Försäkring på folksam

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Jag har min ståendes på farsan som har haft kort sen -76
men då med basförsäkring så jag får köra med den hela tiden..

så min zx10a -04:a blir ca 1400 Helförsäkring i månaden, då har ja den påställd i 5 månader under säsongen sen 7 månader garageförsäkring

för mig själv, 27 år, mckort i 3 år, skulle d bli ca 2800 i månaden..
skulle han själv teckna 50+ skulle det bli ca 670 kr i månaden..

som sagt drömgränsen går vid 30+ och mckort i 5+.. så nu får sista 3 åren gå riktigt fort :)..

han själv, skulle teckna försäkring på sin zx12:a -01, då skulle dom ha 1200 i månaden helförsäkring 50+, men när han proppsa på att det inte är "sport" utan en "sporttouring", pga vikten 215kg, då sjönk priset pang till ca 500kr månaden helförsäkring.. så ni som har lite tyngre motorcyklar fast med mkt KW. ring å proppsa på att hojjen går inte under "sport kategorin utan då sporttouring"
 

Dalmasen

The Lonely Ninja Rider
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Borlänge
Hoj
Kawasaki ZX-10R -04
Mystiskt. Jag trodde de gick på effekt i förhållande till vikt.

jao det trodde vi också, men när dom klassar motorcyklar i olika kategorier, fast d sitter 131kw i zx12:an så är vikten ändå 215kg, så efter förhandling så fick man igenom det att det inte är en sport utan en sporttouring..

min zx10a däremot med sina futtiga 170kg å 184hk , är som det är... Dyyyr :(

vad betalar du å vad har du för försäkring?
 

Catherine

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Falun
Hoj
Gixxer 750 K8
jao det trodde vi också, men när dom klassar motorcyklar i olika kategorier, fast d sitter 131kw i zx12:an så är vikten ändå 215kg, så efter förhandling så fick man igenom det att det inte är en sport utan en sporttouring..

min zx10a däremot med sina futtiga 170kg å 184hk , är som det är... Dyyyr :(

vad betalar du å vad har du för försäkring?

Som 40+-are boende på vischan betalar jag 4626 kr i halvförsäkring (8337 kr hel) för Folksams SMC-försäkring för min R750 K8. Lite svårt att få just den klassad som sporttouring dock...
 

Zalfus

Medlem
Gick med
27 Feb 2006
Ort
Halmstad
Hoj
S1000RR -12 racehoj
20 år, halvförsäkring på folksam året runt; 12830:- Detta är med SMC-rabatt.
 

Hopplös

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Kramfors
Hoj
Yamaha R1-03
[Yamaha R1 - 03 jag är 30 år har halvförsäkring hos länsförsäkringar och betalar 671:- i månaden påställd och 34:- avstäld och man får max ställa av 3 ggr/år !
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Skulle precis ställa på min hoj och började ringa runt, folksam ville ha 8800.-/år för halvförsäkring ( smc ). Men om jag vänta 2v tills jag fyller 30 kostar den 6300.- / år Lustiga är att hade jag tecknat nu hade den inte gått ner när jag fyllt 30 utan varit samma i ett år.
 

Loffe1

Medlem
Gick med
28 Aug 2006
Ort
Växjö
Hoj
RSV4 R
Fick en hyfsad försäkring själv. Har haft kortet i 2 år
ZX-10R -08 helförsäkrad (folksams smc försäkring) 30 år Boende i utkanten av mellanstor stad. 12500 om året. Men då kan jag inte ställa av den heller.
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
ZX6 -99 hos Folksam... 23 år i år... 700 i månaden för halv... måste ha den på hela året...
 

Absolut_Jonas

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2006
Ort
Stockholm / Hägersten
Hoj
K5
Hade R1 -98 gick på 1600:- med helförsäkring/åretrunt med SMC-försäkring efter avklarad kursdag.

Sen hade jag e. Den hade jag SV-650 som jag precis sålt. Den hade jag 1100/månad hel/året runt med SMC.
 

Julleruff

EX-Racingwannabe!!
Gick med
1 Aug 2007
Ort
Happyplace
Hoj
ECX125
Skulle precis ställa på min hoj och började ringa runt, folksam ville ha 8800.-/år för halvförsäkring ( smc ). Men om jag vänta 2v tills jag fyller 30 kostar den 6300.- / år Lustiga är att hade jag tecknat nu hade den inte gått ner när jag fyllt 30 utan varit samma i ett år.

Ställ den på din farsa å propsa på att det är en sporttouring då......
 

sirling

streetfighter is tha shit
Gick med
13 Oct 2006
Ort
hammenhög
Hoj
suzuki gsxr 1000 - 02
ja har en r1 00 o betalar 1077kr/mån för halv på trygg hansa(22år gammal).. men nu går de inte o ha garageförsäkring längre!! bull som fan. får göra ägarbyte me farsan över vinter.. men har ni sett lf tjejförsäkring?? min sambo skulle pröjsa 13000 om året för min hel ock ja för samma 36000:- hur fan kan de vara sån skilnad?????
 

Z1000range

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2007
Ort
I småland i mitten och lite till vänster!
Hoj
Z1000 -07 med apelsinsmak
gixxertusing k7 på länsförsäkringar halvförsäkring med avställningsmöjlighet, detta på länsförsäkringar skåne, länsförsäkringar jönköping erbjuder inte med avställningsmöjlighet, konstigt när det är samma företag:confused: , vilket skulle innebära 7500 att whipa sig i aselet med:dummer , så då får den ju stå på farsan i skåne helt enkelt! erbjuder Folksam med avställning?
 

Hild

Rookie
Gick med
19 Mar 2009
Ort
Mjölby
Hoj
Kawasaki zx-6r -99
Länsförsäkringar ville ha 52300:- per år för min zx6a.. tom säljaren avrådde mig haha.. det va Östgöta brandstodsbolag
 
Nyheter
Ta med dig solen

Det är bara att inse. Oavse...

Vi är ute och plåtar hojbyggen

Under sensommaren och höste...

Transportstyrelsen vill stoppa körkortsturismen

Transportstyrelsen vill kun...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

Top