Förklaring om Nsr:s problem

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Krille-666 skrev:
börjar på a slutar på a

ok, trodde athena var på 180cc, hade fel. Undrar om min Malossi 180cc (65mm) leverar lika mycket effekt som Athena 190cc (66mm), vad följde med i kitet? kolv, cylle, topplock?

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Fyxim skrev:
ok, trodde athena var på 180cc, hade fel. Undrar om min Malossi 180cc (65mm) leverar lika mycket effekt som Athena 190cc (66mm), vad följde med i kitet? kolv, cylle, topplock?

vart köpte du din malossi?

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Krille-666 skrev:
vart köpte du din malossi?

Jag köpte den inte, föra ägaren köpte den någon månad innan han sålde hojen till mig. Köpte den av en vän som skulle ha den till sin nsr, men fick inte sätta på den för sina föreldrar.

Tror inte malossis säljs änns längre, t.ex. 50cc.nl har slutat sälja den till och med. Jag vet att mohlins kan ha en på lager, men annars ingen anning.

Vad har du mer på hojen? Skulle du tänka dig skriv någon sorts kort text om vad du tyckte om cylindern sen? Vill gärna ha det till vår crm databas.

Last edited:

cool_adde

Det ska luuuta i kurvorna!
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
BMW R1200r Classic
Kan athena tänkas tillverka prylar till den ändre NS från -88? har du någon bra hemsida?

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
cool_adde skrev:
Kan athena tänkas tillverka prylar till den ändre NS från -88? har du någon bra hemsida?

Om jag inte har för mig fel så tillverkar Malossi 180cc kit till gamla NS... kolla med addemoto, tror dom säljer det där.

Messiah

My body, my temple
Gick med
22 Jan 2004
Hoj
Aprilia SXV550
Fyxim skrev:
190cc? Finns det? Vad jag bara funnit så ska Eurocylindro, Athena och Malossi's cylindrar till NSR ligga på 180cc, vilket är dom största jag funnit, vad är det för cylinder fabrikat du ska slänga på? :confused:

Annars låter det fint, äntligen en NSR som jag kan börja tävla med :D :tummenupp

eurocilindro ligger på 186cc

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Mac skrev:
Har du något mer godis på hojen, hur många mm e fuggen på?

30mm trimmförgasare.
Jolly moto
Turbo :hihi

Mycket mer går nog inte att sätta på :p
Men så fort allting e på så kommer bilder och info om hur det går
det enda jobbiga kommer bli att hitta ett bra munstycke.
Denna renovering jag gör kostar c:a 7 tusen :)
Mer info om "svarta faran" :D kommer när det är torrt ute

Fyxim

Medlem
Gick med
20 Apr 2003
Hoj
Suzuki RGV250
Krille-666 skrev:
30mm trimmförgasare.
Jolly moto
Turbo :hihi

Mycket mer går nog inte att sätta på :p

hm... vi får se om du har någon chans :tungan ;)
Jag har.. Malossi 180cc kit (högkomp topplock), Dellorto 34 PHBH-BS, First Racing effektsystem, Metrakit kolfiber reeds (eller Boyesen 2-steg reeds, har inte hunnit jämföra vilka jag ska ha på), Koniskt luftfilter, Denso Iridium tändstift.

Sen lite annat som, ostrypt cdibox, 60% starkare kopplingsfjädrar och 30% starkare lameller.

Larco

2taktsfrälst
Gick med
25 Jan 2004
Hoj
Ducati 748R '01 & Honda NSR125R '90 X2
har ett liknande projekt till sommaren har dock inte kunnat börja ordentligt.
hade tänkt att lacka min blanksvart och renovera diverse delar typ bakdämpare, kåpor mm.

beställde ett jollymoto igår, ska även fixa konfilter. någon som vet ytterdiametern på förgasarenhalsen på luftfiltersidan, vill helst inte plocka ner halva hojen för att mäta.

behöver man byta vevstake eller något annat om man skaffar en sån där cylle? :va

Vanish

Ny medlem
Gick med
29 Jan 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R -12
hur fan har ni lust att slänga ut så mkt pengar på en 125a som ni kommer sälja inom närmsta året, okej jag kan erkänna att det vore himla kul att trimma osv, men är det värt pengarna??

Jag kommer vänta med att lägga ut pengar när man får större hoj!

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Och du som tyckte att hojen gick bra med stängd avgasport! :D

Krille-666

Trogen galning
Gick med
1 Apr 2003
Hoj
KTM 660 SMC -04
Vanish skrev:
hur fan har ni lust att slänga ut så mkt pengar på en 125a som ni kommer sälja inom närmsta året, okej jag kan erkänna att det vore himla kul att trimma osv, men är det värt pengarna??

Jag kommer vänta med att lägga ut pengar när man får större hoj!

Jag vet inte om jag kommer skaffa större hoj.. Tror jag kommer lägga ut på bil istället :gnissla . Sen så har man juh rika föräldrar som pröjjsar allt så då kan man juh slösa lite ;)

Nyheter
2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...