försäkring if

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Försäkrade min gsxr 750-05 idag ska betala 3700 hel\hel :banana . Frågade dom om det verkligen var rätt och dom sa ja så då fick mand et gansak billigt.
vad betalar ni andra med sporthoj och vilka bolag.

Mvh Kgc

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
#kgc-folke# skrev:
Försäkrade min gsxr 750-05 idag ska betala 3700 hel\hel :banana . Frågade dom om det verkligen var rätt och dom sa ja så då fick mand et gansak billigt.

Mvh Kgc

Jag skulle få betala över 33K hos IF per år för hel-. Fast det var förra året, så det kanske har sjunkit nu... Kanske rent av är superbilligt i år.

toxicated

Ny medlem
Gick med
7 Jan 2004
Hoj
Ingen just nu
#kgc-folke# skrev:

Mvh Kgc

Okey kolla upp så det verkligen är på full effekt, jag fick med skitbillig premie men det var pga förra ägaren reggat hojen på 25kW If är nog dom enda som tar hänsyn till strypningen, annars gäller inte din försäkring när du väl behöver den.......... :näsblod

Om då inte är fallet så har du en skitbillig försäkring :tummenupp

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
BRASSARN skrev:
Jag skulle få betala över 33K hos IF per år för hel-. Fast det var förra året, så det kanske har sjunkit nu... Kanske rent av är superbilligt i år.
Dom vet väll hur du kör. :tungan

Eng

Ny medlem
Gick med
3 Feb 2006
Hoj
R6 Lego edition
#kgc-folke# skrev:

Mvh Kgc

Hur fan gick det till :va .
Jag skulle få betala typ 14000+ för min ducce-02 och jag är en-84 :4skrika :mad:
Behöver du ha helförsäkrat, har inte du garanti? Eller är det därför det blev så billigt :confused:

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
R1 racer skrev:
Det lät väldigt bra o billigt.
Fast jag ser att du bor mitt ute i buschen,där av kanske den schyssta premien.

skönt som fan hade räknat med minst 10 000kr. jo jag bor mitt ute i ingenstans ungefär men mina brödrars förra hojar var betydligt dyrare än min nya.

BRASSARN

BRASSA å dra i helvet
Gick med
9 May 2005
Hoj
--
Sadam skrev:
Dom vet väll hur du kör. :tungan
damen i luren frågade: Hur länge har du haft körkort?
Jag säger: Ja fick, nyss. Ska BRASSSA å dra i helvet!!! vafan kostar det??

Damen i luren säger: Ehh, kommer du köra fort och galet menar du??
Jag säger: TRO FAN DET!!! Ska börna å stämpla asfalt som värsta kungen!!! Måste ju visa hur jävla kung jag ska bli på stunt å slå alla med häpnad första dagen!

Damen i luren säger: 33 tusen... minst. *KLICK*

Sen kom det en så jag la på luren bara. Men ska nog ringa dit igen å prata med dom.

/BRASSARN

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Naurin skrev:
jag kollade upp en gsxr750 '00, TH vill ha 28500hel/hel på mig (23 bast i linköping). ganska saftigt....

ja dom kanske har gjort fel men har redan tecknat den så då kör man billigt i ett år iallafall

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
En fet en!
#kgc-folke# skrev:
står på min farsa men med denna försäkringen får alla i familjen med mc kort köra

Kolla gärna upp det en gång till så det verkligen stämmer att hela familjen får köra hojen för den premien.
Varit massor av skriverier här på forumet ang folk som försäkrar på föräldrar osv och sedan står där med lång näsa när det väl händer något.

Visst är allt grönt från bolaget så är det bara till köra o tutta och skita i folks avundsjuka på premier.

Självrisken,är den samma på dig som på far? ibland kan det oxå skilja åt skulle jag tro.

Priset ni fick annars låter billigt,är hojen strypt?

Själv betal jag ca 2050 kr/mån för helförsäkring på min R1:a i det bolag jag har med avställningsmöjlighet.
31 år och haft kortet sen 18.

Last edited:

#kgc-folke#

Ny medlem
Gick med
26 Jun 2005
Hoj
z750 08
Joe Schmoe skrev:
Nu börjas det igen... :rolleyes:

nä det gör det inte. det är min pappas men jag får också köra den. så vad sak det börjas med :3freak

R1 racer skrev:
Kolla gärna upp det en gång till så det verkligen stämmer att hela familjen får köra hojen för den premien.
Varit massor av skriverier här på forumet ang folk som försäkrar på föräldrar osv och sedan står där med lång näsa när det väl händer något.

Visst är allt grönt från bolaget så är det bara till köra o tutta.

Självrisken,var är den samma på dig som på far? ibland kan det oxå skilja åt skulle jag tro.

Om min pappa kö så är självrisken 3000kr om jag kör 6000kr.

HumAnyt

fort ibland.
Gick med
17 Mar 2005
Hoj
GSXR-1000 K4 enbart :( (räknas monkybike -78 honda?:)
#kgc-folke# skrev:
nä det gör det inte. det är min pappas men jag får också köra den. så vad sak det börjas med :3freak

Om min pappa kö så är självrisken 3000kr om jag kör 6000kr.

haha, så det är din pappas men du ringde och teckande försäkringen och sa att DU hade fått en billig premie, och det står att du har snart en gsxr 750 -05 i din avnatar... humm, men okej, Då säger vi så. Antaligen så tror vi alla här på forumet att det är din far som kommer utnyttja den hojen mest av alla :)
orkar inte bry mej om sådan här trådar mer.

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
faen dra inte alla till if nu :7peta
jag vill behålla mina premier :4skrika

betalar ca 6000 för alla mina hojar per år.
nån helförsäkrad o nån halv.
en påställd hela året o dom andra ca 6 mån.

ML

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Cbr 600RR -04
forsakring

Det var inte illa, sjalv har jag ocksa if men hamnade betydligt hogre.... ca 4000 kr i manaden...

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln