Försäkring (Ny fråga)

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ok då var det dags för ny hoj och alla vet att det är ett helvete att hitta bästa försäkringen.
Tänkte att vi kunde lista dom företag som finns att försäkra genom och även vilka som har garage försäkring kvar.
Så bara fyll på om ni vet fler (är det nåt speciellt t.ex 30+ uppge det då alla inte försäkrar sporthojar o.s.v)

-Året runt försäkring-
Salus Ansvar
Länsförsäkringar
Trygg Hansa
Sveland

-Går att ställa av till Garage-
IF
Folksam

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
trygg-hansas försäkring är avställbar ,har garageförs hos dom nu på gixxern

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
gsx 1400
du kan ju alltid göra ett ägarbyte lagom till vintern och ställa den på mamma.pappa, frun etc och sedan bara ta en garage försäkring på den under vintern så då spelar det ingen roll med åretrunt försäkringen som i vissa fall e lite billigare en en avställningsbar:tungan

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Hoj
XR 650R 690r/sm
Då har de slutat med denna. Kollar man på deras sida nu om mc-försäkring så är det en årsförsäkring och kan inte "ställas av".

har stått så i ett par år iallafall på hemsidan, inga problem säger dom när man ringer,förnyade garageförsäkringen förra veckan i väntan på värmen ligger på 640:- per år på gixxer 1000 01:a så vinterhalvåret kostar 320:-+nån avgift för halvårsbetalning

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Precis som dom andra säger så kan man inte det hos trygg-hansa längre. Har ringt alla bolag som jag listade och dom har inte detta alternativ.
Vill heller inte "sälja" hojen till vintern då det blir fler ägare och lägre värde när man säljer.

Kopiera gärna listan jag skrev och lägg till fler där dom hör hemma om ni vet fler.

Mexus

Trav4Ever
Gick med
28 Jan 2008
Hoj
GSXR 1000 K4
Avställningsbar på Folksam.Garageförsäkringen är på 580:-/mån. Är det normalpris för att bara ha den i garage eller? Verkar lite högt tycker jag (Suzuki gsx1000r k4). Halvförsäkrad för 1610:-/mån om någon undrar.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Mexus: Jag fick drygt 2800/mån halv och 350/mån garage hos dom på min R1 00:a

Är det någon ny avgift när man ställer av/på hojen? Annars kan man få ner priset till "ok" om man ställer av och på bara dom dagarna man kör t.ex helger o så... ?

Empa123

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
1992,Gsxr, Suzuki
Har 577kr/mån, avställningsbar. :tummenupp

Haft kortet sen 2007-09, är 23år.

Last edited:

Rappe

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2007
Hoj
Yamaha&Kawasaki
Precis som dom andra säger så kan man inte det hos trygg-hansa längre. Har ringt alla bolag som jag listade och dom har inte detta alternativ.
Vill heller inte "sälja" hojen till vintern då det blir fler ägare och lägre värde när man säljer.

Kopiera gärna listan jag skrev och lägg till fler där dom hör hemma om ni vet fler.

Man kan visst ställa av hojen hos trygg hansa.. Som någon ovan skrev så har det stått på deras hemsida i flera år att det inte går, att det är en helårsförsäkring. Men dom låter en ställa av o på ett par gånger om året utan o klaga.. If har av o på säjer dom. men dom har en begränsning på antalet gånger per år men sen ville dom höja premien om du gick över, finns en tråd om det någonstans på sh orkar inte leta:tummenupp

Avställningsbar på Folksam.Garageförsäkringen är på 580:-/mån. Är det normalpris för att bara ha den i garage eller? Verkar lite högt tycker jag (Suzuki gsx1000r k4).

Garage försäkring på min thunderace 40kr mån på trygg hansa.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Ok då ringde jag IF igen, tydligen får man "maximalt" ställa av hojen 5-6ggr/år.
Då jag bara hinner köra fre,lör + eventuellt söndagar är detta inget alternativ för mig, nån som har några förslag?

ilstallione

Be happy!
Gick med
11 Mar 2006
Hoj
GSXR 750 1996
IF får man ställa av 10ggr/år hos. De försäkrar även strypta hojar med den strypta effekten. Min gamla svensksålda GSXR 1000 -01 är numera reggad som 25Kw och skulle kosta mig 4569/år medans en likvärdig med full effekt skulle kosta 26615/år. Centrala Malmö är helt fel ställe att vara skriven när man ska försäkra sporthoj...

Man kan visst ställa av hojen hos trygg hansa.. Som någon ovan skrev så har det stått på deras hemsida i flera år att det inte går, att det är en helårsförsäkring. Men dom låter en ställa av o på ett par gånger om året utan o klaga.. If har av o på säjer dom. men dom har en begränsning på antalet gånger per år men sen ville dom höja premien om du gick över, finns en tråd om det någonstans på sh orkar inte leta:tummenupp

Garage försäkring på min thunderace 40kr mån på trygg hansa.

De försäkringar som löper på skrivna avtal kommer att skrivas om på årsförfallodagen till ej avställbara enligt Åsa på TH kundtjänst. Detta går igång under hösten enligt henne. Nytecknade försäkringar kommer alltså inte att vara möjliga att ställa av.

Last edited:

Thomas.B

Growing
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
Retta
Jag kommer välja trygghansa! Jävligt trevliga och han ja snacka med nyss sa att jag får ställa av och på var kvart om det nu skulle va så :)

Sladjan R1

vevaxlar till salu!
Gick med
2 Apr 2008
Hoj
R1 07'
Min är försäkrat hos länsförsäkringar, billigare än TH. Jag ställer av och på hur jag vill. Det är ju en hel del faktorer som påverkar en försäkring. Ålder, hoj, stad.....

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Min är försäkrat hos länsförsäkringar, billigare än TH. Jag ställer av och på hur jag vill. Det är ju en hel del faktorer som påverkar en försäkring. Ålder, hoj, stad.....

Definitivt län då läns värmland inte tar 6an på annat än trafik för 24/år,hänvisade mig vidare till bilsport och mc och blev förvånade att när jag sa att det var samma villkor där.

Henrik

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
Honda
Jag kommer välja trygghansa! Jävligt trevliga och han ja snacka med nyss sa att jag får ställa av och på var kvart om det nu skulle va så :)

Jag har hört ryktas om nån ny avgift från vägverket då man ställer av/på..?
Vet inte om det stämmer:confused:

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...