Försäkring

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Yamaha YZF-R1 skrev:
2378645 :va var hittar men en billig försäkring till R1:an ???

Det gör man inte! :fakta
Jag säger som alla andra kommer skriva, ring runt till f-bolagen.
SMC kurs + Folksam är en trolig lösning.

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
jag har if men då får man inte köra bana. dom var billigast för mig.

Sedan har jag haft trygghansa dom hade ungefär samma pris men mycket dyrare garageförsäkring och där fick man köra bana

Nu har jag if och hojen avställd kör bana i licensgrupp.

25 år storstad hojkort 4 år halvfärsäkring r1 98 ca 2000/månad

Timon

Goude!
Gick med
25 May 2005
Hoj
636a
Hoztic skrev:
2378742 Jag kan berätta vart den är billig, om du berättar hur hårt man bromsar, hur mycket man lutar i kurvor och hur mycket man brukar gasa :rolleyes:

Max broms, max nerlägg och max gas... Alltid. :yoparty Låt nu höra vart vi skall finna våra billiga försäkringar! :tungan

Yamaha YZF-R1

Bad boy
Gick med
15 Aug 2006
Hoj
Yamaha YZF-R1
Hoztic skrev:
2378742 Jag kan berätta vart den är billig, om du berättar hur hårt man bromsar, hur mycket man lutar i kurvor och hur mycket man brukar gasa :rolleyes:
helt rätt de.... gas,lut max men bromsen bör inte användas mer än nödvändigt tänk på beläggen:) :yoparty:tummenupp

Last edited:

Blommen

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2004
Hoj
xr600 såld , xr650r
Enklaste och bästa är att du ringer runt till alla försäkringsbolag och kollar premierna för just dig. för att sänka dom lite kan du säga att du alltid kommer att köra med full skyddsutrustning , motorcyckeln alltid kommer att stå i garage och att du kanske kan tänka dig lite högre självrisk.
lycka till:tomten

/Blommen

RedKnight

Bränt gummi luktar gott
Gick med
23 May 2006
Hoj
En sån där ..... Ninja
Jag betalar 27000/år och betalar 2500/månad då den är påställd och det är ju bara några månader säg att det kostar 12000 säsongen som du kör och det är ju billigt. 400/månad avställd eller garage försäkring. Har folksam kolla dock med trygghansa också. Lycka till :tummenupp

skajdajv

Lagom är för lite
Gick med
9 Jul 2006
Hoj
Yamaha R6 -06
Försäkringar

Jag ringde runt och kollade.
Är 31, nytt kort och ny båge. Så i ärlighetens namn är man väl inte någon favoriserad grupp försäkringstagare, det fattar jag med.

Priserna för helförsäkring för min R6 2006 låg mellan 17.000 hos Sveland och 53.000 hos Länsförsäkringar.
Billigast (minst dyr) för mig var Folksam som gav 11.000 på halvförsäkring för åretruntförsäkring. Vilket blev billigare än att betala månad de månader man kör därefter ha den avställd, eftersom garageförsäkringen låg på hela 900 kr i månaden.

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Hoj
R1 2016
542:- / månaden för halvförsäkrat, året runt hos Folksam

iofs 34 (idag) kk sedan -03 och en gammal R1 -99:a på 103 kw (00-01 = 110 kw)

mikkeboz

Medlem
Gick med
18 Feb 2006
Hoj
Busa -06
Försäkringsbolagen går också på senast utgivna datumet för kortet,dvs. när du fick det,spelar alltså ingen roll när du egentligen tar det.Har du blivit av med det pga. fortkörning eller liknande så baserar dom premien efter det,och naturligtvis effekt,din ålder och var du bor.Tog själv kortet -95,men blev av med det för fortkörning förra året,fick tillbaka det i september,och det spelade en jävla roll för f-bolagen.Nånting att tänka på.Har hel/hel +35 hos folksam,och det kostar mig 18500:- pistoler...

Wonderboy

Give me a break, I'm just learning!
Gick med
4 Dec 2005
Hoj
inge för tillf
Yamaha YZF-R1 skrev:
2380678 [B[/B]

billigt är väll kanske de men har redan 11454/halv helår (Folksam) utan kort å 21 år men borde väll finnas nån billigare tycker ja.. :argpådato

tycker det låter som ett bra pris :tummenupp

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Hoj
En orange
Så går det när man ska åka dussinhoj ;) När jag kollade på köpa räser så kostade R1 o Gixxer mest, Ninja och Fireblade var billigare och Ducce 996/748 blev billigast.

Det har väl säkert att göra med att det har sålts flest R1'or vilket resulterar i att folk sätter av dom i skogen mest. Titta runt lite på sporthojsutbudet, Gixxers och R1'or är hyfsat överrepresenterade....

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln