Försäkring på min R1 -04 i Södertälje 99.900kr/år

sandstream

Guest
AndersJohansson skrev:
99,999 var tyvärr väldigt dyrt. Men har du ingen du kan skenförsäkra den på då? Kanske inte så smart men ibland är det enda alternativet...
:tomten :corn
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
*

morlock skrev:
Ibland kan det kvitta tycker jag. Spelar det någon roll om han skenar och får försäkring som ligger på 15-20K/år och du betalar 7-10K/år för din? (exempelvis)
Jo iförsig har du på sätt o viss rätt,bara jag får en premie jag är nöjd med så bryr man sig inte så mycket över hur andra gör såvida det inte förstör för oss alla indirekt.
Men på sätt o viss är det dumt o skena om det väl händer något allvarligt så kan personen känna sig ganska blåst på hojen osv om försäkringsbolaget nystar upp garnet o lägger den sidan till.
 

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Hojlös =/
R1 racer skrev:
Men på sätt o viss är det dumt o skena om det väl händer något allvarligt så kan personen känna sig ganska blåst på hojen osv om försäkringsbolaget nystar upp garnet o lägger den sidan till.
Men då är det till andras fördel att det skenas. F-bolaget betalar ju inte ut några pengar.
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jag återkommer oxå med premier senare

Jag återkommer med premier senare när jag fått tummen loss o ringt runt o kollat vad en R1-04.a skulle kosta mig att hel/halv försäkra.
Haft kortet sen 18 och fyller 30 i år så ska bli spännande o se om det gör på sej nåt att nolla igen mot 30.Olika bolag har ju olika system 24 år,30 år osv sen innehav av kort minst 5 år gör oxå på sej eller ska göra :rolleyes:
O sen givetviss vart man bor,i kohagen eller ghettot :D
 
Last edited:

Nobody

Medlem
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Hjo
Hoj
BMW S1000RR 2017
Donnie_R6 skrev:
Halloj!

Häromdagen fick jag världens skräckbesked.

Jag va nämligen inne på mitt försäkringsbolag och tänkte fråga försäkring på min hoj. Har hemmet, bilen, 2 företag och hela familjen försäkrade på Länsförsäkringar. När hon slog upp min Reg och gav mig sin maximala rabbat så hamna vi på 99.900kr per år, lät lite väl överdrivet.

Finns de nåt knep eller nåt man kan göra? Nån som vet?

Låter märkligt... Jag pröjsar 2500:-/månad för min -03a och det borde ju inte vara allt för stor skillnad tycker man.... Bara och bita i det sura äpplet eller så kan vi byta hoj :tungan
 

Shunon

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2004
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Yamaha R1
Donnie_R6 skrev:
De rätt stor skillnad på södertäljes premie och karlstad, här är de hur hög kriminalitet som hälst, väldigt stöldbegärliga hojar och mycke skit som händer.

Dom går ju efter statistik, där bolaget har högst utgifter, där blir de dyrast.

Har aldrig blivit av me kortet.

Men att skenförsäkra är svårt, känner ingen som har hojkort som är mycke äldre mig vilket är ett krav just nu.

Jo här finns de ju så många hojtokiga tjuvar som inte skulle kunna låta bli o lägga fingrarna på en R1,, speciellt en 04 :hihi

Köp en motard min försäkring hamna på 7000:- helår helförsäkrad är 23 år.. Hondan kör jag avställd lika bra.. :tungan
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Ett lite smakprov på min premie.

Såja fick fatt i tre st bolag innan de skulle hålla sin påsk helg.
Fyller 30 i år,kör med full utrustning,inlåst hoj nattetid.
Bor i Sydligaste staden,ganska lungt här.
Körkort i många många herrans år :hihi
Min förfrågan om premie på en R1-04.a

Trygghansa: halv 15114 hel 30114
IF: halv 9998 hel 25665 avställd 87 kr/mån
Folksam: halv 14347 hel 33565

Återkommer med fler premier när jag ringt runt o väntat olidligt i dessa telefonköer :)
 

Suomalainen

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerås
Hoj
såld... :(
R1 racer skrev:
Såja fick fatt i tre st bolag innan de skulle hålla sin påsk helg.
Fyller 30 i år,kör med full utrustning,inlåst hoj nattetid.
Bor i Sydligaste staden,ganska lungt här.
Körkort i många många herrans år :hihi
Min förfrågan om premie på en R1-04.a

Trygghansa: halv 15114 hel 30114
IF: halv 9998 hel 25665 avställd 87 kr/mån
Folksam: halv 14347 hel 33565

Återkommer med fler premier när jag ringt runt o väntat olidligt i dessa telefonköer :)

Rätt meningslöst att jämföra med dig kanske? bor i en annan zon och en herrans massa år äldre, han är 82:a....
 

Fenris

Back on a bike!
Gick med
21 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Ducati 916
Tänkte bara berätta att min Ducati 916 kostar för mig att helförsäkra 369:-/månad... och 49:-/månad i garageförsäkring då jag har den avställd :tummenupp
Billigare än så blir det nog inte.. fast jag orkade inte ringa runt heller till alla bolag med det priset hehe
 

Donnie_R6

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Södertälje
Hoj
YZF R1 -04 & Audi a6 på 2 hjul
Kör den me trafikförsäkring, problemen löser vi när dom kommer...

Tack för alla tipsss
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
sandstream skrev:
Jag kan inte heller förstå hur folk kan köpa en hoj och sedan bli förvånade över försäkringen. :va
Sånt fick man ju lära sig redan när man var 18 och trodde att man skulle ha råd med en BMW 318 (inte fan hade man det).
Du menar Volvo 242 GT, gubbe. :hihi
 

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jo sant!

Suomalainen skrev:
Rätt meningslöst att jämföra med dig kanske? bor i en annan zon och en herrans massa år äldre, han är 82:a....
Jo förvisso är det rätt du säger men det skadar ändå inte att folk ventilerar sina premier här osv,säkert någon som kan jämföra sig eller man får lite hum om de olika bolagens prissättningar. :)
 

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stan - Hbg.
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
morlock skrev:
Ibland kan det kvitta tycker jag. Spelar det någon roll om han skenar och får försäkring som ligger på 15-20K/år och du betalar 7-10K/år för din? (exempelvis)

Detta är sant. Varför ska man ha högre premie bara för att man tog A-kortet som 31åring men har haft B sen man var 18?
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top