Försäkring på Yamaha r1

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
rockagill skrev:
Jobbar du på försäkringsbolag eller?

Det låter onekligen billigt! Jag helförsäkrade en ny Blade -97:a för 3400:-/år. (1997) MEN då bodde jag i en liten håla och motorn nedstrypt till 54hk på pappret. (den gamla goda tiden). 26år och haft kk i 2 år.
:rock
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Grattis till hojen!

Två kommentarer: Du har valt ett synnerligen dåligt nick, verkligen asdåligt. Hur tänkte du egentligen? Andra kommentaren: Grattis till försäkringsöverraskningen, de flesta brukar kolla upp sånt innan köp.. Räkna med en hjärtattack! :)
 

rrkenta

Ny medlem
Gick med
3 Jan 2004
Ort
täby
Hoj
R6 -08
willy skrev:
njaaa. när jag kollade så skulle de ha 97 000:- / år så :rolleyes:

Länsförsäkringar R6-O3 hel/helår +40 år 13.000:- i Stockholm,
om jag stryper den till 25kw hel/halvår 2.400:-(finns pers.
med mellankort i familjen)
 

Rider

Medlem
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Kumla
Hoj
honda blackbird -07
Får betala 22 000 för min -99 på trygg hansa fast bor ju då inte i sthlm heller men däremot är jag bara 22 så, vet inte om det är bra lr dåligt men den är ju något äldre än din oxå.
 

SnartHoj

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Har ingen än
sgtpepper skrev:
Grattis till hojen!

Två kommentarer: Du har valt ett synnerligen dåligt nick, verkligen asdåligt. Hur tänkte du egentligen? Andra kommentaren: Grattis till försäkringsöverraskningen, de flesta brukar kolla upp sånt innan köp.. Räkna med en hjärtattack! :)

:pannkyss


hade man kollat upp det innan så kanske man hade köpt en annan hoj och jag vill inte ha en annan hoj...så det blev som det blev. man får väl jobba lite extra i vinter... :banana
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
SnartHoj skrev:
:pannkyss


hade man kollat upp det innan så kanske man hade köpt en annan hoj och jag vill inte ha en annan hoj...så det blev som det blev. man får väl jobba lite extra i vinter... :banana
Ok :tummenupp . Men nicket då, hur gör du med det? :D. Du kan ju inte heta "SnartHoj" när du nu har en hoj, det är ju helknasigt. :7peta
 

-:Henko:-

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha R1
Tja!
Har en 01:a 21 år tog kortet i agusti i år, kommer betala ca 1600:- i månaden halv påställd :tummenupp

Tyckte att jag kom ganska billigt undan :D
 

SnartHoj

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Har ingen än
sgtpepper skrev:
Ok :tummenupp . Men nicket då, hur gör du med det? :D. Du kan ju inte heta "SnartHoj" när du nu har en hoj, det är ju helknasigt. :7peta
ja du det var kanske inte så smart av mig...kanske var lite :fyllisar när jag kom på det... :tomten
 

SnartHoj

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Har ingen än
-:Henko:- skrev:
Tja!
Har en 01:a 21 år tog kortet i agusti i år, kommer betala ca 1600:- i månaden halv påställd :tummenupp

Tyckte att jag kom ganska billigt undan :D


e nog lite skillnad på s-vall och s-holm? Vilkte bolag har du den försäkrad på?

MVh
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
-:Henko:- skrev:
Hos länsförsäkringar.
Ja det är fan billigt! Jag betalade 1200:- för min gixxer750 -96 halv förs./mån.. Jag är 26 och har haft kortet i 5 år..
Får nog se över det där till våren.. Det är för dyrt...
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Yamaha Power försäkring hos LF för min blåa R1 kostar mig ca exakt 700 kr / månad och är en helförsäkring. Är ej tjejförsäkring och min man får även köra den på den försäkringen.
 

-:Henko:-

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha R1
Hultan skrev:
Ja det är fan billigt! Jag betalade 1200:- för min gixxer750 -96 halv förs./mån.. Jag är 26 och har haft kortet i 5 år..
Får nog se över det där till våren.. Det är för dyrt...

Det tycker jag att du borde göra!
En sak är ju säker, dom där jävla försäkringsbolagen är ena riktiga ockerbolag allihopa :kocko
Innan jag köpte hojen fick jag ett bud från IF på 1500:- i månaden, helt ok tyckte jag.
Men när jag sedan hade köpt den skulle de helt plöttsligt ha 3500:- i månaden :huvet

Det gäller att verkligen ringa runt överallt och kolla, skadar inte att ringa till samma bolag flera gånger, man får olika uppgifter beroende på vem man pratar med :va
 
Last edited:

HanneZ

Guest
Liwa1 skrev:
Yamaha Power försäkring hos LF för min blåa R1 kostar mig ca exakt 700 kr / månad och är en helförsäkring. Är ej tjejförsäkring och min man får även köra den på den försäkringen.
Står motorcykeln skriven på en tjej så blir det automatiskt billigare. Detta har jag och en tjej jag övningskörde med testat praktiskt genom att ringa runt. Och alla får köra alla motorcyklar som är försäkrade, sen vad det gäller för vilkor vid användning av helförsäkringen skiljer sig.

(ca exakt? Ser roligt ut när dessa år står brevid varann :))

/ Hannes
 

-:Henko:-

Ny medlem
Gick med
23 Nov 2004
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha R1
Liwa1 skrev:
Yamaha Power försäkring hos LF för min blåa R1 kostar mig ca exakt 700 kr / månad och är en helförsäkring. Är ej tjejförsäkring och min man får även köra den på den försäkringen.

Har man en yamaha (specielt R1:a) så borde man skaffa den, det är riktigt billigt :tummenupp
Men för att få den så måste man haft kk i 5 år :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top