Jag har barnförsäkring, hi hi, Allmän info ang försäkringar
1: Ta först reda på: Vad vill jag att försäkringen skall täcka/vad anser jag ha råd med. Vill jag ha en olycksfallsförsäkring eller en sjukdomsförsäkring eller båda.
Man kan göra tilllägg i de flesta försäkringar så att det täcker, som i ditt fall, körning på bana.
Jag har en olycksfallförsäkring- och sjukdomsförsäkrin via Trygghansa, fd Holmia, som tecknades av min pappa när jag var 13. Detta är en s.k "barnförsäkring" och kan inte tecknas om man är äldre än 25.
Fick ut (olycksfall) 2300 när jag låg inne på sjukhus i 5 dagar, ersätter ambulans, resekostnader, sjukhusräkningar, kläder mm.
Fick t ex (sjukdom) 25000 för min immunsjukdom för ett år sedan.
För att försäkringen skall ersätta
olycksfall måste man vara inlagt på sjukhus minst tre dagar, dessa vilkor brukar de flesta ha. För att ersätta
sjukdom måste man ha en väl dokumenterad sjukdom. Får ut ersättning för ärr efter 1 år, brukar i regel vara 2år.
Betalde 800kr/år då jag var under 25 men har höjts till
1600/år nu när jag är över 25.
En bra olycksfallsförsäkring-och sjukdomsförsäkring är jätteviktigt!!!!
Ni vet väl det att från det att du lämnar dörren tills det att du kommer hem är eve arbetsgivare "ansvarig" för dig, dvs du får ut ersättning från deras försäkring också om du skadar dig på väg till/från arbetet.
Du kan alltså få ut ersättning från olika försäkringar.
Den försäkringen jag har gör ingen skillnad om jag åker motorcykel, tåg, buss, bil eller cykel, skadas jag så ersätter dem så länge jag har gjort en anmälan och det finns journalunderlag som styrker att jag har sökt vård/varit inlagd, fått skada.
Får du en skada, sök läkarvård, även om du inte tycker att det är så allvarligt, viktigt att det finns dokumenterat.
Oj va långt de blev
Hejar på dig BB, men du ska väl inte