Jimmy
Guest
Enda sättet att få ner premierna är att byta bolag regelbundet. Det var länge sedan de belönade trogna kunder. Snarare så att om man en gång har accepterat en nivå står den kvar och sedan höjer man successivt tills kunden byter bolag...
Försäkringsbolagen borde erbjuda sina kunder en helhetslösning på alla ens försäkringar istället för att sitta och "förhandla" var och en för sig. Vissa har företag, fordon, båtar, fastigheter, personliga försäkringar etc. Betalar in enorma summor varje år. I slutändan är det faktiskt vad som ingår och total premien som är huvudsaken. Inte vad de enskilda komponenterna kostar var för sig.
Sedan borde man självklart premiera kunder som inte har utnyttjat sina försäkringar på år och dagar som plikttroget betalt in premierna utan ett ord. Slutligen kanske inte vara överdrivet nitisk när de läser sina villkor i hopp om att hitta kryphålet för att slippa betala ut ersättning. Då hade de kanske fått ett bättre rykte på kuppen.
Exakt, slutpriset! Men det förutsätter att jag håller mig uppdaterad på alla andra försäkringar också. Men då finns det lite stålars att lägga på däck och soppa i stället för premier som bara rullar på för att jag blivit en passiv (lat) konsument.