Försäkring GSX-R1000

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Hejsan!
Jag är en snart 40åring som är sugen på en GSX-R1000 men jag håller på att ge upp pga de höga försäkringspremierna..

Ni som har denna magnifika hoj hur bär ni er åt.. åker ni på endast trafik eller håller ni på att ställa av och på som en galning för att få råd??

Jag tar väldans gärna emot tips för hur man skall bära sig åt..

Zajber..
 

ReDan

∑√ I L
Gick med
14 Jul 2003
Ort
Sunnersta, Uppsala
Hoj
650Xmoto och ZX9R
Får du hög försäkring fast du är 40 År?
Tog du körkotet nyligen eller har då åkt dit av polisen många ggr : ) ?
Tror det flesta åker med halvförsäkring på dessa tingestar!
 

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Nej då.. jag har haft bågekort i 24 år och endast varit av med lappen 2ggr.. och senast var ca 5 år sen..
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Zajber2000 skrev:
Nej då.. jag har haft bågekort i 24 år och endast varit av med lappen 2ggr.. och senast var ca 5 år sen..


vad har du fått för premieuppgifter då ?

jag tror att det beror på staden du bor i, dyr zon.
 

Mc Carlsson

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2004
Ort
Lidköping
Hoj
Såld.
Har själv haft lite olika bolag genom åren, just nu kör jag med LF och helförsäkring/helår. Kostar mig ca 12000kr, det bästa är ju som sagt att man kan köra året om om det tillåts :tummenupp

Trygghansa skulle ha dryga 3300kr per månad under sommarhalvåret, så visst finns det dyrare och mindre dyra bolag.

Visst kan man bara köra med trafik och halvförsäkring, dock får man ju räkna med att det kan bli dyrt om man skulle råka tappa hojen eller så....men visst överväger jag att bara halvförsäkra om premierna går upp ännu mer :(

Åka sporthoj är dyrt, men åker man på en Suzuki så är det värt det ;)
 

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Försäk GSXR100

Jag snackade med trygg där jag har min hoj idag.. och dom skulle ha för gsx´en 36 kakor helår/helf.. det var på en -05´a.. så kollade jag på en -01´a och den var bara 5 tusen billigare.. grymt tycker jag.. har iof inte ringt fler bolag heller.. betalar idag för min TL1000R -99´a 7900:- helår/helf på trygg..
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
Zajber2000 skrev:
Jag snackade med trygg där jag har min hoj idag.. och dom skulle ha för gsx´en 36 kakor helår/helf.. det var på en -05´a.. så kollade jag på en -01´a och den var bara 5 tusen billigare.. grymt tycker jag.. har iof inte ringt fler bolag heller.. betalar idag för min TL1000R -99´a 7900:- helår/helf på trygg..


Det måste ha att göra med vart man bor då.

Jag har kollat en massa hojar som varit av intresse, och har inte ens hamnat i närheten av vad vissa får i premie.

förra året skulle jag betala 13 tusen för en R1 -04 (halv/hel)
(33år kk sedan -03)

antingen så blir det att flytta (vilket kanske inte är ett alternativ) eller så blir det att kedja fast hojen i garaget & enbart ha trafikförsäkring.

twinner skrev:
Kolla folksam:=) Bäst&billigast.


orsaken till detta är att folksam ger rabatt vid medlemskap i SMC :tummenupp
samt att folksam räknar hur långe man har haft körkort OAVSETT behörighet.
och man får full bonus direkt :tummenupp
 

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Ort
Västervik! Lund
Hoj
Motard
Du har inte lust att pm:a över ditt reg nr på tillern ?

Är lite halvsugen på en sån, mest pga ljudet med wtf :)
 

#Mackan#

Hojlös...
Gick med
25 Apr 2004
Ort
Södertälje
Hoj
Utan hoj för tillfället..
Har en GSXR 1000 -01
Jag betalar 24000 hel / helår på IF
Bor i Södertälje. :rolleyes:
Är 26 är och haft MC-kort i 2½år.
Ställer av och på för att få ner kostnaderna.
 
Last edited:

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Försäk GSXR1000

Jag ringde till Folksam men dom kunde inte ge mig nån prisuppgift nu pga datakrångel..(kan n i tänka er)

men jag fick tag på IF-.. ujuj det var ingen lek...

