Försäkring Honda CBR 600RR

Xeizz

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2003
Umeå/Kalmar Norrlänning & smålänning på samma g
Hoj
KTM Freeride 350 -14 & Husaberg FS650E -04
begrav cykeln i tio år i en betong kub i marken, använd cykeln till jobbet iställe och efter de där tio åren kan du ta fram cykeln igen, ställa på den med finaste helförsäkring utan att du blir ruinerad. det är nog enda sättet.

det där "R":ett i namnet på hojen förstör ganska mycket för yngre hojåkare som vill ha sporthoj/billig försäkring. Tro mig, jag vet! :huvet men statestiken talar faktiskt ganska tydligt för det med.

:hojcbr :pangihuve

Maxout

Mr
Gick med
27 Apr 2004
Hoj
YZF Yamaha R6
ring runt och trafikförsäkra, ställ av och på som en stackars sate. om du tjänar 40+ i månaden, helförsäkra

Wanted

Adrenalin-gosse!
Gick med
12 Jan 2007
Hoj
CBR1000RR
Betala och se glad ut, sitter i samma sits som dig (85a och bor i stan, malmö), betalar 2100/mån för en gixxr 750 96.. Smakar det så kostar det

RMT_Racing

Bitsk
Gick med
17 Mar 2006
Hoj
CBR1000RR Repsol
Men lilla vän.. vad har du gjort? Du har just förstört din ekonomi för en bra tid framöver :fakta Fast vem bryr sig - det är ju trots allt det bästa som finns

Tillbaka till verkligheten. Det finns inga billiga försäkringar för dessa hojar - speciellt inte för någon i din åldersgrupp. Ring runt och kolla men jag skulle tro att T-H eller Folsam SMC är valet för dig.

Lycka till
//RMT

CBR1000RR
Högriskområde i Stockholm
22 år
Kort i lite mer än ett år

henk2055

Ny medlem
Gick med
7 May 2007
Hoj
Honda CB600FA Hornet -08
Vad jag har fårstått så kan du inte teckna hondas IF försäkringar förräns först det år då du fyller 25. Det blir inte billigt då heller närmare bestämt 21,912 riksdaler per år. Mycket billigare än så tror jag nog inte du kommer undan med eftersom dessa försäkringar är väldigt bra. Innan du fyller 25 vill du nog inte veta vad det skulle kosta, såvida du inte vill köra ställa på/av racet eller skenförsäkra.

http://www.hondamc.com/homc/templates/Page____5379.aspx

Mimmi

Mimmi
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
Honda CBR 600RR
Jag betalar 12 000 helförsäkrat/helår :tummenupp
(Men då har jag tjejförsäkringen hos Länsförsäkringar...) :)

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Jag betalar 12 000 helförsäkrat/helår :tummenupp
(Men då har jag tjejförsäkringen hos Länsförsäkringar...) :)

Ghaaaa!! Och folk säger att kvinnor är diskriminerade, är ju precis tvärt om :huvet vore mycket billigare om man var chey :gnissla

Robban

MikkE

Guest
En CBR600F -98 för mig skulle kosta 22.000kr hel/hel genom IF Hondaförsäkring. Jag är född -84, skriven i Stockholm.

Med RR i namnet, årsmodell -04, född -85 och boendes i Göteborg kan du nog räkna med betydligt mer än av jag skulle få pröjsa.

Pär_D

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2005
Hoj
CBR 600F
En CBR600F -98 för mig skulle kosta 22.000kr hel/hel genom IF Hondaförsäkring. Jag är född -84, skriven i Stockholm.

Med RR i namnet, årsmodell -04, född -85 och boendes i Göteborg kan du nog räkna med betydligt mer än av jag skulle få pröjsa.

Cbr 600f och cbr 660rr ligger under samma föräkringsklass.

GeFeldz

Joråsåatteh...
Gick med
22 May 2006
Hoj
2005 BMW R1200ST och 2021 CF Moto Cforce 1000
Du får teckna IFs Hondaförsäkring, premien blir då dubbla 35+ -premien, dvs 36520 kronor om du bor i trafikzon 1-2, vilket jag antar inkluderar minst stockholm, göteborg och malmö. Jag betalar 7810 för min CBF.
Edit: Med andra ord så får du nog försöka hitta nå't annat bolag.

HondaGreg

Scorpion on wheels
Gick med
20 Sep 2006
Hoj
Horny 600F
Inte för att måla fan på väggen.. men är det verkligen rätt första hoj?
Med tanke på erfarenhet och kostnad.
Tyvärr tror jag man för nöja sig med en prislapp som säger "svindyrt"..
Min CB600F hade kostat 26000 hel/hel hos trygg hansa, så jag vill inte ens spekulera i vad en RR går på.

StyxXx

Lagom Outlaw
Gick med
6 May 2006
Hoj
Hojlös =(
Gjorde du tabben att köpa hojen innan du kollade vad den kostar att försäkra?:näsblod
Finns ingen som erbjuder BILLIG försäkring för den hojen, eller någon nyare sportis.
Det är bara att gilla läget och sälja sig vid kajen.:D

Furis

Är det något jag e bra på så är det allt
Gick med
26 Feb 2007
Hoj
Mv Agusta F4 & En Monkeybike med 150cc motor
Släng på crashpuckar halvförsäkra skiten och sen e det bara att hoppas att du inte vurpar...Så gör jag det har funkat bra för mig, halvförsäkring e nästan halva prislappen som helförsäkring för mig. Jag har sparat typ 20-25 tusen plus att vagnskadesjälvrisken ligger på 6000kr (folksam) 30000kr kan man laga en hel del med själv ( om man nu hade sparat pengarna:öl )

Jönsson1

Ny medlem
Gick med
29 May 2004
Hoj
En lagom stor.
Ghaaaa!! Och folk säger att kvinnor är diskriminerade, är ju precis tvärt om :huvet vore mycket billigare om man var chey :gnissla

Robban

Kan man inte byta namn till tex Anna Johansson så att ens personnummer visar "Anna Johansson" när försäkringsbolaget frågar efter det.

Man frågar sen en tjejkompis om hon kan ringa in med ens uppgifter till ett försäkringsbolag som har tjejförsäkring , hon uppger sedan killvännens "Anna namn" och uppgifter :D

TMY

Medlem
Gick med
24 Aug 2006
Hoj
2019 Ducati Scrambler CR
Kolla med salus ansvar. Som alla andra säger kommer du inte hitta något billigt alternativ. Men salus ansvar har alltid grävt fram de billigaste alternativen för mig. Själv betalar jag 260kr/mån för min hoj, det är kul att åka motard:D

JackDaniels

Medlem?
Gick med
4 Jul 2006
Hoj
XVSbobber, zx636r, 990SD, GSXR1000, 1098, TT600, R1, T595, DB125, 650GTn, 660smc, 125sx, crf450R HM, cr125, EC300, R6.
Kan man inte byta namn till tex Anna Johansson så att ens personnummer visar "Anna Johansson" när försäkringsbolaget frågar efter det.

Man frågar sen en tjejkompis om hon kan ringa in med ens uppgifter till ett försäkringsbolag som har tjejförsäkring , hon uppger sedan killvännens "Anna namn" och uppgifter :D

Hahaha bra idé!! Skulle man nästan prova, lura "systemet" lite :yoparty

Kan ju iofs bli jobbigt att förklara för polarna att man numera heter Anna Johansson :tungan

Äääh de är väl bara att betala försäkringen och se glad ut :huvet

Robban

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.

borde väl räcka att byta dom två sista siffrorna i personnumret, tror deras datorer går på det och inte namnet :va

3plE

MCK WHEELERS FALUN
Gick med
6 Jun 2006
Hoj
CBR600RR -05, Gixxer 7/11 and a Husa 650 i små små bitar
Betalar 4900:- i trafik hos If. Helförsäkring skulle kosta 18000:- för mej, vilket kanske inte är så farligt egentligen... Men sen så är självriskerna lite håriga: 25K vagnskada, 15K stöld.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln