Försäkring och avställning?

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
I år har jag en försäkring då jag kan ställa av och på hur mycket jag vill. Detta tänkte jag utnyttja till max då jag är snål. :crash

Har Trygg hansa som bolag. När jag har hojen avställd så har jag garageförsäkring automatiskt.

Varje gång jag ställer av och på hojen, får jag tillbaka skatten och måste betala tillbaka när jag ställer på igen då? Eller betalar man in den en gång och så är det resten av året? Kommer jag få nya märken att klistra på varje gång jag ställer på hojen? Tillkommer det några andra kostnader? Ni som kört denna metoden, är det värt det? Det är ju onekligen snuskigt lätt att ställa av och på via nätet.

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Jag fick tillbaka på skatten i princip varje gång jag ställde av förra året(beror lite på hur länge den är avställd),
oftast fick jag utbetalningar på belopp under 20 spänn. Det blir många brev från försäkringsbolaget och vägverket,
din hoj är avställd, din hoj är påställd osv.

Eftersom du måste skrapa skattemärket(för att få fram koden) när du ställer av hojen får du ett nytt när du ställer på.

I år har jag fått en så pass billig försäkring att det inte är värt allt strul.

/A

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
ZX10-R 09
Tänk på att skriva ut papper på att den är påställd och ha med dig när du ska ut och åka. Bylingen kom å gapa på att min hoj var avställd nyss fast jag ställde på den igår kväll via nätet. Kollade den nu och den stog fortfarande som avställd fast jag fått mail om att den var påställd.

HanneZ

Guest
Det verkar som folk vill ha en tim-avgift för att köra mc? Det vill INTE jag!

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
Rigge skrev:
Bylingen kom å gapa på att min hoj var avställd nyss fast jag ställde på den igår kväll via nätet. Kollade den nu och den stog fortfarande som avställd fast jag fått mail om att den var påställd.
Just, ja...det hade jag glömt trots att jag blev utskälld i höstas. :D

/A

HanneZ

Guest
De där uppdateras klockan 16 eller 18, för oss vanliga som ringer vv. Polisens upplysningar dock har inte denna fördröjningsmekanism!

Advance4Stroke

Law enforcement agent
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha Majesty Scooter :)
Jag gjorde så förra sommaren, dock av anledningen att jag var borta i några längra perioder, dvs typ 2-3 veckor i borjan av sommaren, och med min svinhöga försäkring tänkte jag tjäna pengar på detta sättet....

Dock var ssvinen på IF så dumma att de passade på att höjja min premie då jag hade den avbställd, vilket de tydligen har rätt till, så jag tror jag förlorade på det när man räknade summan av kardemumman...

Serbius

CЛABИША/Serbius
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Yamaha Fz6s 2004:a
Hagster skrev:
I år har jag en försäkring då jag kan ställa av och på hur mycket jag vill. Detta tänkte jag utnyttja till max då jag är snål. :crash

Har Trygg hansa som bolag. När jag har hojen avställd så har jag garageförsäkring automatiskt.

Varje gång jag ställer av och på hojen, får jag tillbaka skatten och måste betala tillbaka när jag ställer på igen då? Eller betalar man in den en gång och så är det resten av året? Kommer jag få nya märken att klistra på varje gång jag ställer på hojen? Tillkommer det några andra kostnader? Ni som kört denna metoden, är det värt det? Det är ju onekligen snuskigt lätt att ställa av och på via nätet.

jag kommer oxå att ställa av/på hela tiden men det e mest pga jag jobbar skift,inte kul att ha hojen påställd o det e dåligt väder.....
det flytet hade jag förra säsongen :yoparty

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CB1000RA
Va f%n... Trygg Hansa har väll ingen av/påställning?????

Så sa de till mig ialla fall!!!!!!

/Lännström

Maranello

Bandagoman
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph T120R & 765RS + GSXR750 + Vitpilen 701
Iceman1975 skrev:
Va f%n... Trygg Hansa har väll ingen av/påställning?????/Lännström
Jag undrar också över det...
När jag mailade med TH så hade de INTE möjlighet till av/påställning, men när jag pratade med dem i telefon så gick det. Hur är det egentligen?

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA