Monster
Ny medlem
- Gick med
- 8 Mar 2003
- Hoj
- Ducati monster bucci 944 termis helsystem och keihin fcr 41:or andra tändboxar osv..! Samt en fullkittad aprilia sr180cc malossi motor med jolly moto trimkrök och lite annat godis!
Jag har ju som sagt slaskat på malossi 180cc cylle och 24mm förgasare och nu fick jag mitt Jolly moto rör osså idag så nu e det än en gång dags att bestycka om
Nu e det såhär!
Dom såm åker med samma trim som mig men har en 25mm förgasare använder 92 munstycke och jag har ju 24mm så då e ju frågan ska jag ha ett större pga att jag har mindre fugge eller ska jag ha mindre för att jag har mindre fugge?
Vad låter mest troligt!
Mindre fugge måste ge mer soppa vilket innebär större munstycke eller mindre fugge ger ett mindre flöde vilket innbär mindre munstycke?
Det är sjukt svårt att klura ut men jaja...
Nu ska jag leta reda på ngn som har ett 92munstycke ngn stans jag ha massor nu men dom ligger väl i dammsugaren eller ngt...
Tack
Nu e det såhär!
Dom såm åker med samma trim som mig men har en 25mm förgasare använder 92 munstycke och jag har ju 24mm så då e ju frågan ska jag ha ett större pga att jag har mindre fugge eller ska jag ha mindre för att jag har mindre fugge?
Vad låter mest troligt!
Mindre fugge måste ge mer soppa vilket innebär större munstycke eller mindre fugge ger ett mindre flöde vilket innbär mindre munstycke?
Det är sjukt svårt att klura ut men jaja...
Nu ska jag leta reda på ngn som har ett 92munstycke ngn stans jag ha massor nu men dom ligger väl i dammsugaren eller ngt...
Tack