försäkring r1 30 000!?!?

danne_boy69

Saknar moral
Gick med
14 Jan 2005
Ort
Sölvesborg
Hoj
Yamaha R1
Blade 4-ever skrev:
Bor också i karlskrona... några kronor över 37000 om året... ungefär samma som jag betalt de senaste 5 åren...
Har aldrig fattat hur vissa får ner sina försäkringar så otroligt mycket??? Men lika glad är jag för det men gladast är nog... Försäkringsbolagen?


Prova med att ha både hus bilar mm försäkrade på samma bolag så kommer de bli lättare att pressa ner premien på din hojförsäkring.. Så har "vi" gjort..
 

Exup

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2003
Ort
HALLAND/Hyltebruk
Hoj
Aprilia Rsv 1000R FACTORY-08
R1 Mangan skrev:
Trygghansa :tummenupp
Du kan premieberäkna din hoj online också http://trygghansa.se/04Privat/Frame7933.html

Jag premieberäknade min gamla R1-99 också den Hel/helår

394911_55_full.jpg
 
Last edited:

Valpen

Älska dig själv när ingen annan gör det
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Uddevalla
Hoj
Kawasaki ZX6R såld...husaberg super motard såld..Fiddy Ten7, Honda CBR 600fs
Ankan skrev:
Nä, det skulle de kanske inte, men det skulle föra med sig det goda att alla fick en premie som motsvarar den risk man själv utgör.


Det är möjligt att du har rätt men jag tror knappast det, dom vill tjäna pengar och miljöpartiet som är med och styr det här landet vill inte ha oss på vägaran. Dom kommer alltid att motarbeta oss, har det någonsin genomfört något som varit till fördel för oss? :va
 

Cornsnake

Ride Hard Die Free
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Ljusdal
Hoj
2007 KTM 990 Adv
hehe jag är 21 år och bor i Hälsingland kollade med Tryghansa vad trafik skulle kosta hamnade på 12800 helt ok tycker jag kör en R6/03
 

Anderzzon

No Pain, No Game
Gick med
6 Mar 2005
Ort
LBG tha place 2 B
Hoj
Honda CRF 250R -09, Biltema Cruiser, Arctic Cat Sno Pro 440 -05
Grrrooov skrev:
Kollade på R1-00 igår på mig på trygg hansa, halvförsäkring helår kostade ca 13000kr och jag har sjunkt till bonusklass 4 istället för 6 utan anledning, förra året kostade samma hoj 9500kr att försäkra.

Vad kan ha hänt?

Den är med andra ord 500kr billigare att försäkra än en gsx-r 1000 -05 är med samma försäkring på folksam. Mycket konstigt. Mycket skador på r1?


Kolla så att du har fått rätt körkortsår, kan vara det... Blev lite strul när jag uppdaterade lappen förra året..
 

Ankan

Perfektare.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
R6 -05
Valpen skrev:
Det är möjligt att du har rätt men jag tror knappast det, dom vill tjäna pengar och miljöpartiet som är med och styr det här landet vill inte ha oss på vägaran. Dom kommer alltid att motarbeta oss, har det någonsin genomfört något som varit till fördel för oss? :va

Tja, premierna är ju kraftigt differentierade redan idag. Det kommer de att vara även i en värld utan skenförsäkrare. Det leder måhända inte till ett lägre premieuttag än det vi ser nu, men jag som är gammal och feg skulle sannolikt få en något lägre premie. Givetvis på bekostnad av någon skenare som skulle få högre.
Försäkringsbranschen är ju konkurrensutsatt och skulle bolagen bli för giriga i sina försök att skinna oss dyker det upp nya aktörer på marknaden som ser till att priserna sänks. Förhoppningsvis är väl bäst att tillägga.
 

Frisk

Fegast i stan
Gick med
13 Feb 2006
Ort
Sundsvall
Hoj
Gixxer -01
Hel/Hel på en R6:a -06 för mig som är 28 år och bor i en mellanstor stad (sundsvall) skulle kosta 49 000 kr/år hos Länsförsökringar som annars brukar vara billiga. Halvförsäk. skulle kosta 14 700 kr/år så det blir nog bara en halvförsäkring...
 

snabbdaniel

Ny medlem
Gick med
10 Dec 2003
Ort
eslöv
Hoj
zx 10
länsförsäkringar 44000kr zx10 -04
trygg hansa 23000kr
if 19000kr
bor i Eslöv 29 år
tur man bara kör bana
 
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top