Försäkra på en förälder?

DasPB

LillGreven
Gick med
16 Sep 2009
Hoj
en på två hjul
Håller med dig! Har haft kortet i 10 år och inte krashat en enda hoj. Visst ska aldrig säga aldrig men fuck heller att de är rimliga när det finns folk som kör vettigt! Känner flera personer som lagt 3-4 sporthojar per skalle och det är de som skulle betala för sin försäkring. Visst en olycka kan inträffa men tycker att den som klotar andra eller tredje gången ska få en markant höjning på sin försäkring!

det hoppas jag inte, det skulle ju innebära att om jag skulle klota för många gånger (har hänt en gång på bana, men skadorna var pyttesmå så brukade inte någon försäkring) skulle jag inte kunna ha råd att köra någon mc alls, då jag redan betalar 26000+/året (31000+ förra året) och jag skulle inte kunna tänka mig köra något annat än duccen för tillfället.

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
?? Menar att om du utnyttjar fösräkringen 3-4 gånger för en kvaddad hoj så kan du uppenbarligen inte hantera den.

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Reglerna om vad som gäller i frågan här är ju glasklara.

Den som äger fordonet och är dess huvudsakliga användare kan försäkra det så att försäkringen gäller. Sen tillåter visaa försäkringar att ägaren låna ut hojen. uppfyller man detta så är allt OK annars inte.

Till dom som talar om snålsjuts kan man ju dra en parallell.

Vi talar i det här landet om social välfärd tex skola, sjukvård, pension, A-kassa, motarbeta brottslighet, .............. Vi väljer regeringar som försöker lösa våra önskemål. För att slippa låna till detta betalar vi skatt.

Men så fort vi som individer agerar, gör väldigt många exakt som skenförsäkrare. Vi vill inte betala för det vi kräver.

Tro mig, jag gillar varken skatter eller idiotiskt slöseri med dom men börjar bli riktigt trött på skillnaden mellan vad "vi" säger och vad "vi" sen gör.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy