Förlåt vad sa du? Hörlurar?

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
CBR929RR (Reikokaji), ZX10 -88(Såld)
imaster skrev:
EDIT: Om man då läser ordentligt så hittar man ju vad man söker... :huvet
Så, en följdfråga: är det en extra pryl till som man måste ha för att koppla in till bärbart ljud?

Jag sitter på jobbet o hinner inte läsa några längre texter men om du hittar nåt kan du väl dela med dej. :fakta

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Kanske dags för ett gruppköp, tror nog många är sugna på riktiga öronproppar. Vet att bland musiker så är dessa väldigt populära då de är väldigt bra.

sportarn

Team Gasar tills det rasar!
Gick med
20 Apr 2004
Hoj
Yamaha R1-00 *såld*
Zuljin skrev:
Jag sitter på jobbet o hinner inte läsa några längre texter men om du hittar nåt kan du väl dela med dej. :fakta
Finns under kommunikation på deras hemsida.

EARfoon Sound
gör det möjligt att ansluta olika typer av kommunikationsutrustning såsom radio, telefon och intercom samtidigt som fullgott skydd ges mot buller. EARfoon Sound kan fås med anslutning till höger eller vänster hörselskydd eller till båda i stereo. EARfoon Sound kan anslutas till all utrustning med 3,5 mm stereo/mono teleplugg.

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Zuljin skrev:

"EARfoon Sound
gör det möjligt att ansluta olika typer av kommunikationsutrustning såsom radio, telefon och intercom samtidigt som fullgott skydd ges mot buller. EARfoon Sound kan fås med anslutning till höger eller vänster hörselskydd eller till båda i stereo. EARfoon Sound kan anslutas till all utrustning med 3,5 mm stereo/mono teleplugg."

så först 2000 för pluggarna och sen ytterliggare två extra prylar för att koppla in dem till mp3-spelaren...
Det känns som att med mitt ordningssinne kan det blir dyra öronproppar... :3freak

EDIT: Jaa så var man sen också... :näsblod

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
imaster skrev:
så först 2000 för pluggarna och sen ytterliggare två extra prylar för att koppla in dem till mp3-spelaren...
Det känns som att med mitt ordningssinne kan det blir dyra öronproppar... :3freak

Håller med dej... Det låter bra... Men ere värt?

Last edited:

heimdal

jag e inte dum, de bara verkar så ibland
Gick med
2 Oct 2004
Hoj
r6 -00
KOSS the plug.. köpte sånna..
de sämsta jag vart med om forfan.. för de första får ja knappt in dem i öronen.. har dedär propparna med flänsar på också, sen sticker de ut hur långt somhelst.. så med andra ord så tar de större plats än vad ett par vanliga "in ear" hörlurar gör :3freak

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
heimdal skrev:
KOSS the plug.. köpte sånna..
de sämsta jag vart med om forfan.. för de första får ja knappt in dem i öronen.. har dedär propparna med flänsar på också, sen sticker de ut hur långt somhelst.. så med andra ord så tar de större plats än vad ett par vanliga "in ear" hörlurar gör :3freak

Asså, jag kan hålla med om att the plug e en omständig jävel.. Iaf med orginalkuddarna, har inte testat snabbkudden men när den väl sitter i örat så vet jag ingen lur som kan ge samma basåtergivning. Knappt slutna lurar ens en gång..

Last edited:

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Hoj
GSR 750 -12
Jag störde mig oxå på att Koss the Plugg var otympliga i början. Tills jag fick reda på hur man ska göra för att det ska funka bra.

Man måste verkligen klämma ihop de, och lirka in de i örat så att de sitter stabilt där. De ska svälla till så att det verkligen blir tätt.
Sen så drar jag min buff över huvudet, men drar inte hela vägen ner utan låter den stanna ovanför öronen. När man sen drar på sig hjälmen så rubbas varken pluggarna eller öronen en enda mm, tack vare buffen.
Buffen tar även bort en hel del vindbrus, så ljudet blir helt fantastiskt bra faktiskt.
Sen när jag drar av mig hjälmen så gör det heller inte ont, eftersom buffen får hjälmen att smekas av huvudet.

Numera kör jag aldrig utan mina pluggar. Även om jag så kör utan musik så använder jag de ändå.. känns bara fel annars :)

Edit: Jag måste hålla med där om basåtergivningen. Helt sjukt vad bra det blir (om de sitter som de ska)!!!

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
skoteridioten skrev:
Sen så drar jag min buff över huvudet, men drar inte hela vägen ner utan låter den stanna ovanför öronen. När man sen drar på sig hjälmen så rubbas varken pluggarna eller öronen en enda mm, tack vare buffen.

Fan, det dä rlåter som en helbra ide... Detta måste provas. Jag köper en buff imorrn och sen ska här testas! Tack för tipset :yoparty

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Zuljin skrev:
Verkar som att the plug överlag är populär. Får försöka lösa det där med kuddarna. Men är det verkligen inte fler som har problemet med att ta av sig hjälmen? :confused:

Honung, hur moddade du dina bilsom?

