Har du kollat villkåren också? Nu vet jag inte hur dina ser ut men självrisker och dylikt är ganska schyssta hos bilsport-mc.
Är värdelöst att ha en billig försäkring med självrisker uppemot halva hojjens värde.
Passa er även för märkesförsäkringar med billiga premier. Var en kille på forumet som hade sin honda märkesförsäkrad ngn stans. Visade sig vara 25'000 självrisk vagnskada. Efter lite argumentation om att hans son hade kört blev självrisken dubblad. Diskussionen om självrisken togs efter en olycka och han hade fått en annan självrisk över telefon som ej gick att bevisa.
Det är därför man ringer från sin mobiltelefon med "samtals-inspelnings-app" då man pratar med försäkringsbolag.
Då har man en fin liten inspelning att luta sig tillbaka på.
Jag gjort det och istället för 13400 blev det 5700(som var det som kommits överns om på telefon & jag hade inspelning på)
Blev ungefär detta senariot:
FB-säljare: Nää vi har ingen aning om vad dessa 5700 du pratar om är förnått. Det är 13400:-
Jag: Mycket märkligt, jag har en samtalsinspelning då jag frågade specefikt om premien tre gånger och fick samma svar. Så om du inte kan erkänna att ni klantat er så vill jag prata med din chef el nån som kan stå för att ni klantat er.
FB-säljare: Ska be min chef ringa upp dig.
FB-chef: Hej. Hörde att du vill prata med mig ang premien på din MC. jag har själv kollat på vad den blir och det är 13400.
Jag: Tja jag har en inspelning där jag specefikt frågar om premien och blir lovad att den är 5700. Vill ni ha en kopia innan jag tar det till ARN?
FB-chef: öööh! Måste kolla på detta lite till. återkommer. Under tiden kan du ju skicka inspelningen till
xxxx.xxxx@ett.FB.se
Skickar in inspelningen till FB
FB-chef 3 timmar senare: "Hej. Nu har jag kollar på våra inspelningar samt den du skickade in och du har rätt. 5700. Första säljaren hade gjömt att klicka i en ruta så det blev fel från vår sida. MEN premien gäller bara ett år, SEN kommer premien att bli MYCKET dyrare"
Jag:"visst det är inga problem 5700 för detta år, och höjer ni för mycket för nästa sesong så byter jag bara bolag."
Det absolut lustigaste är att de SÄNKT premien från 5700 som ja då hade förra året till ca 2800! för 2011. Måste vara för att jag blitt 35! Ska väl vara nån fördel med att bli äldre oxå