Förhinda att snedrag vid stoppie

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Hej!
Någon här som kan något bra sätt att förhinda att cykeln vrider sig när man gör stoppies. Brukar frikoppla några sekunder innan jag tar upp den på framhjulet och det brukar hjälpt rätt ofta men finns det några andra sätt???

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Jag har samma problem när jag gör lite längre stoppisar.
Det brukar gå lite rakare om man kniper med knäna mot tanken samt håller armarna rätt stumt i styret.

Backe

Farsa
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
Honda motard
Marals76 skrev:
Hej!
Någon här som kan något bra sätt att förhinda att cykeln vrider sig när man gör stoppies. Brukar frikoppla några sekunder innan jag tar upp den på framhjulet och det brukar hjälpt rätt ofta men finns det några andra sätt???

Många gånger svänger man omedvetet när man gör en stoppie. Det räcker med en liten lutning för att hojen ska börja vrida sig på framhjulet. Se till att hojen rullar spikrakt innan du klämer till frambromsen, och som ovanstående skrev, kläm åt knäna runt tanken.

Men...

Snea stoppies går ganska lätt att utveckla till nittiograderstoppies och, med lite övning, till 180 graders. Apkul å snurra på framhjulet, bättre än tolvor :)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...