Det sitter ett snöre mellan pluggarna detta är bara att dra loss, sen klipper man av toppen på pluggen så att de passar i örat, alltså i den ändan du sticker in i örat. Ta bort den svarta pluggen på kossen och tryck ditt bilsomen. Det funkar kanon, visst man får vara lite försiktig när man tar av sig hjälmen men det blir 100% bättre en orginal och ljudet blir också bättre. Prova de kostar bara 31,- på apoteket.

Bifogat

• koss.jpg
    koss.jpg
    67.5 KB · Visningar: 83
Last edited:

Zuljin

Psykbryt
Gick med
4 May 2005
Hoj
Honung skrev:
Det sitter ett snöre mellan pluggarna detta är bara att dra loss, sen klipper man av toppen på pluggen så att de passar i örat, alltså i den ändan du sticker in i örat. Ta bort den svarta pluggen på kossen och tryck ditt bilsomen. Det funkar kanon, visst man får vara lite försiktig när man tar av sig hjälmen men det blir 100% bättre en orginal och ljudet blir också bättre. Prova de kostar bara 31,- på apoteket.

Det såg inte helt fel ut.. Men vad tror du om att kapa vid nyansskillnaden? För att få mindre skit som sticker ut ur örat?

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Zuljin skrev:
Det såg inte helt fel ut.. Men vad tror du om att kapa vid nyansskillnaden? För att få mindre skit som sticker ut ur örat?

Tja det är bara att prova sig fram, de på bilden sticker inte ut nånting på mig. Vad man får tänka på är att tvätta dem ibland med lite diskmedel eftersom "röret" i pluggen är väldigt tajt och man har som bekant en del vax i öronen som lätt tätar röret.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
morecore skrev:
Men med brus i bakgrunden försvinner mkt av de starka,höga, störande ljuden, som sedan kommer fram när bruset är borta

Nu förstår jag inte riktigt. Försvinner ljudet eller hörs det inte?

Om det försvinner, var tar det då vägen? :va

Naurin

Humlefärgad? Den är race-gul!
Gick med
20 Aug 2005
Hoj
Aprilia RSV1000R 2006
Jag vet hur Koss The Plug fungerar, ett smalt plaströr som trycks in i vadderingen. men finns det något hål som de passar i på apotekets öronpropp? För jag antar att det är en såndär grön med silikontätning man kan använda flera gånger? Låter som en kanonlösning för mina vanliga Sony in-ear-lurar hör jag inte ett jota av när jag plöjer motorväg

Honung skrev:
Kör också med koss the plugg men har moddat mina med apotekets pluggar och det funkar klock rent :tummenupp

Produkt Förp. Pris Antal

Bilsom Musik o Simpropp small, grön 1 par 31,00

Tillverkarinfo

Aktuellt

Dämpar ljud jämnt över frekvensbandet och ger en naturlig ljudåtergivning. Proppen fungerar därför bra då man t. ex spelar musik eller vill lyssna på konsert. Eftersom proppen tätar effektivt lämpar den sig även som simpropp. Ska dock inte användas vid dykning och långvarig vistelse under vatten

Proppen kan användas många gånger. Finns i 2 storlekar. De flesta kvinnor och barn kan välja storlek small.

.

Internetkund
Behöver du hjälp när du handlar hos oss via internet, eller vill du fråga om dina beställningar?

Ring 018-64 84 05. Numret är bemannat vardagar 8-20 och helger 09-18. Övrig tid kan du ringa 0771 - 450 450.

Last edited:

Bas_Rutten

En ärofull död är bättre än ett vanärat liv
Gick med
5 Sep 2005
Hoj
GSF1200N Bandit
Zuljin skrev:
Asså, jag kan hålla med om att the plug e en omständig jävel.. Iaf med orginalkuddarna, har inte testat snabbkudden men när den väl sitter i örat så vet jag ingen lur som kan ge samma basåtergivning. Knappt slutna lurar ens en gång..

Jag tyckte de var krångliga som faen i början också... Men kom på om man pressade och red dem fram och tillbaka satt de kanon! Inte så skönt men... :näsblod

Sen moddade jag om dem... Tog pneumatikslang och bytte ut det lilla röret på dem för att sedan byta orginalkuddarna till gula hörselproppar... Hålet i dem gjorde jag med en håltång, vilket gav bäst resultat. När man klämmer ihop dem så tar det lite längre tid för dem att utvidgas och dessutom sitter som berg i örat!

Honung

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
Yamaha FZ1-08
Naurin skrev:
Jag vet hur Koss The Plug fungerar, ett smalt plaströr som trycks in i vadderingen. men finns det något hål som de passar i på apotekets öronpropp? För jag antar att det är en såndär grön med silikontätning man kan använda flera gånger? Låter som en kanonlösning för mina vanliga Sony in-ear-lurar hör jag inte ett jota av när jag plöjer motorväg

De jag visar på bilden(apotekets) passar klockrent direkt på kossen. :tummenupp

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...