bensin tog slut och jag hittade inte bensinkranen för att vrida på reserven. När jag stannat visade sig att kranen var borta, själva vredet alltså.Gick dock att vrida kranen med tång.:)

Aqua_HeaD

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2007
Hoj
Gixxer 1000 K7
råkade ut för samma sak för något år sedan. Plötsligt gick cykeln som en kråka. Gick på tomgång men dog om jag gasade. befann mig långt ute i skogen 10 mil hemifrån en sen lördagskväll. Tog ett tag innan jag fick tag på någon som var nykter och kunde hämta mig...
Igensatta lågfartsmunstycken var det. inga större problem att fixa, tog två timmar för mig som aldrig skruvat förgasare förut.

Fick ett liknande problem idag faktiskt, bensin tog slut och jag hittade inte bensinkranen för att vrida på reserven. När jag stannat visade sig att kranen var borta, själva vredet alltså.Gick dock att vrida kranen med tång.:)

Tack för era förslag. :tummenupp Är ju som sagt var inte alls hemma på att skruva förgasare och dessutom så bänkades cykeln i början av maj så jag törs nog inte ge mig på att skruva i dom över huvudtaget. :confused: Har kört ca 40 mil efter sevice och bänkning, men som sagt var så kan saker hända trots det.

Det lät i alla fall som om meken skulle hinna kolla på den nu på måndag redan.

Benet X3M

beroende
Gick med
20 Jan 2004
Hoj
ZX9R:or,en grön och en flockad.
Tack för era förslag. :tummenupp Är ju som sagt var inte alls hemma på att skruva förgasare och dessutom så bänkades cykeln i början av maj så jag törs nog inte ge mig på att skruva i dom över huvudtaget. :confused: Har kört ca 40 mil efter sevice och bänkning, men som sagt var så kan saker hända trots det.

Det lät i alla fall som om meken skulle hinna kolla på den nu på måndag redan.

En sak som slog mig så här på morgonen.. kolla Bränsle pumpen.. samt relät till bränsle pumpen.. mvh Kalle

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0