Försäkra 25kW Sporthoj?

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
Finns det nått försäkringsbolag som försäkrar en 25kW reggad sporthoj på 25kW och inte full effekt? Bilsport&MC försäkrade inte sporthojjar som var reggade på 25kW men andra hojjar gick bra...

Tacksam för svar.
 

Robban Nr1

Team Sajk
Gick med
29 Sep 2003
Ort
Norrköping
Hoj
kawasaki 636
Hm, tyvärr tror jag nog inte att det finns något FB som försäkrar 25kw pga försäkrings bedrägeri... folk reggar som 25kw och tar bort strypningen. så därför går det nog inte. :huvet
 

metal

Ny medlem
Gick med
9 Jul 2004
Ort
Härnösand
Hoj
xt 660r -07
de finns ett bolag som heter bil&mc dom färskrar 25kw som 25kw. betalar 2100kr/år helförsäkring och då står den på mig 19år
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
metal skrev:
de finns ett bolag som heter bil&mc dom färskrar 25kw som 25kw. betalar 2100kr/år helförsäkring och då står den på mig 19år
ojdå.. kool lungt ju. Undra om det ligger i samma prisklass med en GSXR 90 eller liknande. :rolleyes:
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
De flesta försäkringsbolagen FÖRSÄKRAR säkert din 25 kW hoj. Är du under 20 eller har "mellan" A-kort av annan anledning skall de normalt försäkra på den strypta effekten, men när du får den tunga behörigheten så kommer bolagen att gå på "Fulleffekt" eller såkallad Ursprungseffekt, alltså den effekten som är angiven innan strypning.
 

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Ort
Örebro
Hoj
zx7r
amullo skrev:
De flesta försäkringsbolagen FÖRSÄKRAR säkert din 25 kW hoj. Är du under 20 eller har "mellan" A-kort av annan anledning skall de normalt försäkra på den strypta effekten, men när du får den tunga behörigheten så kommer bolagen att gå på "Fulleffekt" eller såkallad Ursprungseffekt, alltså den effekten som är angiven innan strypning.
Jag minns inte vilka bolag nu men när jag ringde och skulle försäkra min hoj reggad 9kw så ville inget bolat av dom jag ringde regga mindre än på 17 :3freak Till slut så kom bilsport och MC och räddade mig.
Körde försäkrat på 17kw ett år.
 

gurra2fast

The Chase is Better than the Fetch...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sjöbo
Hoj
Ingen
25 kw R6 -99 4317:- halvförs/helår på IF

Ringde nyss IF o kollade på en r6a -99 som är strypt till 25 kw på pappret...

den skulle kosta 4317:- halv/helår eller 6243:- hel/helår

kollade även med ett regnr på en r6a som är fulleffekt på pappret och den skulle dom ha 20269:- för halv/helår

Lite skillnad med andra ord...

Kan tilläggas att jag är 24 år o har haft hojkort sen 1998

Jag frågade speciellt om man skulle råka ut för en olycka med den strypta hojen och det skulle visa sig att den varit ostrypt så skulle det inte göra något utan att det som står i regbeviset går vi på sa hon på IF.

Det enda jag undrar är ifall bara trafik och stöld gäller då jag ej tänkt helförsäkra...

Vad skulle nån expert som Johan FÖK säga om detta???

Tacksam för svar...

MVH//gustav
 

jandreas

Ant's in the pant's
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Luleå
Hoj
Hojlös
metal skrev:
de finns ett bolag som heter bil&mc dom färskrar 25kw som 25kw. betalar 2100kr/år helförsäkring och då står den på mig 19år

Det var dom jag hade ringt till och dom försäkrar inte sporthojjar på 25kW, bara touring, motard, offroad och liknande...
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top