Försäkring Yamaha yzf 62 -02 (länsförsäkringar)

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
Försäkring Yamaha yzf r6 (länsförsäkringar)

Hejsan.
Har en liten enkel fråga.
Är jäkligt sugen på en som kan läsas ovan en r6:a (helst 01,02), En enda nackdel (försäkringen).Nu till frågan, vill veta lite vad eran HEL, resp, halvförsäkring ligger på!?Har varit in på länsförsäkringar och frågat men för att få lite mera exakta priser så måste man ha reg.nr os v.
Därför vill jag veta va eran försäkring ligger på, alltså vad ni betalar per halvåret på
1.Helförsäkring
2.Halvförsäkring

värt att tillägga är väl att jag bor i en rätt liten stad på 23000 pers.ca
Tacksam för så många svar som möjligt

MVH //Kalle

Last edited:

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ser att du har 125:a idag och förutsätter då att du inte borde vara 18 riktigt än. Skulle bli förvånad om du kommer under 30tkr/år.
Ang. regn. kan du hitta det på www.smr-mc.se

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
Marals76 skrev:
Ser att du har 125:a idag och förutsätter då att du inte borde vara 18 riktigt än. Skulle bli förvånad om du kommer under 30tkr/år.
Ang. regn. kan du hitta det på www.smr-mc.se

japp, det har jag. Fyller 18 om ett år, det är ju inga små kostnader som ska ut. Så man måste planera sin ekonomi.

/Kalle

triple

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Daytona -02 & KTM_200EXC -03
Jag bor i centala gbg, är 33 och har "klass 7" hoj:

30400 hel/hel

Man skrattar hela vägen till banken, INTE

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
kalle_a skrev:
japp, det har jag. Fyller 18 om ett år, det är ju inga små kostnader som ska ut. Så man måste planera sin ekonomi.

/Kalle
Ja, planering kommer nog krävas om du ska ha en R6a.
Det är inte billigt för ngn med försäkringar.
Jag ville precis som du ha en värstingmaskin när jag var 18.
På den tiden fick man trots allt helt lagligt nyttja effekten i maskinen.
Men frågan är om det verkligen är värt stålarna?
Det finns gott om hojar med fullt tillräcklig väghållning och maskin som kostar mindre.
Tänk över om du verkligen inte skulle kunna nöja dig med en annan maskin innan du sätter dig på en hoj som är så pass dyr i drift.
Jag vet iaf att jag själv är kär i en retta, men det tycker varken min eller familjens plånbok att jag ska vara :tungan

Lycka till och hoppas du hittar ngt du verkligen gillar, men framförallt kör försiktigt :tummenupp
//Tobbe

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
triple skrev:
Jag bor i centala gbg, är 33 och har "klass 7" hoj:

30400 hel/hel

Man skrattar hela vägen till banken, INTE

Nej, det kan jag tro de!
Ska ta mej ner till länsförsäkringar idag och fråga lite mera.
Det har ju kommit en "ny" grej så, eller ny och ny vet jag inte men. Hoppas på att få det lite billigare allafall.
Man kan ju skriva den på en i familjen och sen att man själv "lånar" den(yttifall olyckan är framme).

Tanken va då att jag skriver den på pappa för han har aldrig krockat med sina bilar sen bor vi som sagt i en ganska liten stad. Hoppas på bästa pris allafall :tummenupp

Jokela

Guest
Hehe, ta dig lite tid att läsa igenom olika trådar som tar upp detta med försäkringar.

Då kanske du får en uppfattning varför du INTE ska försäkra på dina föräldrar!

Sen håller jag med föregående inlägg, det finns mindre extrema maskiner som duger gott till en 18-åring. Du kan säkert hitta en äldre Honda CBR 600 som är en kompetent maskin. Den har effekt som duger till ett läroår eller två, samt ett chassie som är lätthanterligt. Mycket allround maskin, men ändå inte "värst".

Men det är klart, det är ditt liv och ditt beslut. Vad du än gör så försäkra den inte på din far utan du måste ta det på dig själv.

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
Jokela skrev:
Hehe, ta dig lite tid att läsa igenom olika trådar som tar upp detta med försäkringar.

Då kanske du får en uppfattning varför du INTE ska försäkra på dina föräldrar!

