Förkylningssymptom på väg, måste stoppas nu!

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Nu är det nära panik, vaknade upp i morse med ont i huvudet, lederna, lite tjock/torr i halsen. De klassiska symptomen med andra ord, det som oroar mig är att det började likadant för min syster och hon ligger med 40 graders feber nu och har gjort det i två dagar redan. Hon har dragit med sig denna pest från skolan då flera i hennes klass har samma skit, så det verkar ju sprida sig som pesten också. :mad:

Detta får under inga som helst omständigheter hända för mig! Jag har till nu på söndag klockan 14:00 på mig att reda ut det här. Fram tills dess kan jag må hur mycket skit som helst. Kan man snabba upp det här på något sätt, andra huskurer som fungerar? Ös på med tips nu, jag är öppen för allt som ens kan tänkas fungera. :sjuk :nurse
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Obscena mängder vitlök, echinacea, c-vitamin och esberitox.
 

Gossan

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2006
Ort
Stenungsund
Hoj
Gsxr 750
Maaaaaassor av C-vitaminer. Helst brustabletter, ta dubbel dos!!
Sen ngt som är grymt bra är kamomill te, brukar fungera susen för mig.
Lycka till! :hej
 

tigrro

O rly?
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Hemma
Hoj
Supermotarrrrd
Vitaminer är väl bara förebyggande? Vad jag har hört så är det inte lönt när symptomen väl kommer.
Jag hade satsat på att äta vitlök, Ipren och att ta det vääldigt lugnt. Och glöm inte att dricka vatten. Drick drick DRICK! Massor av vatten. Det hjälper kroppen rejält på traven med att köra ut bakterier och virus.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Vitlök säger ni, vad är obscena mängder? Vitlök är ju rätt stark i smaken, det spelar väl ingen roll om man svälger klyftorna hela?

Vatten dricks det mycket, en tub c-vitamin inhandlad. Det skadar väl inte i alla fall. Ipren är inte min grej men treo kör jag hårt på.

Hur gammal är din syster?
Skit i det du, äldre än dig i alla fall.
Edit: Och upptagen för den delen.
 
Last edited:

Tholon

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2007
Ort
Tyresö
Hoj
Triumph Sprint ST
Ta en rejäl whisky eller konjak ikväll, gå och lägg dig tidigt och sov bort skräpet!
 

Nursey

Utan lem
Gick med
26 Jun 2008
Ort
Mitt i säntrum av Muppsala
Hoj
Svart Bandithona
Näe..överdosera inte på vitaminer..det är ingen bra ide. Även om doserna som är skrivna på förpackningen är långt under vad man tål som mest så skall man inte belasta sin kropp med större doser av tillförda ämnen sådär.

Ta Echinea om du vill stoppa förkylningen..jag tycker att det funkar! Annars kan du nog bara lindra symptomen om det redan brutit ut.
 

lappmögel

Elin racing
Gick med
22 Nov 2005
Ort
Berget
Hoj
ZX9R svarten
Jag har vid några tillfällen klarat mig genom att dunka ner en tub c-vitaminer i ett stort glas vatten, har varit dräpare för magen, men förkylningen har försvunnit. Dock vet jag inte om jag ska göra det fler ggr då det tydligen inte bara är magen som tar stryk. (visserligen har inte jag blivit sjuk på något vis, men det kanske bara var tur). Annars måste jag säga att bastu o Whiskey har en skapligt helande effekt.
 

Thermal

:borrar olja.
Gick med
12 Aug 2004
Ort
East Grinstead, UK
Hoj
En gul Triple 06
Apoteket eller valfri hälsokostbutik.

Esberitox är nog det bästa jag använt. Det är mot tidiga förkylningar vad Resorb är mot bakfylla!
Time will tell, både esberitox och echinagard inhandlat och doserat. Nu får vi se vad som händer. Ska ta mig en rejäl fulmix av whisky/konjak innan jag går och lägger mig också.
 

marst060

Ny medlem
Gick med
6 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda ANF 125
Blanda till en saltvattenlösning, nu snackar vi SALT, det skall vara på gränsen till en mättad lösning.

Gurkla med denna en gång i timmen. Gör mirakel mot ont-i-halsen delen av förkylningen.
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Jag har vid några tillfällen klarat mig genom att dunka ner en tub c-vitaminer i ett stort glas vatten, har varit dräpare för magen, men förkylningen har försvunnit. Dock vet jag inte om jag ska göra det fler ggr då det tydligen inte bara är magen som tar stryk. (visserligen har inte jag blivit sjuk på något vis, men det kanske bara var tur). Annars måste jag säga att bastu o Whiskey har en skapligt helande effekt.


haha... det står ju max en per dag... o du tar en hel tubb på en dag :pannkyss
 

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Ort
Vendelsö
Hoj
CBR1000RR Repsol
Om det är samma siit som jag hade så går det värsta över på 3 dagar med lite medicin.

För min del så började det i lördags med att det kliade i halsen. Ändock drog jag och tränade. På söndagen blev det mycket jobb utomhus vilket spädde på allt och i måndags så var jag totalknäckt. Ordninerade mig själv en penicillinkur blandat med alldeles för mycket alvedon, rinexin och acetylcystein. I onsdags var jag tillräckligt frisk för att bygga vidare på köket och borsett från lite yrsel så känner jag mig i stort sett frisk.
 

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
gdfs
Jag har ett botemedel mot förkylning, det är en besk gul dryck som jag framställer själv. Om du vill kan jag skicka en flaska.
 

Minimorran

Blivande miljonär
Gick med
7 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Kawasaki zzr600
Blanda till en saltvattenlösning, nu snackar vi SALT, det skall vara på gränsen till en mättad lösning.

Gurkla med denna en gång i timmen. Gör mirakel mot ont-i-halsen delen av förkylningen.

Skitbra tips! Det använder jag jämt. Funkar mot ont i halsen.. Men förkylningen.. näe.. hellre då vitlök som tidigare nämts och ät något med chili också.. mycket vitlök och chili.
Det går att koka ett thé på citron, lime, ingefära och någon krydda som jag inte minns just nu.. men det ska vara färsk ingefära. Det är surt som attan så tips är att tillsätta honung också..
Citron och lime är bättre än c-vitaminbrus som bara är skit..
Av det varma théet och tidigare inmundigade vitlöken och chilin så kommer du snart att svettas ut förkylningen..

Glöm inte att dricka MYCKET vatten.
Lycka till!
:tummenupp
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top