Förgasarproblem?!

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Hej!

Min Suzuki RG 125 går alldeles för fett på mellanvarv dvs mellan 4000-9000 varv samtidigt som den bluddrar. Har rivit förgasaren och kollat att flottören stänger och att alla munstycken är fria från smuts. Har bytt tändstift som var rejält oljigt. Drar nästan 1 l/mil.

Har också märkt att det försvinner ca 5 dl kylarvätska per 100 mil om nu det kan hänga ihop...

Är det någon som vet vilken höjd flottören ska ha från packningskanten på denna hoj? Sitter en Mikuni på den. Det är nog det enda jag kan tänka mig som är fel eller är det någon annan som har några tips???

Kan tillägga att det sitter ett Jollymotosystem på men att den enligt uppgift ska vara bänkad med det systemet så huvudmunstycket (nu 190) är bytt.

Toppfarten är nu ca 130 men borde göra minst 180...

Tacksam för hjälp.

Christoffer.
 

Solid snake

Guest
För stort munstycke i den, kolla packningar vid cylinder o så (riv det o byta)

180 gör den inte skulle mer tro på 160 i mätarfart.

Edit: du svarade själv på din fråga om att den går för fett. :hihi :tungan
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Men att den drar kylarvätska är helt normalt, för det är de förgasaren är till för. Den blandar bensinen och luften tillsammans med lite kylarvatten. För att få en bättre kylning. OK?!


hiihi, 180 kanske den gör i din fantasi, och så fort skulle du aldrig våga köra.

sådeså :tummenupp
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Solid snake skrev:
För stort munstycke i den, kolla packningar vid cylinder o så (riv det o byta)

180 gör den inte skulle mer tro på 160 i mätarfart.

Edit: du svarade själv på din fråga om att den går för fett. :hihi :tungan


Det är en Suzuki RGF -92 (nya modellen). Den ska göra 170km/h orginal, ostrypt. Sen har jag satt på ett jollymoto effektsystem, så det borde göra att den får lite högre topp, men jag vet inte hur fort den går när den är i fungerande skick. //Chrille
 

Solid snake

Guest
Tzr91 skrev:
Det är en Suzuki RGF -92 (nya modellen). Den ska göra 170km/h orginal, ostrypt. Sen har jag satt på ett jollymoto effektsystem, så det borde göra att den får lite högre topp, men jag vet inte hur fort den går när den är i fungerande skick. //Chrille

Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Solid snake skrev:
Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.


Jaa, mätarfart. Nästan alla mcmätare går något fel.
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Solid snake skrev:
Ok, vi säger 180 mätarfart. :pannkyss

Edit:

DJM sluta luras, både du o jag vet att kylarvatten inte är bra för lagerna i motorn.

Jaja,


Men till trådstartaren. Byt topplockspackningen och så kan vattenpumpspackningen gått. Byt den också. För den ska inte dra nå vatten alls.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
DJM skrev:
Jaja,


Men till trådstartaren. Byt topplockspackningen och så kan vattenpumpspackningen gått. Byt den också. För den ska inte dra nå vatten alls.


ja men det går ju lite fortare med lite vatten i bensinen, som när det är dimma
 

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
whitesnake skrev:
ja men det går ju lite fortare med lite vatten i bensinen, som när det är dimma


det blir högre komp med vatten i motorn. Men är inte bra för motorn i allmänhet.

Det är när det är fukt ute som du menar och då har den mycket mer effekt. Det är mer syremolekyler i luften då. Men det är inte skadligt.
 

KTMgubben

KTMgubben
Gick med
3 Apr 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
KTM 950SM -07
Tzr91 skrev:
Hej!

Min Suzuki RG 125 går alldeles för fett på mellanvarv dvs mellan 4000-9000 varv samtidigt som den bluddrar. Har rivit förgasaren och kollat att flottören stänger och att alla munstycken är fria från smuts. Har bytt tändstift som var rejält oljigt. Drar nästan 1 l/mil.

Har också märkt att det försvinner ca 5 dl kylarvätska per 100 mil om nu det kan hänga ihop...

Är det någon som vet vilken höjd flottören ska ha från packningskanten på denna hoj? Sitter en Mikuni på den. Det är nog det enda jag kan tänka mig som är fel eller är det någon annan som har några tips???

Kan tillägga att det sitter ett Jollymotosystem på men att den enligt uppgift ska vara bänkad med det systemet så huvudmunstycket (nu 190) är bytt.

Toppfarten är nu ca 130 men borde göra minst 180...

Tacksam för hjälp.

Christoffer.

Ehm.... Bluddrar den inget när du kommer upp i högre varv då??!
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
Tack för vissa seriösa svar. Men tyvär så e den inlämnad nu, vi hittade inget fel, och vill att den ska gå bra//Chrille
 

steffo

бандит
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Gävle
Hoj
Suzuki Bandit 600N -96
Jobbigt, vart lämmnade du in den?

Ps, fest ungefär där du bor ikväll. "vikingakiosken". Ska du dit?
Peace man.
 

Tzr91

Ny medlem
Gick med
26 Jul 2004
Ort
Gävle
Hoj
Yamaha Tzr 91 -Såld Suzuki RG 92F -Såld Cagiva Mito -00 -Såld Aprilia RS -02 -Till Salu
steffo skrev:
Jobbigt, vart lämmnade du in den?

Ps, fest ungefär där du bor ikväll. "vikingakiosken". Ska du dit?
Peace man.


Var du där steffo? Var var det? Hos vem? Lämnat in den hos privatperson, blir billigare.
 
Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

Top