Försäkring vid köp och transport hem, 1dag.

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Jo men en finns det annat att tänka på, jag har TH, det kostar mig lite mer, men vet jag att jag inte ska använda hojen på nån vecka eller 2 så kan jag ställa av den, det kostar mig då 102kr/mån i garageförskring... På SA får du betala fullpris oavsett om den är av eller påställd.... sug på den karamellen... ;)

Enligt trygghansa så är det en året runt försäkring dom har det står både på deras sida och det sa dom när jag ringde också. så alltså får jag betala typ ca 12 000 om året på TH medans jag får betala ca 5000 på Salus Ansvar om året. sug på den karamellen :pannkyss

Tommy.exe

Guest
Enligt trygghansa så är det en året runt försäkring dom har det står både på deras sida och det sa dom när jag ringde också. så alltså får jag betala typ ca 12 000 om året på TH medans jag får betala ca 5000 på Salus Ansvar om året. sug på den karamellen :pannkyss

Haha... ja herrgud, om den lilla råttan blåste mig för att a skulle teckna försäkringen så ska jag slita av honom pungkulorna....

Sen sy fast dom å slita av dom igen....

Fast det borde inte vara nåt problem att å försäkringen annulerad, inte jag som har gjort fel...

Razer1

Ny medlem
Gick med
11 May 2007
Hoj
ZX9R -98 * Såld
Haha... ja herrgud, om den lilla råttan blåste mig för att a skulle teckna försäkringen så ska jag slita av honom pungkulorna....

Sen sy fast dom å slita av dom igen....

Fast det borde inte vara nåt problem att å försäkringen annulerad, inte jag som har gjort fel...

Hahaha :D...

Men dom som jobbar på olika försäkringsbolag verkar inte ha nån större koll verkar som det kan skillja väldigt mycket på vad som gäller beroende på vem man får snacka med :S...

Men har dom sagt till dig att det ska gå att göra så så borde det nog inte vara några problem annars är det bara att vägra betala till utsugarna.

Tommy.exe

Guest
Hahaha :D...

Men dom som jobbar på olika försäkringsbolag verkar inte ha nån större koll verkar som det kan skillja väldigt mycket på vad som gäller beroende på vem man får snacka med :S...

Men har dom sagt till dig att det ska gå att göra så så borde det nog inte vara några problem annars är det bara att vägra betala till utsugarna.

Ja eller så klotar jag skiten på isen i vinter på jävelskap.. ska ja betala så ska ja köra!!! ;)

när hojen e skrot behöver ja väl inte betala förs längre? :D

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...