Försäkring till er6f?

ThereseLindberg

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2012
Hoj
06 Honda Cbr
Säger det jag brukar säga; jag förstår inte hur man tänker när man skenförsäkrar. Är man ändå inne på den kriminella banan - man måste ju vara beredd att begå bedrägeri vid en skada, annars är det ju ingen mening med att ha försäkringen från första början - varför inte göra det i kontrollerade former? När du ligger där skadad vid en olycka - hur bra tror du då att du är på att ljuga? Du är bra idag, men är du säker på att du är det då?

Varför inte begå ett försäkringsbedrägeri nu, anmäl hojen stulen, plocka ner den i reservdelar och sälj dem, och få ut ersättning för en ny hoj. Då har du massa pengar att köpa försäkring för. Och du har kunnat genomföra bedrägeriet på ett lugnt och metodiskt sätt istället för att börja krångla när du ligger skadad och kanske är i chock.

Pappa i telefon med försäkrings bolaget -
Eftersom jag är ägaren måste jag försäkra den, men det är min dotter som kommer bruka den.
- självklart, då ska ni ha den här försäkringen..
Tecknat och klart, alla korten på bordet, alla glada.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Eftersom jag är ägaren måste jag försäkra den, men det är min dotter som kommer bruka den.

Samma resultat som jag fick.
Sen att man blev anklagad för att skenförsäkra och höjda premier etc när man försökte upplysa folk här är en annan femma :(
Skönt att allt löste sig bra! :)

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Hoj
600+650+800+1000x2

"Alla korten på bordet"? Då berättade väl din pappa för Bilsport & Mc om det här också:

...
Är alltså en Er-6f 09a som på pappret är strypt till 25kw.
...

... Klotar jag har jag i vilket fall kört olovligt fordon iofs då det i praktiken kommer vara ostrypt.

Vad hade de att säga om det? Och att du som brukare har A2-kort och därmed inte får framföra den ostrypt?

350

Bannad
Gick med
9 May 2013
Hoj
benelli 750sie
aj ja aj ja strypt på pappaert inte irl. oj en smäll om dom kollar upp den vid uheld krock . min kompis hade en rd350 strypt på pp 25kw. inte strypt irl. han körde för fort förlorade kontrollen krockade massor skador på den bil har försökte flytta på blev dyrt för han mer än 200000kr .... bara en tanketorsk..... 3vlig dag..

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Hoj
En massa gammalt mög.
Skenförsäkring är lite av ett spel - så länge du inte behöver använda den är det helt lugnt. Att din far står på den men att du kör den gillar de nog på försäkringsbolaget, speciellt att ni sade det till dem och tjallade på er själva, då detta enligt villkoren i försäkringen inte är helt okej. Försäkringsbolag är jävligt sällan sugna på att betala ut pengar och gillar att använda varenda knep de kan för att komma undan.

Bara en tanke, inte en uppmaning - om strypningssatsen finns kvar, varför inte köra med den på en stund? Bara för att bli lite mer van vid vad man pysslar med. Inte lika häftigt men inte heller lika lätt att göra bort sig med gashanden och få ont.

Hur som, grattis till hoj o körkort och hoppas de ger dig massor av glädje! :tummenupp

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

Då, så. Inte behöver man bry sig om lagar och skriftliga försäkringsvillkor när man har ett så vattentätt muntligt avtal. :rofl

SinneD

Ny medlem
Gick med
2 Aug 2012
Hoj
2013 Ducati Streetfighter 848 och 1987 Yamaha FZR1000
Jag köpte en gammal hoj för att försäkringen var så billig... Har skaffat ny nu och billigaste försäkringen jag hittade var knappt 16000:-
Värt det för mig. VIll inte direkt riskera att bli helt utan ersättning på en splitt ny hoj bara för att spara några tusenlappar på försäkringen..

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha