Försäkring snorbilligt

Ozzi

Guest
Låter otroligt billigt. Jag kollade försäkring åt min far på samma hoj, samma län fast boendes lååångt ute på landet med eget låst garage osv, samma bolag som TS fast 61 år gammal man och med flera andra försäkringar i samma bolag och detta gav en premie på cirkus 14k hel/helår har jag för mig. Något lurt med detta...:)

Inte lurt, utan lurad, det är naivt att tro att man kan få detta pris på en modern supersport, det är ju på snuddens samma pris som bilsport mc har på sina classicaförsäkringar.:rolleyes:
 

lengan

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2009
Ort
Uppsala
Hoj
FZ1 - 08, KX450F -11
Inte lurt, utan lurad, det är naivt att tro att man kan få detta pris på en modern supersport, det är ju på snuddens samma pris som bilsport mc har på sina classicaförsäkringar.:rolleyes:

Om man blir "lurad" åt det billigare hållet som i TS fall och allting täcker om olyckan är framme så är det bara att tacka och bocka. Skulle vara intressant att veta vilket fel i bedömningen av försäkringspremien som if har gjort i detta fall. :va
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
340 dagar kvar.. från "5000" till "2000" snaart..

Nej det har nog blivit något fel, om han inte försöker lura oss insnöade sporthojjare såhär mitt i vintern :va:)
 

skörby

Ny medlem
Gick med
29 Oct 2009
Ort
bålsta
Hoj
cbr1000rr 08
Jag fick samma sjuka låga premie förra säsongen, kollade då upp detta med försäkringsgubben (som själv åker hoj). Han sa " De som står i dina papper gäller, tycker inte du det? " Och jag har kollat mina självrisker inga 25000:- på vagnskada . Jag har fått deras sporttouring premier vilket e helt absurt, men ja klagar inte.
Nä nu e det dags för mässan snart:tummenupp
 

Faeldt

We are 138
Gick med
26 Feb 2008
Ort
Skog
Hoj
Honda CBR1000RR -08 -SÅLD, Husaberg FS 650 -07 -SÅLD, Honda CB250N-81, Yamaha FZR1000-94
Men om du har deras "sporttouring" försäkring så ligger du ju i fel försäkringsklass, och skulle det bli en skada så kan du ju ha otur att hamna hos en viktigpetter till skadereglerare som inte vill ge dig full ersättning för att du inte har stått och betalat "rätt" premie.

Ungefär som att du har 25kw på papperet med i själva verket full mos!

Men skulle du vara skadefri är det ju sjuka pengar du sparar in.

Jag betalar på min CBR 1000RR -08 20 000:- halv/hel, men då har jag väl inte åldern inne förvisso! 21 år.

Men allting går, det gäller bara att prioritera:tummenupp
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Men om du har deras "sporttouring" försäkring så ligger du ju i fel försäkringsklass, och skulle det bli en skada så kan du ju ha otur att hamna hos en viktigpetter till skadereglerare som inte vill ge dig full ersättning för att du inte har stått och betalat "rätt" premie.

Ungefär som att du har 25kw på papperet med i själva verket full mos!

Men skulle du vara skadefri är det ju sjuka pengar du sparar in.

Jag betalar på min CBR 1000RR -08 20 000:- halv/hel, men då har jag väl inte åldern inne förvisso! 21 år.

Men allting går, det gäller bara att prioritera:tummenupp

Jag kommer att följa tråden "jävla försäkringsbolag som inte vill ersätta min stulna/klotade hoj" med intresse.

Av någon underlig anledning är reglerarna mer undersökande än säljarna:va
 

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Tågstation 703
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Om det är IF förstår jag varför det är så billigt, något måste man få när dom har ryktet att vara det snålaste försäkringsbolaget på marknaden :tungan
 

fake_this99

Ny medlem
Gick med
4 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
2006, Yamaha R1
Fick idag min nya premie, vill kolla om detta kan va sveriges billigaste.
Honda cbr 1000 rr-08. Helförsäkring/Helår 41 år tillhör uppsala län.
151:-/mån eller 1817:-helår:tummenupp:banana:yoparty

Jag tror jag vet vad felet är. Det handlar om ursprungseffekt. Jag gissar att din hoj varit strypt? Försäkringssnubbarna ska kontrollera ursprungseffekten med vägverket, men detta glöms ibland bort. Ibland medvetet och ibland inte. Försäkringens premie ska baseras på ursprungseffekten ( innan strypning alltså), men görs inte denna kontrollen så baseras den på fel kW, typ 25kw. Sjuka premieskillnader snackar vi..

Ibland saknas dessutom info hos vägverket om ursprungseffekt.
Om detnu är detta som ligger bakom så kan du nog va rätt lugn. Jag tror inte de kan slippa ersättning pga detta, eftersom det är deras eget fel.

Jag fick samma sjuka låga premie förra säsongen, kollade då upp detta med försäkringsgubben (som själv åker hoj). Han sa " De som står i dina papper gäller, tycker inte du det? " Och jag har kollat mina självrisker inga 25000:- på vagnskada . Jag har fått deras sporttouring premier vilket e helt absurt, men ja klagar inte.
Nä nu e det dags för mässan snart:tummenupp

Kan eventuellt vara samma sak som ligger bakom även detta fallet.
 

attack

Greve
Gick med
17 Feb 2007
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R600 K1
Jag pratade nyss med folksam och nämnde att min mc är strypt till 23 kw och att hon skall kolla upp ursprungseffekten. Då säger hon att den var 85 men blivit strypt till 23, så 23 kw försäkras den på..

Fick en trafikförsäkring på 180 kr/månad så jag tecknade den på en gång. Kommer detta nu att hålla eller vad händer?
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top