Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
I de flesta hemförsäkringar ingår drulleförsäkring. I min mening är det onödigt att köpa separat försäkring i affären.
Jag ringde upp folksam, dom har en så kallad allrisk, eller drulle, då ingår tydligen det mesta i hemmet. mobiltelefoner, glasögon osv, kostar 500kr per år. Tog det erbjudandet. Fallet löst
Fast det gör dom ju oavsett försäkring, och det är rätt svårt att gå runt det. Isf får man be nån som redan har tv-licens att köpa ut tv'n! Undrar om man kan åka dit om man langar tv-apparater till icke licensbetalande?Tänkte bara påminna om att affären anmäler till Radiotjänst att du köpt ny TV, men du betalar förstås tvlicens redan![]()
Fast det gör dom ju oavsett försäkring, och det är rätt svårt att gå runt det. Isf får man be nån som redan har tv-licens att köpa ut tv'n! Undrar om man kan åka dit om man langar tv-apparater till icke licensbetalande?![]()
Lite snabb info på skillnaden mellan hemförsäkring o trygghetsförsäkring.
På hemförsäkringen har du ofta en självrisk på 1500 kr. Och en värdeminskning på tv. En tv som kosta 20k föra året kostar idag ungefär 11-12k.
Trygghetsförsäkringen kostar 10% av belopet på tv´n.
Men den har en självrisk på 100-500 kr(kommer inte ihåg exakt)
Men då har du ingen värde minskning utan du får en ny tv för samma peng som du köpte den. Och den gäller i 2-3år.
Min tv gick sönder fören herrans massa år sen, men det var soft för jag hade ju köpt till "tilläggsförsäkring"![]()
Fick ändå betala en massa "finstilt skit" ca 600:- har jag för mig, ca 7 år sen.
Försäkringarna kanske har blivit bättre idag.
Sedan dess har jag aldrig köpt tilläggsförsäkringar.
Ingår det inte försäkring när man betalar med sitt Visa kort?
Inte vanligt visa tror jag men med visa "guld" gör det det iallafall.
Fast det gör dom ju oavsett försäkring, och det är rätt svårt att gå runt det. Isf får man be nån som redan har tv-licens att köpa ut tv'n! Undrar om man kan åka dit om man langar tv-apparater till icke licensbetalande?![]()
Vi anmäler ingen som köper tv hos oss i alla fall![]()
Jasså? Vilken butik är detta. Lätt jag anmäler er!!!
Vid försäljning av apparater innehållande tv-mottagare (ex, TV, DVD-recorder, digitalboxar mm) har vi anmälningsplikt till Radiotjänst i Kiruna AB. Detta innebär att vi måste uppge inom 30 dagar efter genomförd försäljning sådan information som krävs för att kunna fastställa avgiftsplikten för televisionsmottagare (det som vanligtvis kallas TV-licens). Informationen vi skickar är: namn, adress och telefonnummer på köparen. Om vi ej fullgör vår anmälningsplikt drabbas vi av böter.
Anmälningsplikten styrs av "Lagen om TV-avgift" (1989:41) 8 §QUOTE]
Jasså? Vilken butik är detta. Lätt jag anmäler er!!!
Och du jobbar var?????
Kan man läsa mer om denna lag någonstans. Skulle vara intressant att veta mer
Vår försäkring har verkligen fullt värde för produkten och 100kr i självrisk (förutom mobil 200kr) dock finns det vissa aktsamhetskrav. Vid stöld av en försäkrad produkt är kravet att den försäkrade produkten ska ha varit inlåst. Dock har vi inga andra krav mer än att kund har haft/använt sunt förnuft. Till exempel har vi haft en kund som tog med sig sin bärbara dator i en kanot och rullade runt kanoten. Kund fick reducerad ersättning men dock en ersättning.
Rena oturs-skador är det väldigt väldigt sällan några problem med
Anmäler du alla som kör för fort, inte har e-märkta blinkers och miniregplåt också?Jasså? Vilken butik är detta. Lätt jag anmäler er!!!
Anmäler du alla som kör för fort, inte har e-märkta blinkers och miniregplåt också?![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |