Försäkring för mig, inte hojen vid bankörning

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Är det någon som har info om bästa försäkringsvalet för att hitta ett bolag där din personförsäkring gäller vid motorsporter? Jag menar hos vissa bolag ingår ju inte motorsporter för att det räknas som lite farligare o mera riskbenägna....Tacksam för svar om någon har lite fakta....:tummenupp

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
såld... :(
Är det någon som har info om bästa försäkringsvalet för att hitta ett bolag där din personförsäkring gäller vid motorsporter? Jag menar hos vissa bolag ingår ju inte motorsporter för att det räknas som lite farligare o mera riskbenägna....Tacksam för svar om någon har lite fakta....:tummenupp

Min har jag hos Folksam via metall, hos dem finns inga undatag för högrisksporter.

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
XJ 750 -82 GRC rsr -03 DM 1 -01 Kina Grc kopia -05 o så en 50cc "Dino" -04 till kidsen
Ok tackar för infon....får man fråga vad du ger?

P@trik

Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Flera
Länsförsäkringars olycksfallsförsäkring täcker motorsport.Ring dom så skickar dom hem papper åt dig att läsa.Finns ett par olika belopp man kan välja på.

2fast4Hjo

"Dude I almost hade U"
Gick med
12 May 2004
Med pathfinder, hamilton och djävulen centralt i s
Hoj
KTM

Nu vet jag inte hur gammal du är men trygg hansa har en helt suverän försäkring som kallas Trygga Barn, kan bara tecknas om man är under 25, får ha den efter 25 men man kan aldrig teckna om den om man avsäger sig den.

Last edited:

raukroland

-3,1
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
Såld
Jag har trygghansa och den jag har är inte en fortsättning på tryggbarn som den som 2fast4Hjo skriver om...
Det är en helt vanlig olycksfallsförsäkring och den täcker även "högriskaktiviteter" ... :)

Jonas A

Ny medlem
Gick med
13 Oct 2006
Hoj
Jag har allt annat hos trygg hansa men dom svara mig att deras personförsäkring inte gäller för motorsporter eller körning på bana eftersom det anses vara mera riskbenäget!

Nyheter
Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...

Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife

Motorcykelkörning på klassi...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman Trans...

Ökat antal körkortsåterkallelser

Foto: Liza Simonsson Und...

CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!

Idag har vi äntligen fått s...

BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord

Efter att ha sålt 210 408 m...

Honda Gold Wing fyller 50 år

Sedan 1975 har Honda Gold W...