GSXR1000 -05´a Helår/helf. 50800:- och helår/halvf 27849:-
GSXR1000 -04´a Helår/helf. 50800:- och helår/halvf 27849:-
GSXR1000 -01´a Helår/helf. 37758:- och helår/halvf 19593:-

Satan i gatan!

Vad har du för bolag??

Vad har du för bolag??
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
Betalar 34000 hel/hel på IF, men jag ställer på den när jag ska köra och av den när jag inte kör. Garageförsäkringen kostar 600/mån och det kostar ungefär en hundring varje dag den är påställd. Kör du inte varje dag så blir det troligen billigast, även om årspremien är dyr. Har en -03, är 26 år och bor i huvudstaden. Har samlat bil och hemförsäkring hos IF och då blir det billigare.
 

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Försäk GSXR1000

Ja en sak som är säkert att det verkar vara en djungel det här med försäkringar.. det finns ingen regel utan undantag..

10 st med exact samma hoj har 10 olika premier.. fårståeligt beroende på var man bor i vårt avlånga land men att det kan skillja så otroligt mellan bolagen är ju horibelt..

Har t.o.m fått olika pris tidigare på samma bolag.. beroende på vilken agent man pratat med.. helsjukt..
 

Victor

Shake that ass!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hägerstensåsen
Hoj
Rat-R1. Känns bekant...
Ja, det är lite lotto. Men man måste faktiskt inte ha helförsäkrat. Och bor du i villa och kan låsa in hojen så det känns tryggt så behöver du inte halvförsäkring heller. Då blir det billigt som fan :banana
 

2old

Lagt av å lever på otroliga minnen...
Gick med
11 Sep 2004
Ort
stadigt
Hoj
sålt....
Zajber2000 skrev:
Ja en sak som är säkert att det verkar vara en djungel det här med försäkringar.. det finns ingen regel utan undantag..

10 st med exact samma hoj har 10 olika premier.. fårståeligt beroende på var man bor i vårt avlånga land men att det kan skillja så otroligt mellan bolagen är ju horibelt..

Har t.o.m fått olika pris tidigare på samma bolag.. beroende på vilken agent man pratat med.. helsjukt..


Zajber
Jag har min helförsäkrad hos Länsförsäkringar (R-1000 -03), kostar 7.800kr/år och är "helårsbaserad".

Du måste åka med skyddskläder och ha den inlåst (garage, förråd el. dylikt) nattetid på din hemadress...och som jag även vara 40 bast :)

Ålder är nått man har nytta av när hojen ska försäkras... :3freak

Att jag bor i Sala, 12 mil utanför getingbo´t, kan oxå spela en viss roll kanske?

VH /D.
 

*Hugo*

öka takten sista kvarten.......... :-)
Gick med
7 Jul 2004
Ort
2mil väster om...
Hoj
meanstreak 02
Zajber2000 skrev:
Jag snackade med trygg där jag har min hoj idag.. och dom skulle ha för gsx´en 36 kakor helår/helf.. det var på en -05´a.. så kollade jag på en -01´a och den var bara 5 tusen billigare.. grymt tycker jag.. har iof inte ringt fler bolag heller.. betalar idag för min TL1000R -99´a 7900:- helår/helf på trygg..
tja jag har en 1000r -02 jag betalar 11200:- vilket blir drygt 1400/månad på sommaren helår/helförsäkring hos Trygg hansa är 34 år haft kortet sen 2000.
 

Zajber2000

Ny medlem
Gick med
24 Apr 2005
Ort
Hemma
Hoj
Yamaha R1´a 2003 Banhoj
Försäk GSXR1000

Jag fattar inte varför det kan skillja så mycket..
Jag har haft körkort för mc i 24 år.. iof varit av med lappen 2 ggr och senast ca 5 år sen.. bor i Tumba i villa där jag kan låsa in hojen på nätterna..mm.mm

Sen så hör man folk som har helt överkommliga premier på gsxr1000, bor ni på landet eller i norrland.. där vet jag att det är avsevärt billigare..

Jag fattar ingenting.. ringde nu trygg och dom skulle ha 36000:- helår/helf.
AAAArghhhhhhhhhhh
 

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Ort
Skane
Hoj
SV650S K3 "SE"
Välkommen till hur det är att vara ung igen och vill ha samma godingar som ni vill ha, det är sinnessjuka priser!
 
Nyheter
Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

Top