Försäkring på Yamaha r1

SnartHoj

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Har ingen än
Tja

då har man inhandlat sin första hoj och det blev en blå R1 -01 :)
Ni som har en sån hoj vid vilket bolag försäkrar ni den och vad blir det för månadskostnad?

MVH
 

Belhoo

Det här kallar jag konst!
Gick med
19 Oct 2004
Ort
Borås
Hoj
R1:a -00
Har en -00:a helförsäkrat 2900:- hos IF

SnartHoj skrev:
Tja

då har man inhandlat sin första hoj och det blev en blå R1 -01 :)
Ni som har en sån hoj vid vilket bolag försäkrar ni den och vad blir det för månadskostnad?

MVH
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
SnartHoj skrev:
Tja

då har man inhandlat sin första hoj och det blev en blå R1 -01 :)
Ni som har en sån hoj vid vilket bolag försäkrar ni den och vad blir det för månadskostnad?

MVH
länsförsäkrinar har yamaha-försäkring, kan vara prisvärd ?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
SnartHoj skrev:
Tja

då har man inhandlat sin första hoj och det blev en blå R1 -01 :)
Ni som har en sån hoj vid vilket bolag försäkrar ni den och vad blir det för månadskostnad?

MVH

Premien beror på din ålder, hur länge du har haft KK, var du bor/är skriven, samt på hojen, vikt/effekt-förhållande, årsmodell. Och vilken premie man sedan får varierar, ibland även hos samma bolag, det så kallade försäkringslotteriet... :gnissla (men det verkar ha blivit bättre sista året, dom tycks försöka bygga bort den mänskliga faktorn i premie-data-systemen..) Så, det är svårt jämföra premier personer emellan.

Mr K har (som skrivet i tidigare inlägg) lagt upp en lista över försäkringsbolag här: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=502 Bara att ringa runt.

Men.. skulle gissa att din premie på en R1 av senare årsmodell kan bli rätt svettig :död . Jag bor i zon 1 (Tokholm), är äldre än dig, haft KK i en massa år, kör en gammal hoj (-99) som är klass 7 (av 14-16 klasser hos tex Trygg Hansa och Folksam, pga att VTR är relativt motorsvag och tung) och det billigaste helförsäkringspremie per år jag hittar landar på 14.000 kr. Men, jag har kanske haft otur med premien.

Sedan kan man ju bolla med tanken att köra med på/av-ställning ofta om man tex bara kör på helgerna, vet inte hur bolagen ställer sig till det numera?

Edit/ Hmmm köpa en hoj, utan att veta hur mycket den kostar att försäkra?! /end Edit

Hursomhelst, lycka till!

/B
 
Last edited:

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
R1 -02, 33 år, kk 3 år, helf 32000 kr/år, avställningsförsäkring 3000 kr/år. Du får tyvärr säkert klart sämre siffror i och med att du är yngre och också bor i Stockholm.
 

daemon

'Red daemon'
Gick med
16 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
YZF-R1
R1 -00

R1 -00 KK i 1 år, bor i Tokholm, 30 år, 1700/mån(Helf) eller 1100/mån(Halv) , 114/mån i avs.
 

Skalman

Köpenhamn > Stockholm
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Malmö
Hoj
929, svart/silver
Varför köper man en hoj innan man vet vad man får pejja i försäkring? :va
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
crazy88 skrev:
spänning..som lotteri typ

Jo, ibland känns det som om bolagen lika gärna skulle kunna dela ut en skraplott som att sitta och mata in en massa uppgifter i datasystemet... :gnissla

/B
 

Bifogat

  • FolksamSkraplott.jpg
    FolksamSkraplott.jpg
    104.8 KB · Visningar: 168

Rocco

Guest
R1-03 30 bast Stockholm dryga 30 000:-/år Folksam året runt försäkring.
 

Tom

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Sprint ST
Skalman skrev:
Varför köper man en hoj innan man vet vad man får pejja i försäkring? :va

Vaddå, så har jag alltid gjort. Fast jag är väl så gammal att det inte spelar så stor roll.
 

ape

be a nice ape
Gick med
24 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Daytona 600 04:a ***Såld.
Jag testade med att fråga angående en 02:a enbart trafik.

ca 16.000 ville de ha :3freak .
är 25 haft kort i 2 år och bor i Stockhom.
Iofs en 03 R6:a ville samma bolag ha 12600 kr för. Så jag fattar inte logiken där bägge är klass 7 hojar. :va :va

Nåja, Skall bli intressant nästa år då jag kanske skaffar mig en en 600cc av typ r6, zx6r eller nått.
 

willy

Alla sätt är bra, utom dem dåliga.
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Malmö
Hoj
Honda RS125-05, såld. Prototyp RSV Mille R
rrkenta skrev:
länsförsäkrinar har yamaha-försäkring, kan vara prisvärd ?

njaaa. när jag kollade så skulle de ha 97 000:- / år så :rolleyes:
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tom skrev:
Vaddå, så har jag alltid gjort. Fast jag är väl så gammal att det inte spelar så stor roll.

En gång i tiden så var det ju "bara att köpa en hoj"... :rolleyes: Fast jag är JÄTTE-gammal så måste även jag numera ta mig en funderare... (trodde i min enfald, när jag var 30, att det skulle bli snorbilligt försäkra värstinghoj när jag skulle bli 35, sket sig, så jag siktade på 40, men billigt blev det inte, inte ens med en gammal VTR... får se hur det ser ut när jag fyller 50.. :huvet )

Bor i Zon 1, KK sedan det fanns dinosarier, är 40 år. Billigaste möjliga helförsäkring på gamla 110 hk VTR-traktorn från -99 är 11.000 kr/år. Helt OK, har dock valt halvförsäkring a 5.500 kr. En rimlig summa.. (När jag köpte "henne" fabriksny -00 kostade en helförsäkring för henne, med mig 5 år yngre, 7.000 kr/år, riktigt OK, men sedan har något skenat iväg/gått snett... :gnissla

Skulle nog vilja ha mig en Aprilia RSV 04-05, men då vill billigaste bolag ha 32.000 kr/år för en helförsäkring.... :3freak :död Har råd köpa hojen, men vill f...n inte betala en sådan premie, så det får bli VTR ett tag till, ingen värsting, men jäkligt kul slänga runt på krokvägarna, är inte alltid HK som gör det roligt! :7peta :D

/B
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top