Förkrossad!

love-speed

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Hoj
honda vf 750f -83
tjena har lite svårt att skriva pga jag är mycket upprörd!
va i helgen och köpte min första mc efter att ha tagit mc kortet. det blev då en honda vf 750f -83 som va väldigt fin tills i går kväll när jag kom ut från kåken så låg hojen på sida... blinkers och kåpor va bara skräp kvar av och tanken är helt intryckt! och hojen va varken på ställd eller försäkad.... så sitter med mc kortet i handen och fäller en tår....:( har ringt runt till olika mc skrotar efter tank+ kåpor men ingen lycka ännu... så någon som har någe tips på vart man skulle kunna hitta dessa delar eller vet vad man kan gjöra. hmm är helt förkrossad för tillfället.... mvh//mike

hellride

vtr.nu regerar!!!!!!!!!!!!!!!
Gick med
6 Jun 2009
Hoj
VTR-F 1000 Snart, snart...
Fy F-n vad surt! Lider med dig...
Kolla Sam´s i Karlstad de har en hel del grejer...

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Beklagar men matriella ting går alltid fixa. Hoppas det är en liten tröst iaf.

hallonberger

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2009
Hoj
honda vf750f 83 snart i bonnmeck edition
Har i princip samtliga kåpor, instrumentpanel, blinkers, framlampa och (snart) baklampan liggandes i bruksskick...

Edit: Vallentuna? hm... Ska eventuellt upp till dom trakterna om allt går i lås med en annan affär, pm:a om du är intresserad så kanske vi kan hjälpa varandra!

Last edited:

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Tråkigt att höra.Men var är teorin om varför den låg på sidan !?.Dåligt parkerad, dåligt ställ eller en marodör som kanske provsuttit och sedan släppt hela hojen.Allt natuligtvis i en undran för att slippa en upprepning av händelsen.Hoppas det löser sig.

Last edited:

Koffe

Ny medlem
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
ARRITTOR
Tradigt som fan

kan du ge det en vecka typ så kolla ebay.com eller ebay.co.uk... be om expressfrakt så tar det ca 1 vecka att få grejjerna oftast från usa, från uk går det fortare om man bara ber säljaren att skicka asap o som express

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Satt du på kåken länge då? Lämnar man grejjer ute så i flera månader kan det ju gå illa för dom..... Får man fråga vad du satt för?

love-speed

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Hoj
honda vf 750f -83
goffen haha så sur blev jag inte så jag gjick och ströp någon! ^^ menade så klart när jag gjick ut ur villan har rad hus typ :) men tror att någon har pillat på den så den vält fins rätt så mycket ungdomar i vårt område som drar runt på kvällarna va så dum att jag tvättade den sen stälde den på stödet vid garaget under natten

Roadhunter

Ny medlem
Gick med
10 May 2006
Hoj
Honda CBR 1000 RR -09
Satt du på kåken länge då? Lämnar man grejjer ute så i flera månader kan det ju gå illa för dom..... Får man fråga vad du satt för?

Kanske skulle läsa inlägget igen för det står ju faktiskt ätt han köpte den i helgen ......
O kåken behöver ju inge betyda fängelse lr ?

Smagatusk

Guest
En jävla gravitation ni har där uppe i vallentuna? Skadorna du beskriver låter som att nån har knycklat ihop den som en cokacola-burk och sen rätat ut den igen.

love-speed

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Hoj
honda vf 750f -83
hehe ^^ va nog tanken som råkade värst ut när 380kg hoj träffar marken ena sido kåpan blev det 4 kåper av... samt att fästet på andra sidan va trasigt hmm hoppas att det löser sej.... har mailat 5 olika skrotar om tanken iaf :D vad säger farbrorblå om jag tar hojen ut på vägen utan kåper och bulig tank? haha

Zeta_

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2007
Hoj
MV Agusta F4 1000 R312
Fy fan lider med dig, vet precis hur det känns..
Min MV agusta var 3 dagar gammal när stödet sjönk genom asfalten, dock sån jävla tur så sadeln tog smällen mot räcket den tippade emot.
men tror aldrig jag varit starkare i hela mitt liv än när sprang fram och lyfte upp hojen :p

heliac

Låg komp sliter mindre
Gick med
3 Aug 2003
Hoj
Hayabusa Turbo
hehe ^^ va nog tanken som råkade värst ut när 380kg hoj träffar marken ena sido kåpan blev det 4 kåper av... samt att fästet på andra sidan va trasigt hmm hoppas att det löser sej.... har mailat 5 olika skrotar om tanken iaf :D vad säger farbrorblå om jag tar hojen ut på vägen utan kåper och bulig tank? haha

Missade du erbjudandet om delar längre upp i tråden?

love-speed

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2011
Hoj
honda vf 750f -83
nehedu! har mail konversation med den trevliga medlemen verkar som att det löser sej med kåperna yay väldigt glad över det ^^ bara tanken kvar att lösa samt spakla slipa samt lacka över lite repor som blev på den främre kåpan :D blir en bild update på hojen när grejerna är på skruvade :D sen blire roadtrip med farsan får se om hans dr400 hänger med! haha :DD

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras