försäkring efter förlorat körkort

Har du varit av med kortet två månader eller mindre så kan du bara berätta det för länsför. så räknar dom om men om det var mer än den tiden så går dom efter vad det står hos transportstyr. och då blir det det datumet som du fick tillbakla kortet.

Folksam därimot går enbart på din ålder och inte på kkår.

precis som du säger folksam går efter ålder medan dom andra går efter när kortet var utfärdat sist , så var det för mig

Hade en träff med min bank för ett tag sedan och de ville sälja både det ena och det andra, fonder, bla, bla, och så försäkringar...

MC försäkringen blev jäkligt dyr på deras bolag då det var nyutfärdat.
Hade fått tillbaka lappen strax innan. Av med den i 2 mån för fortkörning.

På baksidan av kortet står fortfarande datum för FÖRSTA utfärdandet av behörigheterna. Nytt körkort kan man väl behöva få utfärdat även av andra anledningar än att man blivit av med det för fortkörning..??

I mitt fall var det ju en person som ringde åt mig utan att ifrågasätta.
Men visst, det kanske kan det ställa till det för en i framtiden fast man redan sonat sitt brott, speciellt vid nya försäkringar och kanske då vissa bolag...

/K

lyckades få tillbaka mina bonusår på länets om jag flyttade en gammal volvo och huset till de, blev skillnad från 18000 halv avstbar till 10000kr och en helårs halv från 10000 till 5800 kr

Nyheter
Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back