Sen håller jag med föregående inlägg, det finns mindre extrema maskiner som duger gott till en 18-åring. Du kan säkert hitta en äldre Honda CBR 600 som är en kompetent maskin. Den har effekt som duger till ett läroår eller två, samt ett chassie som är lätthanterligt. Mycket allround maskin, men ändå inte "värst".

Men det är klart, det är ditt liv och ditt beslut. Vad du än gör så försäkra den inte på din far utan du måste ta det på dig själv.

Nå, tog reg nummret på en yamaha r6 -02
Då är den skriven på pappa och jag kan "låna" den av honom. Det ska gå bra sa dom där. Liksom alla får låna den. aja

Här är priserna: (positivt överraskad, lite allafall :) )
Helförsäkring:23000:- (12mån) /2 = 11500:- (självrisk 4000kr) (17600kr om man hade självrisk på 8000kr)
Halvförsäkring:12000:-(12mån) /2 = 6000:- (självrisk 3000kr)
Trafikförsäkringen: Tog jag inte reda på.

Får se hur det blir nu då. Bara att hålla tummarna :tummenupp
Bara att hoppas priserna inte höjs

/k

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
Kan säga som så att när jag kollade min R1:a som då står på far och "brukas" av honom ibland *host*, så funkar bolagen olika.. i vissa fall om jag som inte är försäkringstagare kör åt skogen så får man högre självrisk eller vissa bolag reduserade ut betalning om du EX kvaddar härligheten.

Jag vet då vad som gäller för mig.

:yoparty

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Orka...

Som sagt, läs lite "försäkringstrådar"...

Har du inte pengarna, då kan man tyvärr inte köpa/äga/bruka/köra hojen.

Just my 0.02$

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
hållundan skrev:
Orka...

Som sagt, läs lite "försäkringstrådar"...

Har du inte pengarna, då kan man tyvärr inte köpa/äga/bruka/köra hojen.

Just my 0.02$

mm, är nog bäst kanske att man kanske kan fixa något papper på det dom har sagt så man har svart på vitt när väl olyckan är framme.
Pengarna kommer jag att ha, dom är inga problem. Problemet är att jag vet inte om det är värt att lägga så mycket pengar på en hoj bara för att "ha" den liksom.

Hade tänkt att köra med halvförsäkring första året. För då kommer man ju ta det ganska lungt, typ lära sig känna hojen å så. Året efter blir det nog helförsäkring.

Men som sagt...får se hur det blir nu då!
Tack för alla svar!
//Kalle

kalle_a

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2004
Hoj
R1 - 05
hjelmfrillan skrev:
japp jag med, men lite mer faktiskt :gnissla

hade en 03:a kawa 636 ninjahoj. fick punga ut med 32000 hel/hel
(jag är 22 basst)
banken skrattade hela vägen åt mig :fatta!

usch, inte skoj att det ska vara så himmla dyrt att åka hoj!

#78#

Ny medlem
Gick med
18 Jun 2004
Hoj
Blade
kalle_a skrev:
mm, är nog bäst kanske att man kanske kan fixa något papper på det dom har sagt så man har svart på vitt när väl olyckan är framme.
Pengarna kommer jag att ha, dom är inga problem. Problemet är att jag vet inte om det är värt att lägga så mycket pengar på en hoj bara för att "ha" den liksom.

Hade tänkt att köra med halvförsäkring första året. För då kommer man ju ta det ganska lungt, typ lära sig känna hojen å så. Året efter blir det nog helförsäkring.

Men som sagt...får se hur det blir nu då!
Tack för alla svar!
//Kalle

Det tar inte ett år att lära känna sin hoj. Glöm det, så det så :tummenupp

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Nej, nästa år.
Kära MF's

Köp en moppe istället,eller fixa cash.Jobba extra,vad som helst utom att ställa hojen på nån annan än er själva.Jag gjorde som ni förut men efter diverse samtal med försbolag och påtryckningar härifrån så bestämde jag mig för att stå på den själv.Om den försäkringen skall gälla på det sätt ni menar och dom säger så, då ska det också vara era pappor som för EGNA pengar köpt hojen!och ibland låter er låna den>Om det är du som köpt den måste DU stå som ägare.That's life.Dom kan luska fram sånt när du har smällt,dom har också blivit hårdare på den typen av försäkring.

Nä! en moppe ska ni ha.

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...